Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ogrzewanie pokoju nagrzewnicą samochodową

15 Oct 2012 22:45 6117 12
  • User removed account  
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 24  
    Każdy z Twoich pomysłów jest do wykonania ale pomyśl chwilkę jaką moc grzewczą chciałbyś uzyskać?
  • Level 43  
    Fazi87 wrote:
    ale pomyśl chwilkę jaką moc grzewczą chciałbyś uzyskać?

    I o cenie za energię elektryczną a termowentylator 2000W/1000W kupisz już za kilkadziesiąt złotych czyli mniej więcej za koszt jedno/dwutygodniowego zużycia energii.
  • Level 37  
    Znów spotykam się z kolegą Tektronik wraz z jego ciekawymi pomysłami. Tak się składa, że niedawno myślałem o takim rozwiązaniu, więc powiem wprost - daruj sobie.

    Może zacznę od zakupionej farelki samochodowej - do gniazda zapalniczki:
    - moc 130W
    - prąd: 13A
    - działanie - żadnego skutku poza porządnym rozgrzaniem alternatora i silnika, który zaczął się przegrzewać tak, że zaczęła działać normalna nagrzewnica w samochodzie. Podłączenie pod zasilacz 5A mija się z jakimkolwiek celem, chyba, że zasilacz ma robić za nagrzewnicę.

    Dalsze eksperymenty - tranzystor MOSFET na zwarciu na potężnym radiatorze od procesora Pentium II chłodzonego powietrzem (taki radiator z gęstym grzebieniem bez wiatraka) - to już trochę lepsze właściwości - całkiem miło grzało, rozładowało akumulator 6Ah w ciągu mniej niż 2 minut. Prąd musiał przekraczać jakieś 25A. Oczywiście kable też nieźle grzały ;-) Najlepszy efekt był, gdy tranzystor nie wytrzymał.

    Mostek prostowniczy na zwarciu - całkowicie odpada.

    Najlepsza z możliwości to drut oporowy - żeby w miarę nagrzać pomieszczenie potrzeba około 800W - bez znaczenia czy na 12V, czy na 230 - prądy są olbrzymie.

    P=U*I

    800=12*x
    x= 800/12 = 66 AMPER!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Inna rzecz, że zbyt wcześnie założyłem, że kolega chce zrobić projekt na 12 Volt, nie wiem, skąd mi się to wzięło... ;-)
  • User removed account  
  • Level 43  
    Czy Ty wiesz do czego służy ogniwo Peltiera? Z jednej strony nagrzeje ciecz a z drugiej ochłodzi pokój. Chcesz się bawić czy ogrzać pomieszczenie? Nic tańszego (na prąd) niż farelka nie wymyślisz.
  • User removed account  
  • Level 22  
    Tektronik wrote:
    Gdy nie dam radiatora na zimną część to raczej ciepło nie rozproszy się tak by chłodzić.

    To mówisz, że bez radiatora na zimnej stronie skąd będzie brać energię?
  • Level 43  
    Tektronik wrote:
    Gdy nie dam radiatora na zimną część to raczej ciepło nie rozproszy się tak by chłodzić.

    Sorry, czy Ty rozumiesz co piszesz?
    W pobiżu zimnego elementu ciepło nie jest rozpraszane tylko pochłaniane przez ten element aby go ogrzać.
    Ciepło przepływa od ośrodka o wyższej temperaturze do ośrodka o niższej temperaturze, nigdy odwrotnie :idea:
  • Level 36  
    Najniższą sprawność w samochodzie ma silnik spalinowy a nie małe elektryczne. Oznacza to, że mała część idzie na pracę użyteczną a duża na straty cieplne.
    Jeśli chcesz już coś zamontować w domu do ogrzewania z samochodu to .... właśnie silnik spalinowy.
    Zresztą siedząc przy komputerze i rysując kolejne innowacje twój komputer pracuje i generuje ciepło (straty). Jeśli za mało postaw drugi komputer będziesz mógł rysować więcej wynalazków i się dogrzać. :D
  • User removed account  
  • Level 43  
    I to jest słuszna decyzja :D (cytat z "Misia")
  • User removed account