Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 5D 1.6 2001r - błąd czujnika temperatury, przegrzewa, komputer PB+GAZ

m-tomo 16 Paź 2012 15:31 7224 8
  • #1 16 Paź 2012 15:31
    m-tomo
    Poziom 2  

    Witam! Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Stilo 1.6 z sekwencyjną instalacją gazową. |Od kilku dni po zakupie zaczął wyskakiwać błąd High Coolant Temperature, myślałem, że to wina czujnika temp. więc go wymieniłem, niestety, nadal działo się to samo. Samochód oddałem na serwis Fiata i uznano, że wadliwy jest komputer centralny. Oddałem samochód do elektromechanika, który wskrzesił komputer i dał gwarancje, że jest dobry. Błąd znikł na kilka dni i znowu się pojawia.

    Samochód ma ciężko odpalić na zimnym, muszę dłużej poszkyrtać żeby zastartował, jednak jest to za pierwszym razem przekręcenia zapłonu-stacyjki. Na ciepłym bez najmniejszego problemu

    Bardzo szybko uzyskuje temperature 90st, 800m -1500m.
    Po przejechaniu kilku kilometrów czujnik zaczyna wariować - skacze w góre, dół, jednak nie spada poniżej 90st. i wyskakuje błąd High coolant temperature, załącza sie lampka czerwona, lecz po chwili spada w dół i tak cały czas.
    Na postoju, po chwili jazdy załącza się wentylator, ale to nie jest naturalne bo zaledwie po przejechaniu nawet 1,5km już się tak dzieje.

    Proszę o pomoc. Pozdrawiam i dziękuje!

  • #2 16 Paź 2012 15:54
    Quazzami
    Poziom 17  

    Układ chłodzenia sprawdzany? Płyn chłodniczy, termostat? Objawy pasują do awarii układu chłodzenia.

  • #3 16 Paź 2012 16:31
    tzok
    Moderator Samochody

    Albo się "ukiwał" kabelek przy czujniku albo jest przedmuch do układu chłodzenia.

  • #4 23 Gru 2012 19:22
    m-tomo
    Poziom 2  

    up!

    Panowie, 2 miesiące samochód u mechanika, wymienione wszystkie czujniki z możliwych, wymieniony komputer, wiązka silnikowa, odłączona instalacja LPG i samochód po przejechaniu 2km lub 20min od zapalenia dalej wywala HIGH COOLANT TEMPERATURE. Sprawdzona kompresja, brak zastrzeżeń. Wymienione świece.

    Ciężko odpala, dopiero po dłuższym szkyrtaniu..

    Nie mam już sił. :(

    Ktoś pomoże?

    Wymienione: nowy termostat, nowy płyn chłodniczy, sprawdzone wszystkie przewody od układu chłodzenia.

    czy przyczyną może być dzwoniący tłumik końcowy (może zatkany -blaszki uleciały i blokują wydech?), nie wiem co jeszcze wymienić, więc najmniejsza pierdoła przychodzi mi na myśl? :(

  • #5 23 Gru 2012 20:47
    wloc
    Spec od samochodów

    Niestety ale mieli rację w serwisie standardowa usterka za chwilę pokarze ci się czujnik ciśnienia oleju a potem immo brak komunikacji

  • #6 24 Gru 2012 11:22
    tzok
    Moderator Samochody

    Przede wszystkim to trzeba zacząć od tego, że trzeba osobnym czujnikiem zweryfikować temperaturę płynu.

    Jeśli błąd jest fikcyjny to może to być usterka sterownika silnika lub problemy z jego zasilaniem (tak się zachowuje przy za niskim napięciu akumulatora/uszkodzonym połączeniu masy).

  • #7 24 Gru 2012 13:22
    emeryt2
    Poziom 42  

    Miernik i na nim termometr - sprawdzić rzeczywistą temperaturę.
    Tak jak napisał Tzok w pierwszym poście lub źle odpowietrzony układ.

  • #8 25 Gru 2012 14:58
    vvaldek
    Poziom 28  

    wariowanie czujnika temp. moze swiadczyc o uszkodzeniu Bodykomputera. jesli nie masz klimatyzacji to w niektorych autach po stronie pasazera przy chlodnicy jest przewod do czujnika cisnienia czynnika jesli do wtyczki dostanie sie wilgoc to wentylator chlodnicy potrafi sie wlaczac

  • #9 26 Wrz 2014 11:26
    m-tomo
    Poziom 2  

    Problem rozwiązany przyczyną okazał się uszkodzony sterownik silnika i body komputer, przy okazji została wymieniona cała wiązka silnikowa i samochód śmiga jak trzeba ;)

    dziękuje za porady i pozdrawiam!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME