Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie świetlówek T5

14 Paź 2012 10:39 3135 11
  • Poziom 7  
    proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, podłączyłem 4 (2x2) świetlówki T5 80 wat poprzez dwa stateczniki pc 2x80 wat (tritonic) na wyłącznikach czasowych.
    Zestawy podłączone identycznie ,jeden działa, drugi gaśnie po kilku godzinach pracy
    świetlówki sprawdzone na sprawnym zestawie, statecznik wymieniony przez producenta na nowy ponownie nie działa. Wszystko nowe , oprawy orginalnie bryzoszczelne, zestaw uszkodzony sprawdzał elektryk i stwierdził brak napięcia na styku "14" ,nowy podłączony identycznie jak poprzednio i tak samo jak drugi zestaw działający bezawaryjnie już dwa tygodnie, przestał działać po kilku godzinach.
    Nie jestem elektrykiem, ale co ciekawe wtyczka (także nowa) po wyjęciu z wyłącznika czasowego wyraznie "Kopie" przez parę chwil (jakieś przebicie, prąd śladowy) druga nie. Nie wiem co robić, bo jeśli coś było żle podłączone, to dlaczego zestaw działa na początku
  • HELUPOWER
  • Poziom 38  
    Niech kolega zamieni świetlówki między statecznikami.... I zobaczy czy pierwszy statecznik będzie sie tak samo zachowywał jak drugi...
  • Poziom 7  
    świetlówki zmieniałem i działały na sprawnym stateczniku
  • HELUPOWER
  • Poziom 38  
    msd diver napisał:
    świetlówki zmieniałem i działały na sprawnym stateczniku

nie wyłączał się?? testowałeś też przez kilka godzin??

Bo jeśli ten drugi statecznik został wymieniony na nowy i dalej nie działa to był bym bardziej skłonny powiedzieć że są uszkodzone świetlówki.

Nie wiem jak to jest w twoim stateczniku ale ja mam taki statecznik (Philips) który ma w sobie jakiś mikro kontroler który na bieżąco sprawdza parametry świetlówki... I jeśli za bardzo różnią się od wzorcowych to statecznik gasi świetlówkę....
  • Poziom 17