Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 1,6 16V '03 sensodrive - Brak reakcji rozrusznika

Mariusz Wasilewski 06 Paź 2013 17:11 24399 37
  • #31
    pitek60
    Poziom 2  
    prawdopodobnie to skrzynia biegów
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    prasak
    Poziom 10  
    Ta pozioma kreska jest wtedy kiedy skrzynia cos robi np. ustawia sobie wybierak biegow, a gwiazdka I auto - kiedy sobie z tym nie poradzi.
    Moze zeczywiscie wysprzeglik albo sprzeglo skoro piszesz ze po resecie wszystko jest dobrze to znaczy ze unieruchomiona skrzynia nie stanowi problem dla zespolu wybierania biegow a odpalony silnik tak.
    Jak napiszesz wiecej bedzie mozna zawezic pole prawdopodobnej usterki.
  • Relpol przekaźniki
  • #33
    fjodek
    Użytkownik obserwowany
    witam
    może ktoś dysponuje schematem do c3 1.4 16v kfu rok 2006
    chodzi mi o sterownik start stop i przycisk eco
    samochód po strzale w ten kalkulator i pozostał błąd guzika eco
  • #34
    pitek60
    Poziom 2  
    diodabg napisał:
    Witam
    Piszesz
    pitek60 napisał:
    Mam dwa takie same auta (zamieniałem wybierak skrzyni biegów, sterownik zmiany biegów, wymiana sprzęgła) i dalej to samo

    musiałeś robić adaptacje sterownika wiec używałeś Lexie i co tam pokazywało jako błąd?
    pitek60 napisał:
    Bardzo długo nawet na wyłączonym silniku słychać pracujący wysprzęglik

    czyli sterownik może tracić zasilanie i za każdym razem uczy się pozycji na nowo... do sprawdzenia zasilanie i masa ...
    pitek60 napisał:
    Zaczęło się psuć przy zatrzymywaniu (wymieniono czujnik hamulca)

    ktoś kiedyś pisał /chyba Kybernetes/ że w tym aucie jeśli linia CAN będzie miała przerwę to autko nie odpali i skrzynia też nie bedzie działać... do sprawdzenia również instalacja ABS...
    Powodzonka :-)


    Dodano po 3 [minuty]:

    witam ponownie,
    sprawa śnieżynki się wyjaśniła, po wymianie wszystkiego co możliwe nadal było jak dawniej, samochód stawał i koniec, teraz wymieniłem skrzynię biegów i co??? samochód jeździ jak burza, to naprawdę odkrycie bo żadem mechanik i serwis citroena nie znał odpowiedzi,
    pozdrawiam pitek60
  • #35
    diodabg
    Poziom 30  
    A w starej skrzyni olej był ?
    A może była głośna ?
    Dla czego ją wymieniłeś?
    Może rzeczywiście była uszkodzona i mechanizm nie miał siły wyrzucić na luz ?
    Tak czy tak szerokiej i bezpiecznej drogi ... ;-)
  • #36
    monikago
    Poziom 2  
    Witam. Mam też problem z citroenem c3 1.4 16v, auto nie odpala i słychać dziwny dźwięk pod maska. Model to start stop. Wcześniej czasem skrzynia się zacinala i np auto nie cofalo. Po zgaszeniu silnika problem mijał. Teraz nie odpala, podmienilismy aku i nic to nie dało. Nie mamy nawet jak go zholowac bo zablokowane są koła, nie rusza wogole z miejsca.
    Auto się zachowuje w ten sposób...

    Dodano po 20 [minuty]:

    Witam. Mam też problem z citroenem c3 1.4 16v, auto nie odpala i słychać dziwny dźwięk pod maska. Model to start stop. Wcześniej czasem skrzynia się zacinala i np auto nie cofalo. Po zgaszeniu silnika problem mijał. Teraz nie odpala, podmienilismy aku i nic to nie dało. Nie mamy nawet jak go zholowac bo zablokowane są koła, nie rusza wogole z miejsca.
    Auto się zachowuje w ten sposób...
    https://youtu.be/IplNf5BeYDI
  • #37
    piotr32
    Poziom 13  
    Niestety ten wątek nie naprowadził mnie na łatwiejsze zdiagnozowanie problemu
    Mosiadam Peugeot 1007 z taką skrzynią biegów
    Awaria przyszła nagle i niespodziewanie , tzn samochód podjechał do pobliskiego sklepum gdy wróciłem z zakupów i próbowałem odpalić skrzynia zasygnalizowała "N" a w momencie kiedychciałem uruchomić silnik wyświetlacz zmienił się na "-" i nie dało sie uruchomicauta
    na szczęście kolejna ptróba uruchomienia spowodowała wyłączenie sprzęgła i dało się auto scholować
    Podłączenie do komputera pokazało dwa błędy w module ABS - brak komunikacji z BVA (sterownik skrzyni biegów) oraz w sterowniku skrzyni biegów przerwa lub zwarcie w lewy zatrzask. - niestety nic to mi nie powiedziało
    Po odłączeniu akumulatora i ponownym jego podłączeniu było brak chcarakterystycznego szczękania mechanizmu i ustalania połozeń skrajnych sterownika skrzyni biegów. Podłaćzenie do komputera i próba testów urządzeń wykonawczych skrzyni biegów byłoa bez odzewu
    , zaktórymś odłączeniem i podłączeńiem akumulatora zauwazyłem ruchy siłownika sprzęgła , podłączenie do komputera potwierdziły że siłownik sprzęgła jest sprawny . Poczatkowo myślalem ze uszkodzeniu uległ moduł sterowania skrzyni biegów , miałem już taki problem 5 lat temu po stłuczce - został przygnieciony lekko moduł sterowani skrzynią i niestety uszkodził się komunikacja z nim była ale tez nie sterował siłownikami. Niestety nie miałem na podmianę sterownika (w międzyczasie zakupiłem na allegro z gwarancją rozruchową) w między czasie podmieniłem mechanizm wybierania biegów, na taki kiedyś zakupiony -na zaś , na części - niesprawdzony (brudny zakurzony)
    Podłączenie do samochodu początkowo nic nie dało ale skorzystałem z opcji wymiany urządzenia za pomoca komputera, o dziwo cos zaczęło działać wybierak na pusto zrobił jakiś ruchy ponieważ nie był podłączony do skrzyni biegów ustawił się w dziwnym miejscu i znów brak komunikacji. Za pomocą komputera ustawiłem najpierw pozycje demontażu , nic sie nie zrobiło ale któryś z silników zareagował, ustawiłem w pozycje montażu , zamontowałem na skrzyni biegów i znów zrobiłem wymianę urządzenia tym razem próbkował ze 2min, Czynność powtórzyłem , kierując sie zaleceniem z programu zatrzymałem transmisje i wyłączyłem zapłon. po czym ponownie włączyłem zapłon, i rozpoczęła się sekwencja uczenia siłowniki działały chyba zmieniały biegi , gdzieś po 2min Pojawił się na wyświetlaczu miły napis AUTO - N . Próba włączenia biegu 1 i R i wszystko w porządku . Próba uruchomienia auta zakończona sukcesem, próbna jazda ok.
    Wykonałem testy włączenia poszczególnych biegów za pomocą komputera wszystko ok, więc od początku ustawienie sprzęgła (punkt styku) i ustawienie wybieraków biegów , jazda testowa i jest bez o.k. (w między czasie podłączałem stary wybierak i powrót do usterki więc na pewno coś z nim jest nie tak - lewy zatrzask chyba chodzi o lewy silnik- jak będę miał czas przyjrzę mu się. może naprawię)
    Dziś przyszedł do mnie zakupiony sterownik skrzyni biegów mam 14 dni na sprawdzenie wiec jutro spróbuje podmienić i przetestować.
    P.S. jak by komuś pojawił się problem służę pomocą
    Niestety nie mam żadnych schematów jeśli ktoś nimi dysponuje proszę o kontakt może się dogadamy - za udostępnienie
    Auto odpowiada mnie , lubię nim jeździć (moja żona) i nie stać mnie na zmianę auta a to wygląda ciągle świetnie nie jest zużyte . w sumie nie awaryjne przez 5lat tylko awarja lewego rygla drzwi - działa jakiś z demontażu za 30zł
  • #38
    alberciik1122
    Poziom 9  
    Witam,
    Trochę odkopię i podepnę się pod temat. Mam nadzieje, że prawidłowo.

    Posiadam C3 Pluriel Sensodrive 1.6i z problemem skrzyni biegów. Auto kupiłem z problemem skrzyni biegów. Na początku skrzynia nie reagowała na ruchy gałką. Biegi wchodziły tylko kiedy się auto pchnęło odrobinkę do przodu. Potem po każdym zatrzymaniu się trzeba było znowu pchnąć aby ruszyć z miejsca. Zostały przeczyszczone kostki dochodzące do skrzyni biegów do aktuatora i skrzynia zaczęła reagować na ruchy gałką, natomiast kiedy wrzucało się jedynką i wcizkało gaz auto reagowało z bardzo dużym opóżnieniem i gwałtownie wyrywało do przodu. Po kilku dniach zaczęły się inne problemy. Przestał wchodzić bieg wsteczny. Przy wrzucaniu 'R' słychać było zgrzyt, bieg jakby wchodził, zapalały się lampy wstecznego, ale za chwilę wypadał. Mój mechanik postawił na uszkodzony aktuator skrzyni biegów, nie mogłem jednak kupić samego aktuatora i musiałem zakupić kompletną skrzynię (używaną, ale z gwarancję rozruchową). Wymieniliśmy najpierw sam aktuator skrzyni biegów, ale tez bez żadnych zmian. Po czym została wymieniona cała skrzynia wraz z aktuatorem skrzyni, aktuatorem sprzęgła oraz sterownikiem wraz z okablowaniem, zostało tylko stare sprzęgło. Co spowodowało, że skrzynia w ogóle nie reagowała, więc wymieniliśmy sam sterownik na jego oryginalny, ale skrzynia pracowała tak samo jak wcześniej.
    Niedawno auto pojechało do serwisu Citroena, gdzie Pan mechanik stwierdził, że zrobiliśmy błąd, ponieważ po każdej wymianie części (aktuatora) powinno zostać wykonane programowanie jeszcze przed odpaleniem silnika w przeciwnym wypadku wymieniona część nie zadziała prawidłowo. Następnie postawił diagnozę, że przyczyną awarii jest aktuator sprzęgła, nie skrzyni. Cześć została zakupiona i wymieniona w serwisie, pieniądze za część, wymianę i programowanie zapłacone, a samochód dalej nie działa...
    Serwis stwierdził po nieudanej naprawie, że problem tkwi w zużytym sprzęgle (tarcza+docisk).
    Nie chciałbym ponownie płacić za coś co nie przyniesie zupełnie żadnego skutku. Dlatego mam pytanie do forumowiczów, czy może to być faktycznie wina sprzęgła? Czy może szukać zupełnie gdzie indziej?

    dziękuje z góry za pomoc.
    pozdrawiam