Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

podgrzewanie wody bateriami s這necznymi

ratkes 14 Pa 2012 16:43 11064 33
  • #1 14 Pa 2012 16:43
    ratkes
    Poziom 2  

Witam!
    Szukam informacji jak w temacie, ale kiepsko mi idzie.
    Za堯禦y, 瞠 mam 2 baterie s這neczne 100W (Napi璚ie max. 18,00 V, Pr康 max. (Imp) 5,56 A, Napi璚ie ja這we 21,7 V) i chcia豚ym mini podgrza wod w bojlerze np, 80l w okresie letnim. Czy jest to mo磧iwe? Czy potrzebowa豚ym wi璚ej paneli, jaki akumulator, mo瞠 inwerter? Jestem zielony w temacie, dla tego prosz o wyrozumia這嗆.
    Pozdrawiam!

0 29
  • #2 14 Pa 2012 17:00
    2077864
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #3 14 Pa 2012 17:01
    BILGO
    Poziom 38  

ratkes napisa:
    (Napi璚ie max. 18,00 V, Pr康 max. (Imp) 5,56 A, Napi璚ie ja這we 21,7 V) i chcia豚ym mini podgrza wod w bojlerze np, 80l w okresie letnim. Czy jest to mo磧iwe? Czy potrzebowa豚ym wi璚ej paneli, jaki akumulator, mo瞠 inwerter? Jestem zielony w temacie, dla tego prosz o wyrozumia這嗆.

To chyba jakie nie porozumienie u篡wa paneli fotowoltaicznych do podgrzewania wody...
    Jak ju co to kolektor闚 s這necznych u篡wa w tym celu...

0
  • #4 14 Pa 2012 17:01
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

Witam.
    Owszem, mo積a podgrza w taki spos鏏 wod, ale 100W, to za ma這.
    Akumulatory i przetwornice, s tu nie potrzebne. Akumulacja energii cieplnej w zbiorniku z wod, b璠zie du穎 bardzie ekonomiczna, i wi璚ej energii zakumulujesz, ni w postaci elektrycznej w akumulatorach. Grza趾 na niskie napi璚ie w szereg przez termostat pod陰czy do paneli, i gotowe.