Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52

wilczasty 14 Oct 2012 13:10 2967 21
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    wilczasty
    Level 19  
    Witajcie,

    Wszystko tak jak w temacie proszę o sprawdzenie płytki testowej:
    [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52

    Zauważyłem brak połączenia do resetu, oraz zamiast dip switchy przy segmentach mają być rezystory.

    Pozdrawiam,
    wilczasty.
  • Altium Designer Computer Controls
  • Helpful post
    #2
    miszczo997
    Level 28  
    Szału nie ma, ale źle też nie jestt. Klawiaturę matrycową można zrobić bez żadnej zworki. Przycisk od resetu umieszczony w conajmniej kłopotliwym do wciskania miejscu. Zastanów się też jakim napięciem będziesz zasilał prcocesor przy takiej konfiguracji stabilizatora. Przydałby się jeszcze 100uF przed stabilizatoerm. Przy tej wielkości płytki możesz go położyć. Ten 100nF za stabilizatorem powinien w miarę możliwości być na głównej lini zasilania, a nie odchodzić na bok. Możesz wyeliminować przejście między 1 i 2 pinem wyświetlacz - pomyśl jak. Do sterowania buzerem dałbym tranzystor z rezystorem 2k2.
  • #3
    wilczasty
    Level 19  
    miszczo997 wrote:
    Szału nie ma, ale źle też nie jestt. Klawiaturę matrycową można zrobić bez żadnej zworki. Przycisk od resetu umieszczony w conajmniej kłopotliwym do wciskania miejscu. Zastanów się też jakim napięciem będziesz zasilał prcocesor przy takiej konfiguracji stabilizatora. Przydałby się jeszcze 100uF przed stabilizatoerm. Przy tej wielkości płytki możesz go położyć. Ten 100nF za stabilizatorem powinien w miarę możliwości być na głównej lini zasilania, a nie odchodzić na bok. Możesz wyeliminować przejście między 1 i 2 pinem wyświetlacz - pomyśl jak. Do sterowania buzerem dałbym tranzystor z rezystorem 2k2.

    Dziękuje za rady. Zastanawiam się tez na bezpośrednim połączeniem do mikro kontrolera poprzez dip switche gdybym potrzebował odłączyć. Co o tym sądzisz?

    Pozdrawiam.
  • #5
    wilczasty
    Level 19  
    Już kiedyś próbowałem tak ułożyć tę klawiaturę i niezbyt mi to wyszło.
    Przeorganizowałem wszystko i porozsuwałem elementy dla wygody łączenia, lecz nie wiem czy idę w dobrym kierunku, nie mogę sobie poradzić z tą klawiaturą i zastanawiam się co jeszcze ewentualnie mógłbym dorzucić do płytki.

    [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52

    Pozdrawiam,
    wilczasty.
  • Helpful post
    #6
    miszczo997
    Level 28  
    Zauważ, jak połączone są piny switchów wewnętrznie. Nie mam niestety projektu z klawiaturką, i czasu też brak, żeby ułożyć. Może znajdzie się ktoś, kto ma pod ręką to wrzuci. Popraw tę diodę, bo w tej chwili zasilacz procesor napięciem ~4,3V. Ona mam być przed stabilizatorem. Bezsensowny jest też napis DC5V, ponieważ i tak będziesz musiał dać minimum 7 - 8V, żeby stabilizator zaczął działać. Dużo rzeczy możesz jesczcze dodać. Zobacz np tutaj

    [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52
    link do plików

    [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52
  • #7
    wilczasty
    Level 19  
    Witaj!

    Byłbyś mi w stanie dodać jeszcze schemat Twojej klawiatury?
    Za nic nie mogę się połapać w tych przyciskach, już kiedyś próbowałem i nic z tego, jak nie ułożę to nie pasuje :D.
    Dorzuciłem do płytki jeszcze układ do sterowania silnikami krokowymi, bo stwierdziłem że jednak mi się to przyda.

    [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52

    Poprawiłem zasilanie układu, oraz po rozsuwałem elementy, ponieważ już wcześniej złożyłem płytkę z pierwszego posta i dość kłopotliwe jest łączenie gdy jest tak ciasno, a laminatu mam w bród, więc nic nie stoi na przeszkodzie :)

    Proszę o sprawdzenie układu zanim zacznę na nowo projektować.

    Pozdrawiam,
    wilczasty.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #9
    wilczasty
    Level 19  
    Proszę o rzut oka na projekt:

    [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52

    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #10
    marco47
    Level 41  
    Przy tak dużej płytce, powinieneś na etapie projektowania dodać co najmniej sześć otworów montażowych, które możesz pobrać z biblioteki holes.
    Powinny być na rogach i w środku płytki.
    Płytka drukowana powinna być trwale połączona z płytą z materiału izolacyjnego, aby uzyskała wystarczającą sztywność przy jej użytkowaniu.

    W najgorszym przypadku w miejsca otworów przykręć gumowe stopki, aby płytka testowa nie latała po całym stole :D
  • #11
    wilczasty
    Level 19  
    marco47 wrote:
    Przy tak dużej płytce, powinieneś na etapie projektowania dodać co najmniej sześć otworów montażowych, które możesz pobrać z biblioteki holes.
    Powinny być na rogach i w środku płytki.
    Płytka drukowana powinna być trwale połączona z płytą z materiału izolacyjnego, aby uzyskała wystarczającą sztywność przy jej użytkowaniu.

    W najgorszym przypadku w miejsca otworów przykręć gumowe stopki, aby płytka testowa nie latała po całym stole :D

    Dziękuję za podpowiedź :) Mam w planach podklejenie płytki wąskimi paseczkami z obydwu stron, tak aby się nie ślizgała :) Dlatego z prawej i lewej strony zostawiłem więcej miejsca, polygonu i tam własnie je przykleję. Zastosowałem je również w mojej płytce stykowej i doskonale się sprawdza :)

    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #12
    marco47
    Level 41  
    Zmieniłbym położenie stabilizatora LM7805, aby była możliwość przykręcenia do niego jakiegoś radiatora.
    Przy zasilaniu podświetlenia wyświetlacza LCD, pobór prądu może przekraczać 0.5A, a wtedy stabilizator będzie się mocno grzał.
    Daj go na górnym brzegu płytki.
    Wtedy możesz go przykręcić do jakiegoś kątownika, który przy okazji wzmocni płytkę.
  • #13
    wilczasty
    Level 19  
    marco47 wrote:
    Zmieniłbym położenie stabilizatora LM7805, aby była możliwość przykręcenia do niego jakiegoś radiatora.
    Przy zasilaniu podświetlenia wyświetlacza LCD, pobór prądu może przekraczać 0.5A, a wtedy stabilizator będzie się mocno grzał.
    Daj go na górnym brzegu płytki.
    Wtedy możesz go przykręcić do jakiegoś kątownika, który przy okazji wzmocni płytkę.

    Masz źle podłączony przycisk Reset, jak również pin Resetu nie jest podłączony poprzez rezystor 10k do +5V.

    Wklej pliki z projektem, wtedy łatwiej sprawdzić taki projekt.

    Mam dobry radiator, który idealnie pasuje do takiego rozwiązania. Dobrze wyprofilowany :)

    Niestety jest mały problem ze schematem, ponieważ coś namieszałem podczas projektowania, potrzebowałem coś prze kleić i później schemat już mi się nie edytował. Ale gdy jeszcze był było połączone i jest wg. tego:
    [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52 [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52

    Mogę jedynie podesłać sam plik BRD.

    Pozdrawiam!
  • #14
    wilczasty
    Level 19  
    Chciałbym się jeszcze zorientować w czym mógł być i jest problem, gdy zasilam płytkę testową poprzez USBasp to nie ma możliwości nic przetestować, diody strasznie szybko migają i dzieją się inne dziwne rzeczy.
  • Helpful post
    #15
    marco47
    Level 41  
    Jeżeli straciłeś kompatybilność schematu i płytki, to musisz skasować pliki projektu.
    Następnie zmieniasz rozszerzenie plików które mają najmniejszy numer xxx.b#1, xxx.s#1 na xxx.brd, xxx.sch.

    Wtedy powinieneś uzyskać kompatybilność schematu z płytką.
    Jeżeli to nie nastąpi, robisz to samo z plikami z następnymi numerami.
    Najlepiej to robić na kopiach plików które umieść w innym folderze.
    Wtedy nie namieszasz jeszcze bardziej. :cry:

    Oczywiście można kompatybilność przywrócić poprzez edycję errorów, ale to już wyższa jazda :D
  • #16
    wilczasty
    Level 19  
    marco47 wrote:
    Jeżeli straciłeś kompatybilność schematu i płytki, to musisz skasować pliki projektu.
    Następnie zmieniasz rozszerzenie plików które mają najmniejszy numer xxx.b#1, xxx.s#1 na xxx.brd, xxx.sch.

    Wtedy powinieneś uzyskać kompatybilność schematu z płytką.
    Jeżeli to nie nastąpi, robisz to samo z plikami z następnymi numerami.
    Najlepiej to robić na kopiach plików które umieść w innym folderze.
    Wtedy nie namieszasz jeszcze bardziej. :cry:

    Oczywiście można kompatybilność przywrócić poprzez edycję errorów, ale to już wyższa jazda :D

    Ok, dziękuje :D za chwilę sprawdzę. Jednak ten reset okazał się poprawnie podłączony?

    Pozdrawiam!
  • #17
    marco47
    Level 41  
    Na pewno masz Reset poprawnie zrobiony?
    Rezystor ma być do GND, poprzednio napisałem inaczej, myśląc o Atmegach. :D
  • #18
    wilczasty
    Level 19  
    [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52

    Coś na tej zasadzie?
  • #19
    marco47
    Level 41  
    Daj go równolegle do przycisku, masz tam więcej miejsca.
  • #20
    wilczasty
    Level 19  
    marco47 wrote:
    Daj go równolegle do przycisku, masz tam więcej miejsca.

    Faktycznie, jestem ślepy, godzina robi już swoje :). Dziękuje! :D

    Pozdrawiam,
    wilczasty!
  • #21
    wilczasty
    Level 19  
    Witaj!

    Chciałbym się jeszcze zorientować czy warto jest zastosować gniazda goldpin do połączeń niż łączyć za pomocą przewodów żeńskich. I jak się to ma w praktyce?

    [Eagle] Sprawdzenie płytki testowej 89S52

    Pozdrawiam!
  • #22
    marco47
    Level 41  
    Zastosowane przewody, powinny być zakończone typowymi goldpinami męskimi.
    Muszą mieć przekrój kwadratowy, bo do takiego bolca gniazda goldpin żeńskie są przystosowane.
    Przewód z przylutowanym goldpinem męskim musi wchodzić do gniazda z lekkim oporem.
    Nie może się kiwać, a tym bardziej sam wypaść. :cry:

    Na zdjęciu które pokazałeś, nie bardzo widać jakie to są końcówki, mam nadzieję że nie okrągłe.

    Takie przewody najlepiej robić z taśm komputerowych, w których są linki a nie pojedyńcze druty.
    Przylutowane goldpiny męskie należy zabezpieczyć koszulkami termokurczliwymi, o jak najmniejszej średnicy, aby po podgrzaniu przylegały bardzo mocno do przewodu i goldpina.
    Zastosowanie takich taśm, ułatwia robienie zbiorczych przewodów do połączeń typu Bus, gdzie należy przesłać po 2, 3, 4, itd. sygnałów.

    Najlepiej takie przewody podłączać za pomocą pincety, jak się ma za grube paluchy :D