Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat inca 1.9 sdi - nie odpala na mrozie! jak sprawdzić sprawność akumulatora?

kubaopp 14 Paź 2012 15:06 2472 10
  • #1 14 Paź 2012 15:06
    kubaopp
    Poziom 13  

    Witam jak w temacie jak sprawdzić w domowych warunkach sprawność akumulatora?

    ostatnio przy temperaturze -1 stopni rano za pierwszym przekręceniem stacyjki rozrusznik nie miał praktycznie siły zakręcić przygasły wszystkie kontrolki aż zrestartował się licznik oraz godzina ! za drugim razem odpalił bez problemu !
    kiedyś miałem podobny problem jak kończyły się szczotki! wczoraj rozebrałem rozrusznik szczotki ok , wymieniłem tulejki dla pewności i czekam na mrozy zobaczymy co się będzie działo.

    kwestie słabego akumulatora nie biorę za bardzo pod uwagę , no bo jak by to był słaby akumulator nie to jak za pierwszym razem nie miał by siły zakręcić to tym bardziej za drugim ! no a mi autko za drugim razem zapaliło bez problemu! choć mogę się mylić dla pewności jak można sprawdzić w domowych warunkach akumulator?

    no i może ktoś ma jakiś inny pomysł co może być nie tak ? pozdrawiam Jakub.

    0 10
  • #3 14 Paź 2012 17:53
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Dodatkowo sprawdź masy silnika i nadwozia,oraz profilaktycznie ładowanie.Swoją drogą zawsze przed zimą zalecam przegląd rozrusznika .

    0
  • #4 28 Paź 2012 12:29
    kubaopp
    Poziom 13  

    Witam i dziś znowu to samo, rano -1 stopni, silnik za pierwszym razem tak ciężko miał odpalić że mrugały kontrolki, zrestartowała się godzina, za drugim razem idealnie jak by był nowy akumulator. masa na silniku i karoserii sprawdzona, rozrusznik przesmarowany , wyminione tulejki szczotki prawie nowe.

    test akumulatora kwasomierzem : 4 cele wynik 1.225, piąta cela 1250 , szósta cela brak wyniku nie działa , zero kwasomierz nic nie pokazuje !!
    czy to jest jest właśnie problem kiedy auto nie odpala w temperaturze poniżej 0 stopni ?

    0
  • #5 28 Paź 2012 12:39
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Zakładam, że potrafisz dokonywać pomiaru gęstości elektrolitu. Jeżeli tak, to masz akumulator nadający się na złom, sądząc po wynikach. Powinno być 1,28.

    0
  • #6 28 Paź 2012 14:00
    nikusert
    Poziom 38  

    Jeżeli na tej szóstej celi zatopiony jest areometr ,to jest zwarcie w tej celi.Wtym przypadku jak pisze kolega wyżej akumulator do wymiany.

    0
  • #7 28 Paź 2012 22:26
    kubaopp
    Poziom 13  

    To jest taki trochę śmieszny kwasomierz jest tam taka skala : Good 1,300 i 1,275 Fair 1,250 , 1,225, 1,210 Recharge 1,150 1,100.

    oto zdjęcie :http://www.jula.pl/mediaarchive/6142006/zoom/619012-jpg.jpg

    0
  • #8 28 Paź 2012 23:14
    Zico63
    Poziom 37  

    Nie kwasomierz jest tu śmieszny a to, że na to wewnętrzne uszkodzenie jednej z cel cierpi coraz więcej akumulatorów nowej produkcji. Już mało akumulatorów spokojnie dokonuje swego żywota, sygnalizując to wcześniej właścicielowi...

    0
  • #9 29 Paź 2012 11:45
    kubaopp
    Poziom 13  

    No nie wiem niby cela uszkodzona a napięcie 12,56v po całej nocy na mrozie, podczas odpalania około 9V , odpalony z dodatkowym obciążeniem : światła długie , radio, dmuchawa, awaryjne 2tys obrotów wynik : 14,57V czyli alternator ok , trochę za wysokie te wykresy jak na uszkodzoną cele !!! z racji że to jest diesel podejrzewam że na benzynie nie było by żadnego problemu .

    0
  • #10 29 Paź 2012 13:47
    nikusert
    Poziom 38  

    Jeżeli na tej szóstej celi areometr jest na dnie to nie miej nadziei że akumulator jest dobry ,podczas startowania napięcie 9V też świadczy że akumulator jest do wymiany.

    0
  • #11 01 Lis 2012 22:45
    kubaopp
    Poziom 13  

    Problem rozwiązany :D Centra futura już zamontowana 72Ah.

    0