Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATmega8A-PU - Błąd przy programowaniu za pomocą Arduino IDE

rumcajz 14 Paź 2012 00:12 3462 6
  • #1 14 Paź 2012 00:12
    rumcajz
    Poziom 2  

Dzień dobry Panowie,

To mój pierwszy post na tym forum, jestem kompletnie początkującym w sprawach elektroniki, zawodowo zajmuję się programowaniem w Javie.
    Chciałbym wreszcie odkurzyć swój C i zacząć przenosić wirtualne twory w świat rzeczywisty przy użyciu Arduino IDE... Choć początek mnie nie zachęcił.

Programuję mikrokontroler ATMega8A-PU przez USPasp'a używając Arduino IDE zgodnie z instrukcją stąd:

http://majsterkowo.pl/forum/post2213.html#p2213

Załadowanie Bootloadera się udalo (tak powiedziało IDE, dioda na programatorze świeciła się podczas ładowania bootloadera). Jednak kiedy wypalam prosty przykładowy program (blink) dostaję taki, nic nie mówiący mi błąd:

avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x30

Googlałem i rozwiązania są różne, jednak dotyczą zazwyczaj stricte płytki z Arduino, a nie "substytutu" w postaci gołej ATMegi8A, więc trudno mi je zaaplikować.

W Menedżerze urządzeń nie widzę ATMega8A na żadnym porcie COM, tak jak to gdzie-niegdzie sugerowali żeby sprawdzić w przypadku czystego Arduino. Błąd podobno często wynika ze źle wybranego portu COM w Arduino IDE. Moje IDE widzi tylko COM3, więc taki wybrałem, choć programuję to z laptopa, który nie ma portów COM, pewnie to jakiś port wirtualny.

Czy potraficie pomóc zagubionemu początkującemu?
    Na majsterkowo.pl autor nie odpisuje.

0 6
  • #2 14 Paź 2012 18:31
    Raphaw
    Poziom 20  

Witam. Napisz coś więcej o połączeniu z PC - uC. Ponadto czy faktycznie potrzebujesz bootloadera mając dostęp do USBasp? trochę szkoda flasha.
    Pozdrawiam.

0
  • #3 15 Paź 2012 00:22
    rumcajz
    Poziom 2  

Cześć Raphaw,

Dzięki za zainteresowanie!