Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT B5 FL 2.0 115 KM - blokowanie/zaciskanie samoczynne hamulców

grzes82 14 Paź 2012 11:42 14037 12
  • #1 14 Paź 2012 11:42
    grzes82
    Poziom 7  

    Posiadam Passata b5 FL 2001 2.0 (115 KM) benzyna+gaz. Mam ogromny problem z samoczynnym zaciskaniem hamulców. Samochód np z górki zwalnia jadąc na luzie, nie wspomnę już o grzejących się felgach. Zaciskanie przybiera różną siłę ponieważ nieraz jest prawie nie odczuwalne (widać po zużyciu paliwa że jest coś nie tak) a nieraz po prostu nie sposób kontynuować jazdy auto ma problem z ruszeniem.
    Wymieniłem tłoczek zacisku z lewej strony (myśleliśmy że to jest to) ponieważ felgi najbardziej grzały się po skosie LP i PT, następnie wymieniliśmy elastyczny przewód z lewej strony, układ hamulcowy dwa razy odpowietrzony, tłoczek z prawej strony wymieniony zimą (był wyciek), sprawdzone zaciski i klocki wszystko działa jak powinno - nie blokują się. Dodatkowo pojawia się błąd 526 na VAGu oraz zapalają się kontrolki ASP i ABS - wymieniłem włącznik świateł stopu pod pedałem (zresztą już drugi w przeciągu 1,5 roku ostatnio świeciły się tylko kontrolki i po wymianie czujnika było OK). Wszystko sprawdzone VAGiem i tylko ten błąd 526, sprawdzałem również profesjonalnym sprzętem do diagnostyki i również oprócz błędu 526 żadnych problemów z jakimkolwiek podzespołem.
    Co do grzania się felg to nieraz są gorące wszystkie felgi - najbardziej przód a nieraz tylko jedna i to delikatnie LP. Zawsze ten lewy przód jest ciepły bądź gorący i dodatkowo dochodzi po skosie PT a nieraz jak hamulce złapią na amen to na wszystkich. Proszę o pomoc ponieważ ręce mi opadają i nie wiem co mam robić. Jeżeli trzeba wymienić pompę czy serwo OK. Tylko chciałbym wiedzieć że w tym jest problem.

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 14 Paź 2012 11:45
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Tłoczki maja pracowac płynnie tak samo jak strzemiona i klocki. Nie ma sensu wymieniac serva czy pompy.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 14 Paź 2012 12:01
    grzes82
    Poziom 7  

    ok rozumiem, mechanik twierdzi że wszystko sprawdził min tłoczki, klocki i wszystko chodzi jak powinno. Tłoczki zresztą zostały wymienione. Poza tym tego nie dodałem jak hamulce zablokuje już porządnie to pedał hamulca jest twardy i wysoki - gorące są wtedy przeważnie wszystkie 4 felgi i towarzyszy temu zapalenie się kontrolek ABS i ASP. Ale to nie jest norma różnie się to objawia ale na pewno problem się nasila i coraz szybciej blokuje koła już po kilku pierwszych kilometrach. Sprawdzałem pompę przy wyłączonym silniku po naciśnięciu hamulca 3 razy robi się twardy a po odpaleniu widocznie opada.

    2
  • Pomocny post
    #4 16 Paź 2012 13:20
    anaba255
    Poziom 17  

    Serwo łatwo sprawdzic, po prostu odepnij od niego wężyk jak zacznie blokować i przejeć sie kawałek, tylko ostroznie, bo hamulec wtedy trzeba bedzie ostro cisnac.

    0
  • #5 16 Paź 2012 20:47
    grzes82
    Poziom 7  

    ok dzięki, przed sprawdzeniem serwa odłączyłem czujnik świateł STOP (wymieniony miesiąc temu na nowy) i o dziwo objawy ustąpiły. Zamówiłem nowy czujnik i jutro mam zamiar go wymienić. Mam nadzieje że to on jest winny, jeżeli nie to biorę się za serwo. Dam znać czy pomogło...

    2
  • #7 17 Paź 2012 00:18
    grzes82
    Poziom 7  

    wymontowałem i sprawdziłem w teście drogowym bez tego czujnika i było OK

    0
  • #8 17 Paź 2012 11:06
    trans-serwis
    Poziom 39  

    grzes82 napisał:
    wymontowałem i sprawdziłem w teście drogowym bez tego czujnika i było OK
    Albo niewłaściwy czujnik, albo nieprawidłowy montaż.

    0
  • #9 18 Paź 2012 16:23
    enauto
    Poziom 29  

    grzes82 napisał:
    wymontowałem i sprawdziłem w teście drogowym bez tego czujnika i było OK

    Jeszcze jeden czujnik popsuty przy montażu.

    1
  • #10 18 Paź 2012 22:49
    grzes82
    Poziom 7  

    enauto napisał:

    Jeszcze jeden czujnik popsuty przy montażu.

    nie rozumiem dlaczego ?
    Czujnik mam wkręcany na gwint z krótką końcówką (4A0945515A),
    Proszę o info co można zepsuć w takim czujniku ? Będę wdzięczny za info.

    p.s. czujnik już podmieniłem, blokowanie hamulców ustało ale pojawiła się kontrolka EPC i błąd 16955 przełącznik stopu/hamulca. Przeczytałem że może być to związane z nieprawidłowym montażem...
    wkręciłem go sam tak aby światła stop zaświecały się po lekkim naciśnięciu już pedału hamulca ok 2-3 mm

    0
  • #11 19 Paź 2012 12:19
    trans-serwis
    Poziom 39  

    grzes82 napisał:
    p.s. czujnik już podmieniłem, blokowanie hamulców ustało ale pojawiła się kontrolka EPC i błąd 16955 przełącznik stopu/hamulca. Przeczytałem że może być to związane z nieprawidłowym montażem...
    wkręciłem go sam tak aby światła stop zaświecały się po lekkim naciśnięciu już pedału hamulca ok 2-3 mm

    No i mamy kolejny czujnik uszkodzony przy montażu. Zosia samosia bywa droga.

    0
  • Pomocny post
    #12 19 Paź 2012 13:15
    makary_
    Poziom 10  

    Zobacz czy nie jest wciśnięty lekko tłoczek pompy hamulcowej (wówczas jest przytkany otworek powrotu płynu hamulcowego co powoduje blokowanie jednej sekcji po skosie) pedał hamulca jest delikatnie wciśnięty pompa nie ma luzu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    i koniecznie wymiń płyn hamulcowy stracił swoje parametry z racji wysokiej temperatury

    1
  • #13 20 Paź 2012 16:38
    grzes82
    Poziom 7  

    trans-serwis napisał:
    No i mamy kolejny czujnik uszkodzony przy montażu. Zosia samosia bywa droga.
    może w końcu kolega powie dlaczego uszkodziłem czujnik - powiem szczerze nie wiem co mogę zepsuć akurat w tym modelu czujnika...
    ... czujnik po wymianie oraz poprawieniu położenia (należało jeszcze delikatnie wkręcić) nie sygnalizuje żadnych problemów. Auto samoczynnie nie hamuje oraz brak błędów na vagu...

    0
  Szukaj w 5mln produktów