Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Jumper 2.2HDI 2002r. - Nie można uruchomić zimnego silnika

DriverMSG 15 Oct 2012 12:42 9330 5
Relpol
  • #1
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Citroen Jumper 2002r. 2.2HDI. Przebieg ±250 tyś km.
    Gdy silnik ostygnie nie można go uruchomić kręcąc rozrusznikiem, natomiast "na popych" zapala od razu.
    Nie dymi, ma swoją moc, rozpędza auto bez problemów, zużycie paliwa w normie. Silnik po pierwszym uruchomieniu i wyłączeniu można bez problemu uruchomić "z kluczyka". Najgorzej jest rano, zwłaszcza teraz w chłodniejsze dni.
    Samochód parkowany jest z lekkiej górki by rano go uruchamiać i wystarczy (dosłownie) pół metra na biegu by odpalił, a kręcąc rozrusznikiem nie daje w ogóle oznak, chęci uruchomienia się.

    Lista rzeczy/czynności jakie zostały wykonane:
    -Wymiana świec żarowych na nowe.
    -Wymiana paska i kół rozrządu.
    -Wymiana impulsatora (czujnik położenia wałka rozrządu).
    -Wymiana czujników temperatury.
    -Wymiana filtra oleju, oleju i filtra powietrza.
    -Wymiana przepływomierza.
    -Wymiana przekaźnika świec żarowych.
    -Wymiana zbiornika paliwa (miał wycieki) oraz filtra paliwa.
    -Sprawdzone wtryskiwacze i pompa wtryskowa.
    -Sprawdzone, oczyszczone mocowanie kabli przy akumulatorze.
    -Przykręcony dodatkowy kabel "masy" od akumulatora do silnika.
    -Na czas testów/naprawy zamontowana kontrolka informująca o zasilaniu świec żarowych, oraz manualny włącznik podgrzewania świec.

    Nie wiem czy wszystkie czynności zapamiętałem - było tego sporo.

    Wczoraj jeszcze z nim walczyłem i wszytko wskazywało na spadek napięcia podczas uruchamiania (stąd ten dodatkowy kabel masowy), jednak oczyszczenie styków kabli i zabawa w odzyskanie każdego ampera nic nie dała.

    Czekam na wasze sugestie.
  • Relpol
  • #2
    amm212
    Level 17  
    Jaką masz prędkość obrotową silnika podczas kręcenia rozrusznikiem? Tester nic nie mówi?
  • Relpol
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Dwie rzeczy: rozrusznik a dokładnie szczotki (jeśli fiolet to wymiana) i tuleje oraz wtryski i pompa - masz wydruk ze sprawdzenia czy tylko na przelewy sprawdzane?
  • #5
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Nie sprawdzałem prędkości obrotowej silnika podczas startu. Jutro auto jedzie do znajomego na sprawdzenie ciśnień.
    Dzisiaj było podpięte pod komputer - było kilka błędów - między innymi błąd położenia czujnika wałka rozrządu.
    Po zresetowaniu błędów samochód palił bez problemu, ale dopiero jutro rano będę mieć pewność, co do rozruchu.
    O wynikach testów poinformuję.

    Auto wróciło od kumpla który zawodowo zajmuje się regeneracją pomp i wtryskiwaczy. Wszytko było w normie poza jednym wtryskiwaczem.
    Na moje szczęście, akurat dziś podłączył nową maszynę do testowania wtrysków itp.
    Okazało się, że jeden z wtrysków gdy zimny, jest nieszczelny wewnątrz i wywala ciśnienie do przelewu.

    Prędkość obrotowa silnika na rozruchu to około 250obr/min.

    Terasz szukam taniego, sprawnego wtryskiwacza na podmianę, by sprawdzić, czy to faktycznie tego wina. Jeśli się okaże, że winny był ten jeden wtrysk, to wymienię komplet na nowe.
  • #6
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Wtryskiwacz kupiony za 150zł.
    Wynik testów 100% pozytywny. Samochód odpala bez problemu, nie trzeba już kręcić rozrusznikiem kilka sekund. Pali "na dotyk".
    Być może, mój pierwszy post wprowadzał w błąd, bo pisałem, że wtryski były sprawdzane ale....

    Tak czy inaczej - warto sprawdzać wtryskiwacze w różnych temperaturach by uaktywnić ich ewentualne wady.

    Dziękuję wszystkim za udział w temacie który zamykam.