Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odbiór DVBt - Słaby MUX 3 - jaka antena

16 Paź 2012 14:59 2361 3
  • Poziom 11  
    Mieszkam w Poznaniu, 3MUXy mam w Śremie, ale mam kłopot z odbiorem MUXa 3 nadawanego w mocy 20kW (MUX1 i 2 -100kW). Jaka antena będzie lepsza:typu Yagi (to chyba taka dłuższa ) czy siatkowa, która niby jest mniej kierunkowa, ale widziałem gdzieś taką i miała zysk ok 16dB z jednego kierunku? Czy w sygnale cyfrowym sa te same złe strony stosowania wzmacniacza jak w linku:
    http://allegro.pl/mega-antena-atx-92-dvb-t-full-hd-wzmacniacz-170km-i26713231.html
    Nie znam się, ale pomyslałem,że dekoderowi DVBt nie przeszkadzają ewentualnie wzmocnione szumy (jeśli takie są w nadawaniu cyfrowym?)
    Czy ekranowanie tyłu anteny ma znaczenia w łapaniu sygnału cyfrowego? Szczerze mówiąc pomyslałem,że to ma znaczenie tylko w analogowym sygnale, ale nie wiem. Z góry dzieki za odpowiedzi.

Regulamin pkt 3.1.18 . [SP5ANJ]
  • Moderator
    Na temat stosowania wzmacniaczy w odbiorze cyfrowym na elektrodzie napisano już setki postów. Na temat dobru anten też, nawet w Poznaniu...
  • Poziom 38  
    AKuba napisał:
    Jaka antena będzie lepsza:typu Yagi (to chyba taka dłuższa ) czy siatkowa, która niby jest mniej kierunkowa,
    W blokowiskach, przy antenach montowanych na ścianach lub balkonach, a zwłaszcza na parterze lub niskich piętrach, zwykle najlepiej spisują się anteny 'siatkowe' i logoperiodyczne.

AKuba napisał:
    Czy w sygnale cyfrowym sa te same złe strony stosowania wzmacniacza jak w linku:
    Wzmacniacz antenowy można stosować wszędzie i zawsze, tam, gdzie jest taka potrzeba, tylko bardzo często trzeba go starannie dobrać. W większości przypadków wystarcza antena bez wzmacniacza, ale czasami nie ma wyboru i wzmacniacz, aby odbiór był stabilny - musi być.

AKuba napisał: