Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat inca 1.9 sdi - nie odpala na mrozie! jak sprawdzić sprawność akumulatora?

14 Paź 2012 15:06 2670 10
  • Poziom 13  
    Witam jak w temacie jak sprawdzić w domowych warunkach sprawność akumulatora?

    ostatnio przy temperaturze -1 stopni rano za pierwszym przekręceniem stacyjki rozrusznik nie miał praktycznie siły zakręcić przygasły wszystkie kontrolki aż zrestartował się licznik oraz godzina ! za drugim razem odpalił bez problemu !
    kiedyś miałem podobny problem jak kończyły się szczotki! wczoraj rozebrałem rozrusznik szczotki ok , wymieniłem tulejki dla pewności i czekam na mrozy zobaczymy co się będzie działo.

    kwestie słabego akumulatora nie biorę za bardzo pod uwagę , no bo jak by to był słaby akumulator nie to jak za pierwszym razem nie miał by siły zakręcić to tym bardziej za drugim ! no a mi autko za drugim razem zapaliło bez problemu! choć mogę się mylić dla pewności jak można sprawdzić w domowych warunkach akumulator?

    no i może ktoś ma jakiś inny pomysł co może być nie tak ? pozdrawiam Jakub.
  • Poziom 39  
    Witam
    Dodatkowo sprawdź masy silnika i nadwozia,oraz profilaktycznie ładowanie.Swoją drogą zawsze przed zimą zalecam przegląd rozrusznika .
  • Poziom 13  
    Witam i dziś znowu to samo, rano -1 stopni, silnik za pierwszym razem tak ciężko miał odpalić że mrugały kontrolki, zrestartowała się godzina, za drugim razem idealnie jak by był nowy akumulator. masa na silniku i karoserii sprawdzona, rozrusznik przesmarowany , wyminione tulejki szczotki prawie nowe.

    test akumulatora kwasomierzem : 4 cele wynik 1.225, piąta cela 1250 , szósta cela brak wyniku nie działa , zero kwasomierz nic nie pokazuje !!
    czy to jest jest właśnie problem kiedy auto nie odpala w temperaturze poniżej 0 stopni ?
  • Poziom 39  
    Jeżeli na tej szóstej celi zatopiony jest areometr ,to jest zwarcie w tej celi.Wtym przypadku jak pisze kolega wyżej akumulator do wymiany.
  • Poziom 13  
    To jest taki trochę śmieszny kwasomierz jest tam taka skala : Good 1,300 i 1,275 Fair 1,250 , 1,225, 1,210 Recharge 1,150 1,100.

    oto zdjęcie :http://www.jula.pl/mediaarchive/6142006/zoom/619012-jpg.jpg
  • Poziom 37  
    Nie kwasomierz jest tu śmieszny a to, że na to wewnętrzne uszkodzenie jednej z cel cierpi coraz więcej akumulatorów nowej produkcji. Już mało akumulatorów spokojnie dokonuje swego żywota, sygnalizując to wcześniej właścicielowi...
  • Poziom 13  
    No nie wiem niby cela uszkodzona a napięcie 12,56v po całej nocy na mrozie, podczas odpalania około 9V , odpalony z dodatkowym obciążeniem : światła długie , radio, dmuchawa, awaryjne 2tys obrotów wynik : 14,57V czyli alternator ok , trochę za wysokie te wykresy jak na uszkodzoną cele !!! z racji że to jest diesel podejrzewam że na benzynie nie było by żadnego problemu .
  • Poziom 39  
    Jeżeli na tej szóstej celi areometr jest na dnie to nie miej nadziei że akumulator jest dobry ,podczas startowania napięcie 9V też świadczy że akumulator jest do wymiany.
  • Poziom 13  
    Problem rozwiązany :D Centra futura już zamontowana 72Ah.