Temat popularny ale nie znalazłam odpowiedzi na moje pytania. W samochodzie dzisiaj sześcio letnim zaczęła palić się kontrolka wspomagania kierownicy. Jest to zaskakujące bo samochód nie był nadmiernie eksploatowany (20 tys km rocznie przejechane), był serwisowany w ASO i po prostu kontrolka zaczęła się świecić po włączeniu silnika dzisiaj rano.
Ale mniejsza z tym, przeczytałam już że konstrukcja jest nieudana i przyjmuję do wiadomości że psuje się od zmian temperatury na zewnątrz.
To o co chcę zapytać to następujące kwestie:
- czy istnieje test pozwalający wykryć który element uległ awarii - jak rozumiem, można obejrzeć silniczek czy nie ma widocznych czarnych miejsc - ale co jeszcze można zrobić nie wymieniając po kolei części bo nie mam skąd ich pożyczyć (czy da się coś zrobić),
- jeżeli okaże się że nie można zdiagnozować konkretnie usterki to ile kosztuje nowa kolumna i czy warto kupić używaną (około 550 - 700 zł - ale mam złe doświadczenia z kupowaniem części ze szrotu),
- czy można jeździć z tą kontrolką zapaloną albo wymontować wspomaganie - wcale nie muszę mieć wspomagania kierownicy, nawet wolałabym go nie mieć tak jak to miałam w Seicento - przeczytałam że to wspomaganie wielu osobom się psuje notorycznie że jest to wada konstrukcyjna tego samochodu,
- przy ostrym skręcie kierownicy słyszę chrobotanie lub zgrzytanie - czy to może mieć jakiś związek czy też ten model tak ma.
Ale mniejsza z tym, przeczytałam już że konstrukcja jest nieudana i przyjmuję do wiadomości że psuje się od zmian temperatury na zewnątrz.
To o co chcę zapytać to następujące kwestie:
- czy istnieje test pozwalający wykryć który element uległ awarii - jak rozumiem, można obejrzeć silniczek czy nie ma widocznych czarnych miejsc - ale co jeszcze można zrobić nie wymieniając po kolei części bo nie mam skąd ich pożyczyć (czy da się coś zrobić),
- jeżeli okaże się że nie można zdiagnozować konkretnie usterki to ile kosztuje nowa kolumna i czy warto kupić używaną (około 550 - 700 zł - ale mam złe doświadczenia z kupowaniem części ze szrotu),
- czy można jeździć z tą kontrolką zapaloną albo wymontować wspomaganie - wcale nie muszę mieć wspomagania kierownicy, nawet wolałabym go nie mieć tak jak to miałam w Seicento - przeczytałam że to wspomaganie wielu osobom się psuje notorycznie że jest to wada konstrukcyjna tego samochodu,
- przy ostrym skręcie kierownicy słyszę chrobotanie lub zgrzytanie - czy to może mieć jakiś związek czy też ten model tak ma.