Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diesle. Co sądzicie o opalówce? Czy to jest szkodliwe dla silnika?

29 Sty 2005 20:12 21819 35
  • Poziom 10  
    co sadzicie o opalówce do diesla lepiej zainwestowa troche wiecej i kupic rope na stacji czy mozna lac opalowke?? jest szkodliwa dla silnika a moze pol na pol ze zwyklom ropka??
  • Poziom 26  
    Witaj
    Opał ma więcej w sobie wody.Mójznajomy jak to miał w zbiorniku ledwo co odpalał. Teraz na ON nie ma takiego problemu. Ja mam też Diesla ale wolę nie ryzykować lejąc opał poza tym nigdy nie wiadomo jaki ma wpływ na silnik i pompę.
  • Poziom 22  
    moj brat do mercedesa 124leje sam opal.jezdzi tym za granice auto ma sporo przejechane wlasnie na opale i chodzi bardzo dobrze.z silnikiem nic sie nie dzieje.tylko zalezy jaki ten opal jeszcze sie leje.sa rozne gatunki tego.jak wlejesz syfu to nie dziw sie ze cos jest nie tak z praca silnika.no i sama inspekcja ruchu drogowego.jezeli cie zlapia jak jedziesz na opale to wtedy zaplacisz sporo.za ta kare bys kupil sporo ropy.takze zastanow sie co lejesz i gdzie jezdzisz?jak w trase to nie ryzykowalbym.
  • Poziom 26  
    Witam
    Ja mam za nowy samochód aby ryzykować. Jak ktoś ma stary motor z odpowiednim przebiegiem to mu nic nie jest w stanie zaszkodzić nawet jazda na kiepskim opale. Ale to o kłoporach z odpalaniem na opale słyszałem od kilku osób więc coś w tym musi być.
  • Poziom 24  
    PIOTREL napisał:
    Witaj
    Opał ma więcej w sobie wody.


    Tu bym polemizował. Czy widziałeś by kiedy kolwiek komuś zamarzł olej opałowy którego używa do ogrzewania i który stoi cały dzień na zewnątrz. A co z ropą?? często widzę jak kierowcy ciężarówek stoją i próbują odpowietrzyć swoje mobile.
    Pod względem zanieczyszczeń opał jest dużo czystszy od ropy. Czy piec CO będzie działał na ropie?? Nie!. Pochodzi chwilkę albo wcale ze względu na prametry ropy i zanieczyszczenia w niej znajdujące się.

    Opał ma tylko trochę więcej siarki przez co emisja spalin jest troszkę wieksza ale mobil ma większego kopa. Ma troszke mniejsze właściwości smarujące. Ale praktycznie brak różnicy pomiędzy opałem a ropą z mniej renomowanych stacji. Pomijając oczywiście kolor.
  • Poziom 26  
    Witam
    Ja nigdy nie wlewałem do siebie opału, więc nie mogę osobiście nic powiedzieć odnośnie odpalania.A co do On w Co nie słyszałem aby ktoś to praktykował więc nie zabieram głosu. A o gorszym odpalaniu na opale i słabszych osiągach słyszałem od kilku osób więc to mogę napisać .
  • Poziom 10  
    a jaki masz sam. i czy masz gwarancję. bo jak masz sam. z comon rail to nie wlewaj napewno,bo dużo nie ujedziesz.jak pompę rotacyjną to 50%jeżdzi i nie nażeka a 50% nie.napewno ma inną temperature spalania,i juz wszystko inaczej pracuje. musisz sie liczyc z częstrzą naprawą wtryskiwaczy,ale tez niewiadomo.Znam ludzi co okularami jeżdzą ma opale i nic innego nie wleją . a masz jakies dobre żródło,pewne
    wybór należy do ciebie

  • Poziom 27  
    Ja w zimie tylko na opale(czerwonym) jezdze, mazda 2,0d 92 rok. Nie wiem czy wiecie że od zeszłego roku furorę robi olej opałowy "S" który jest nie barwiony i nie posiada markera. Pewnie niejeden z was wlał go na taniej stacji i nawet o tym nie wie, ci na górze niezle na tym zarabiaja pewnie. Włąsnie dlatego wolę wlać czerwony bo od kąd ciężarówki przestały na nim jezdzić nikt go nie "chrzci" i jest czysty. Temperatura krzepnięcia oo wynosi -37 natomiast on zimowy ma max -24 ale jest drogi więc na stacjach jest taki do -17. Olej oo czerwony jak czytacie gazety mozna odbarwić - kwasem siarkowym i wtedy wygląda jak on ale pozostaje marker który wychodzi podczas badania i rzecz najważniejsza POZOSTALE TAM W ZNIKOMYCH ILOŚCIACH KWAS SIARKOWY. Wiem to od znajomego pompiarza który pokazał mi zardzewiałą w środku pompe wtryskowa a klient twierdził że tankuje tylko na stacji z "zielonym słoneczkiem" (bez reklamy hehe). W lwcie leję pół na pół oo i on a jak są upały to on - ale z dobrych stacji np STATOIL. Dlatego że na opale sie strasznie grzeje jak klima chodzi. Polecam oo w zimie - autko pali od "tyka".
  • Poziom 18  
    ja swoim vw tdi 130KM z comon rally zrobilem na opale juz 280tys km i nic chodzi idealnie regularnioe wymiana oleju i pozostale rzeczy eksploatacyjne mysle ze nie ma roznicy wszyscy moi znajomi tez sobie chwla i nikt nie ma problrmu
  • Poziom 26  
    WItam
    Może i tak ale mając tak jak ja On po 2,4 to nie będę ryzykował.
  • Poziom 10  
    hmmmm!! trudna decyzja jedni mowia tak a drudzy tak!! brat ma rovera418TD 93r. a ja golfa 3 94r. 90km 1.9TDi
  • Poziom 13  
    Problemem nie jest sam olej opałowy bo jak napisał Heroses opał nie zamarza . Bać należy się "taniego napędu", który jest w rzeczywistości odbarwianym opałem. Opał jest odbarwiany przy pomocy kwasu np. solnego!... i to jest zabójstwo dla aparatury paliwowej.
    Kiedyś kupiłem 10L ON na stacji benzynowej i wlałem do próbnika do sprawdzania wtryskiwaczy. Po trzech tygodniach przyrząd stanoł! Po rozbiórce stwierdziłem ślady rdzy na elementach zanurzonych w paliwie na którym jeździmy. Dlatego uważam że "INDIANIN" czy jak kto woli "oranżada HELENA" jest chyba zdrowsza niż chrzczone paliwo.

    pozdr
  • Poziom 26  
    WItam

    Tak ale ON kupowany na stacjach paliw sami nie jesteśmy wstanie sprawdzić , chyba że będziemy woźić labolatorium w samochodzie.
  • Poziom 27  
    hacckker napisał:
    ja swoim vw tdi 130KM z comon rally


    prawdopodobnie chodziło Ci o Common Rail (nie comon rally), który jakoś nijak pasuje do marki VW (pojawia się w Audi 3.0), ale jeśli masz na myśli 130KM, to z pewnością będa to PD (Pompe-Düse) - czyli pompowtryskiwacze
  • Poziom 16  
    ludzie jeżdżą na różnych wynalazkach , nawet na nafcie lotniczej prawda jest taka , że lepszy jest dobry opał niż byle jaka ropa niewiadomego pochodzenia . Należy jednak stosować do jednego i do drugiego mixol .
  • Poziom 2  
    Witam
    Zlezy jaki samochód, jesli jakis osobowy gdzie wtyrsk jest niewielki w porównaniu np z wtryskiem w starze a model silnika dieslka jest stary lub jest na dojechaniu to lepiej opal. Sam mam audi 1.9 TDI model 95 ale leje tylko na CPN.
  • Poziom 10  
    ludzie piszczie normalnie lac czy nie!! Bo juz nic niewiem! Pozdro
  • Poziom 16  
    Opałówka jest sucha więc smarowanie pompy paliwa jest gorsze i tutaj lepszą jest pompa wirowa. Ja jestem na TAK.
  • Poziom 30  
    Musze przyznac racje MUSIEJowi co do mixolu.Ja zrobilem na oo ponad 100 tys.km i wcale nie zarznalem ani pompy ani wtryskow a w zimie palil duzo lepiej niz na ON.Ale wybor nalezy do Ciebie i zastanowilbym sie czy jezdzic na oo przy dieslu z turbina.Oszczednosci prawie z nikome a straty moga byc bardzo duze.

    Dodano po 26 [sekundy]:

    Musze przyznac racje MUSIEJowi co do mixolu.Ja zrobilem na oo ponad 100 tys.km i wcale nie zarznalem ani pompy ani wtryskow a w zimie palil duzo lepiej niz na ON.Ale wybor nalezy do Ciebie i zastanowilbym sie czy jezdzic na oo przy dieslu z turbina.Oszczednosci prawie z nikome a straty moga byc bardzo duze.
  • Poziom 21  
    Co to jest ten mixol? Jak to stosowac - w jakich proporcjach? Mam mazde 323 91r bez turbo - nie zaszkodzi jej OO?

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i jeszcze jedno: jaki ten OO lac, jaki kolor, nazwa, jaki jest najlepszy? nie znam sie na tyl dlatego takie "lamerskie" pytania
  • Poziom 30  
    Mixol to olej nieodzowny przy eksploatacji samochodow z silnikami dwusuwowymi np.Trabant.Kupisz go w kazdej stacji gdzie sie zajmuja wymianami oleju. Ja stosowalem 1 litr na 200 litrow oo tylko ze ja mielem zwyklego diesla dlatego nie wiem jak to sie sprawdza przy turbodieslu.
  • Poziom 14  
    Nie ma to jak opał. Tańszy niż ropka a lepszy czasem. Kolega na opale jeździ i lepiej mu auto pali jak na ropie. Jak mu ropa zamarzła to się do niej tak zraził że odstawił całkiem. I tak to już jest.
  • Poziom 2  
    lać opał, a frajerzy z orlenu niech swoje dupy sprzedają!!!!!!!
  • Poziom 22  
    Proponuję lekture FAQ ze strony Statoil:

    3. Czy olej opałowy lekki może być użyty do napędu silników wysokoprężnych ?

    Choć właściwości fizykochemiczne oleju opałowego pozwalają używać go do napędu silników wysokoprężnych, to jednak ze względu na przepisy podatkowe jest to równoznaczne z koniecznością odprowadzenia różnicy podatku akcyzowego do urzędu podatkowego.

    Pozdawiam .D
  • Poziom 2  
    lać opał, a frajerzy z orlenu niech swoje dupy sprzedają!!!!!!!
  • Poziom 11  
    Witam
    Na stacji obsługi Renault do
    z silnika 1,5 dci CR kazali dolewać na zbiornik paliwa 60l o,5 l MIXOLU, czyli stosunek 1:120 ale do oleju napedowego a do oleju olałowego podejrzewam że ten stosunek powinien byc mniejszy no bo opał jest bardzo suchy jak to mówili przedmówcy:))
  • Poziom 19  
    Opalowka i olej mixol :-) To dziala :-)
  • Poziom 17  
    Mixol ? hmm
    Słyszałem, że przez to autko bardziej dymi a do tego w cylindrach więcej nagaru.
    Nie lepiej do opału dolać kilka % (np. 5 % )oleju rzepakowego ze sklepu ?
    Dodam tylko, że taki olej ma bardzo dobre właściwości smarujące a do tego jest sam w sobie dobrym paliwem. Może ktoś próbował w praktyce ?
  • Poziom 12  
    a morze ktoś jeździł na oo turbo dislem niech sie wypowie