Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 5D 1.6 2001r - błąd czujnika temperatury, przegrzewa, komputer PB+GAZ

16 Paź 2012 15:31 10512 8
  • Poziom 2  
    Witam! Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Stilo 1.6 z sekwencyjną instalacją gazową. |Od kilku dni po zakupie zaczął wyskakiwać błąd High Coolant Temperature, myślałem, że to wina czujnika temp. więc go wymieniłem, niestety, nadal działo się to samo. Samochód oddałem na serwis Fiata i uznano, że wadliwy jest komputer centralny. Oddałem samochód do elektromechanika, który wskrzesił komputer i dał gwarancje, że jest dobry. Błąd znikł na kilka dni i znowu się pojawia.

    Samochód ma ciężko odpalić na zimnym, muszę dłużej poszkyrtać żeby zastartował, jednak jest to za pierwszym razem przekręcenia zapłonu-stacyjki. Na ciepłym bez najmniejszego problemu

    Bardzo szybko uzyskuje temperature 90st, 800m -1500m.
    Po przejechaniu kilku kilometrów czujnik zaczyna wariować - skacze w góre, dół, jednak nie spada poniżej 90st. i wyskakuje błąd High coolant temperature, załącza sie lampka czerwona, lecz po chwili spada w dół i tak cały czas.
    Na postoju, po chwili jazdy załącza się wentylator, ale to nie jest naturalne bo zaledwie po przejechaniu nawet 1,5km już się tak dzieje.

    Proszę o pomoc. Pozdrawiam i dziękuje!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 17  
    Układ chłodzenia sprawdzany? Płyn chłodniczy, termostat? Objawy pasują do awarii układu chłodzenia.
  • Moderator Samochody
  • Poziom 2  
    up!

    Panowie, 2 miesiące samochód u mechanika, wymienione wszystkie czujniki z możliwych, wymieniony komputer, wiązka silnikowa, odłączona instalacja LPG i samochód po przejechaniu 2km lub 20min od zapalenia dalej wywala HIGH COOLANT TEMPERATURE. Sprawdzona kompresja, brak zastrzeżeń. Wymienione świece.

    Ciężko odpala, dopiero po dłuższym szkyrtaniu..

    Nie mam już sił. :(

    Ktoś pomoże?

    Wymienione: nowy termostat, nowy płyn chłodniczy, sprawdzone wszystkie przewody od układu chłodzenia.

    czy przyczyną może być dzwoniący tłumik końcowy (może zatkany -blaszki uleciały i blokują wydech?), nie wiem co jeszcze wymienić, więc najmniejsza pierdoła przychodzi mi na myśl? :(
  • Spec od samochodów
    Niestety ale mieli rację w serwisie standardowa usterka za chwilę pokarze ci się czujnik ciśnienia oleju a potem immo brak komunikacji
  • Moderator Samochody
    Przede wszystkim to trzeba zacząć od tego, że trzeba osobnym czujnikiem zweryfikować temperaturę płynu.

    Jeśli błąd jest fikcyjny to może to być usterka sterownika silnika lub problemy z jego zasilaniem (tak się zachowuje przy za niskim napięciu akumulatora/uszkodzonym połączeniu masy).
  • Poziom 42  
    Miernik i na nim termometr - sprawdzić rzeczywistą temperaturę.
    Tak jak napisał Tzok w pierwszym poście lub źle odpowietrzony układ.
  • Poziom 28  
    wariowanie czujnika temp. moze swiadczyc o uszkodzeniu Bodykomputera. jesli nie masz klimatyzacji to w niektorych autach po stronie pasazera przy chlodnicy jest przewod do czujnika cisnienia czynnika jesli do wtyczki dostanie sie wilgoc to wentylator chlodnicy potrafi sie wlaczac
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany przyczyną okazał się uszkodzony sterownik silnika i body komputer, przy okazji została wymieniona cała wiązka silnikowa i samochód śmiga jak trzeba ;)

    dziękuje za porady i pozdrawiam!