Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto FL - czerwona kierownica sygnalizująca błąd wspomagania kierownicy

15 Oct 2012 20:54 30513 12
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Test istnieje, ale nie do przeprowadzenia w domu przez laika bez stosownych narzędzi. Wspomaganie elektryczne można jak najbardziej wyrzucić, zamieniając kolumnę kierownicy na standardową - jeśli brak nie będzie przeszkadzał. Części używane - standardowo loteria, skoro czytałaś, to wiesz że kupione może okazać się albo zepsute, albo zepsuć zaraz. Pozostaje diagnostyka, która określi co się stało dokładnie i pozwoli określić dalszy tok postępowania. Tak czy inaczej np. ASO.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zagrożenia jako takiego nie stanowi - sterownik w przypadku wykrycia usterki wyłącza wspomaganie i już. Trudniej kręcić kierownicą - bo nie dość że kręci się wtedy kołami, to jeszcze dodatkowo martwym serwosilnikiem. W każdym razie działanie wbrew woli kierowcy nie grozi. "Domowa" naprawa, to tak jak napisałem - bez diagnostyki to ślepa podmiana części, która nadal może nie przynieść efektu. Poza ulżeniem kieszeni.
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo rzadka w Grande nie zdarza się już prawie wcale. Z wentylatorem w Seicento to w ogóle pierwsze słyszę. Jeśli nie wyglądasz jak pewna astmatyczna Norweżka, to przy całkowicie niesprawnym wspomaganiu ciężko by Ci było ruszyć kierownicę na postoju. Wersja bez wspomagania ma inne przełożenie na przekładni kierowniczej, swoją drogą to nie wiem czy w FL występowała wersja bez wspomagania.

    Aby uniknąć pierwszej usterki wystarczy nie używać trybu CITY i nie kręcić kołami na postoju.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    wyrobekj wrote:
    W ogóle, wspomaganie kierownicy w Punto mnie denerwuje. Bardzo niepewnie się samochód z nim prowadzi przy wyższych prędkościach - powyżej 100 km na h zwalniam bo samochód staje się trudny do utrzymania.
    To coś masz z tym autem bardzo nie tak, bo główną zaletą elektrycznego wspomagania jest to, że siła wspomagania może być regulowana w zależności od prędkości i przy wyższych prędkościach wspomaganie działa w tym aucie na prawdę z minimalną siłą. Inna sprawa, że Punto jest bardzo wrażliwe na boczne podmuch wiatru jednak co jak co ale układ kierowniczy ma precyzyjny i spokojnie z Vmax na autostradzie da się jechać.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #12
    tzok
    Moderator of Cars
    wyrobekj wrote:
    Moje Punto przeszło uczciwy przegląd w ASO więc myślę że gdyby coś było nie tak to by to wykryli.
    Nie wiem jak u Ciebie wygląda "uczciwy przegląd" ale w Bielsku to jest delikatnie mówiąc kpina - nie chciał mi wpić przeglądu z powodu przeterminowanej kontrolki gaśnicy, a nie zauważył że z przodu skończyły się okładziny na klockach... poza tym na przeglądzie nie sprawdzają geometrii nadwozia ani nawet zbieżności, nawet amortyzatorów nie potrafią prawidłowo przebadać. Diagnosta nie jeździ autem tylko ogląda go na szarpakach przez jakieś 90s. Zapewniam, że jest to baaaardzo pobieżne sprawdzenie i w naszych realiach przejście przeglądu w żaden sposób nie świadczy o dobrym stanie technicznym samochodu. Patrzą głównie na korozję, wycieki i ewidentne luzy w elementach zawieszenia.

    wyrobekj wrote:
    Co do przelutowywania przekaźników w silniczku wspomagania to byłam na stronie Punto Forum i czytałam te posty, ale mam (być może nieuzasadnione) obawy przez naprawianiem elektroniki samochodowej metodą przelutowywania. Nie wiem na ile to jest trwałe.
    Oryginalnie to też było lutowane więc jak widać... nie jest to zbyt trwałe rozwiązanie. Niemniej w FL to wygląda już zupełnie inaczej.

    W ASO i tak zawsze wymieniają całą kolumnę, nie ważne czy silniczek czy czujnik. Poza tym powtarzam - tego typu usterka w Punto IIFL nie jest częstsza niż w innych samochodach z elektrycznym wspomaganiem, jest bez porównania rzadsza niż w wersji sprzed liftu.

    wyrobekj wrote:
    Jedynie kiedy wyprzedzał mnie TIR zdrowo ciągnęło za kierownicę i trzeba było uważać.
    No i w puncie jest tak samo, nie licząc wiatru prowadzi się bardzo dobrze, nie ma tendencji do "pływania"/"myszkowania" po drodze.
  • #13
    Anonymous
    Anonymous