Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 2.0 DTL - Utrudniony rozruch

jurasas 15 Paź 2012 14:03 4923 8
  • #1 15 Paź 2012 14:03
    jurasas
    Poziom 13  

    Panowie, chodzi o Vectrę B 2.0 DTL. Problem polega na tym że ciężko odpala, trzeba kilka a nawet kilkanaście razy kręcić rozrusznikiem aby wystartował. Odpięcie czujnika temp. silnika a tym samym załączenie się świec żarowych nieco poprawia i szybciej odpala. Jak załapie to na początku strasznie kopci na siwo, po przejechaniu kilku kilometrów mniej kopci. Jeśli się go wyłączy na ciepłym silniku i zostawi nawet na 15 minut, znów jest problem z odpaleniem. Również za dużo oleju bierze ok. 1 litr na 400-500 km. Niestety nie mogę zmierzyć kompresji, oddałem do mechanika ale stwierdził że jest problem z odkręceniem świec i nie będzie ryzykował ich zerwaniem.

    Wiem że jest to trochę wróżenie z fusów, ale chodzi mi tylko o to czy bezwzględnie uszkodzony jest silnik w sensie pierścionki tłoków, gładzie cylindrów itp czy jest szansa że to tylko wtryskiwacze oraz ich uszczelniacze. Czy jest możliwość że przez uszkodzone uszczelniacze wtrysków bierze olej?

    Liczę na pomoc.

  • Fibaro
  • #2 15 Paź 2012 16:04
    1078231
    Usunięty  
  • #3 15 Paź 2012 20:36
    mrcn1
    Poziom 12  

    wymień uszczelniacze wtryskiwaczy - ciągnie olej/powietrze do paliwa, obadaj filtr paliwa

  • Fibaro
  • #4 15 Paź 2012 21:29
    jurasas
    Poziom 13  

    Jedynie co mogę sam zrobić to sprawdzić bibułe filtra paliwa, ostatnio jak wymieniałem była na 1/3 wysokości czarna. Jutro sprawdzę i napiszę jak wygląda obecny wkład (ma ok. 2tyś przejechane).

    Teraz pytanie: czy jeśli uszkodzone są uszczelniacze wtrysków może brać olej w trakcie jazdy?

  • #5 16 Paź 2012 06:38
    mrcn1
    Poziom 12  

    czarny filtr = olej w układzie paliwowym - zmień uszczelniacze
    silnik lata świetności ma już zapewne za sobą - olej może brać z kilku powodów...

  • Fibaro
  • #6 18 Paź 2012 21:21
    wicher84
    Poziom 12  

    witam

    Troszkę się wtrącę ja też mam podobny problem i walczę z nim od roku, a właściwie tylko w porze jesienno zimowej i zimowo wiosennej:/ jak jest pow ok13 stopni na dworze to samochodzik odpala bez problemu jak nówka z salonu a jak się zrobi chłodniej tak między 0-13 st to problem z odpaleniem i siwy dym po odpaleniu tak jakby nie spalone paliwo. Co ciekawe te silniki tak mają, że nie grzeje świec żarowych w tych temperaturach (no chyba że tylko mój nie grzeje). Już sprawdzałem uszczelniacze wtrysków, filtr paliwa wymieniany (nie był czarny), odpowietrzana pompa i cały czas to samo :/. Pokuszę się jeszcze chyba o zakup tego zaworka zwrotnego co jest w pompie na powrocie ale chyba to i tak nic nie da bo ten zaworek ma przecież dodatkowy otwór przez który paliwo sobie swobodnie przelatuje. Jak to nie pomoże to ratuje tylko ciecie kabli i wymuszenie grzania świec co nie bardzo mi się uśmiecha robić. Jak dostane gdzieś ten zaworek to go kupie i wymienię choć nie jest tani ok 70pln i zdam relację czy coś pomogło czy nie.
    Pozdrawiam

  • #7 19 Paź 2012 05:45
    bodzio012
    Poziom 31  

    wicher84 napisał:
    witam

    Troszkę się wtrącę ja też mam podobny problem i walczę z nim od roku, a właściwie tylko w porze jesienno zimowej i zimowo wiosennej:/ jak jest pow ok13 stopni na dworze to samochodzik odpala bez problemu jak nówka z salonu a jak się zrobi chłodniej tak między 0-13 st to problem z odpaleniem i siwy dym po odpaleniu tak jakby nie spalone paliwo. Co ciekawe te silniki tak mają, że nie grzeje świec żarowych w tych temperaturach (no chyba że tylko mój nie grzeje). Już sprawdzałem uszczelniacze wtrysków, filtr paliwa wymieniany (nie był czarny), odpowietrzana pompa i cały czas to samo :/. Pokuszę się jeszcze chyba o zakup tego zaworka zwrotnego co jest w pompie na powrocie ale chyba to i tak nic nie da bo ten zaworek ma przecież dodatkowy otwór przez który paliwo sobie swobodnie przelatuje. Jak to nie pomoże to ratuje tylko ciecie kabli i wymuszenie grzania świec co nie bardzo mi się uśmiecha robić. Jak dostane gdzieś ten zaworek to go kupie i wymienię choć nie jest tani ok 70pln i zdam relację czy coś pomogło czy nie.
    Pozdrawiam



    Lepiej sobie kup lub zmontuj układzik który przez kilka sek. oszukuje czujnik temp. wpinasz w 4 kabelki i swiece CI grzeją za każdym razem.

  • #8 22 Paź 2012 17:18
    kmitki
    Poziom 22  

    Najlepiej to zmień sobie soft na nowszy to świece będą grzały już przy +5 i zniknie problem z odpalaniem.

  • #9 26 Paź 2012 21:45
    wicher84
    Poziom 12  

    No i zaworek zwrotny kupiłem i wymieniłem ale niestety efektów brak :( tak jak ciężko odpalał tak ciężko odpala. Chyba będzie trzeba oszukiwać ten czujnik temperatury przy rozruchu.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME