Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ zmniejszający napięcie-zwiększający prąd.

15 Paź 2012 14:10 1929 5
  • Poziom 7  
    Witam! Jestem nowy- wiadomo, zielony w temacie. Ostatnio zacząłem się bawić w ASG, tym samym pomyślałem o ulepszeniu repliki. Większość ludzi w tym sporcie używa ogniw Lipo, o zwiększonym woltażu. Zwiększa to prędkość działania silnika. Problem w tym, że ogniwa te są naprawdę drogie. Dlatego wpadłem na pomysł użycia do tego celu dwóch połączonych ze sobą ogniw 8.5v NiMH. I tutaj prośba do was, abyście pomogli mi w konstrukcji układu pozwalającego uzyskać z dwóch połączonych ogniw ( ok 17V) napięcia 11.1 v ( oczywiście 1v w tą czy tamtą stronę nie jest problemem ) i przyzwoitym amperażu. Problemem może być duże obciążenie takiego układu, które podczas ciągłego strzału może dochodzić do ok 30-40A. Jeśli uda się to uzyskać jednym elementem, przepraszam za źle wybrany dział. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
  • Pomocny dla użytkowników
    Chyba gra nie warta świeczki, bo akumulatory LiPo 3S można kupić w cenie poniżej 20$ choćby tutaj: http://bit.ly/Xd5ULR
    A przetwornica step down o wydajności ponad 40A to spory wydatek, no i te gabaryty! Będziesz to nosił w plecaku?
    Poza tym jesteś pewny, że Twoja replika wytrzyma 11,1V? Może lepiej zainwestuj w NiMH 9,6V.
  • Poziom 36  
    AVE...

Albo pogadaj z ludźmi w serwisie komputerowym, albo poszukaj na alledrogo akumulatorków 18650 Li-Ion. Łączysz 10 równolegle, i trzy takie pakiety łączysz szeregowo. A potem lutujesz połączenia do ładowarki z balansowaniem ogniw, w instrukcji lub na stronach modelarskich znajdziesz schematy. Uzyskasz tak ogniwo o pojemności sumarycznej wszystkich ogniw. Tylko kable do tego muszą być całkiem grube...
  • Poziom 7