Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toledo 1L 94r 1.8i - Spadanie obrotów

17 Oct 2012 00:06 1680 4
  • Level 2  
    Witam,

    Od pewnego czasu mam problem ze swoim Toledo I z 94r silnik 1.8i 90KM benzyna + LPG.

    Dokładnie chodzi o to, że na ciepłym silniku podczas jazdy gdy wciskam sprzęgło, np do zmiany biegu, bardzo szybko spadają obroty silnika do 400-500 lub całkiem silnik gaśnie. Zamiast powoli i systematycznie spadać na obrotach do 1000-1100 Dzieje się też tak na postoju gdy przygazuję silnik i puszczam gaz i obroty spadają bardzo szybko. Jeżeli samochód nie zgaśnie obroty po chwili się stabilizują do 1000 tak jak powinno być. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie, z tym że na benzynie nie zawsze, a na gazie tak.

    Mam na to klika pomysłów, ale niestety nie potrafię sam tego właściwie zdiagnozować, może miał ktoś podobny przypadek i może mi pomóc.
  • Level 14  
    ja miałem tak w astrze 1.4 16v w gazie. nie pamiętam już co tam było. chyba silniczek krokowy wyczyściłem. a świece kable filtry paliwa były tam kiedyś wymieniane? czy fabryczne jeszcze są? :)
  • Level 13  
    Walczę z identycznym problemem już od ponad roku we Fiacie Bravo z sekwencyjną instalacją gazową. przy instalacjach starszego typu z reguły pomagała modyfikacja dolotu powietrza. przy sekwencji sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. w wielu przypadkach pomaga reset parametrów adaptacyjnych (w przypadku mojego auta tylko przez diagnoskop) oraz okresowa jazda wyłącznie na benzynie i ponowne strojenie mapy gazowej względem benzynowej. tak właśnie jest u mnie, ale problem co jakiś czas powraca. diagnostyka komputerowa właściwie nie zgłasza błędów. gazownicy jak i mechanicy rozkładają ręce i polecają sprzedać auto... takich mam fachowców w okolicy.
    z rzeczy które wcześniej wymieniłem, a które nie przyniosły oczekiwanych rezultatów: filtr powietrza, kompletna przepustnica, cewka zapłonowa, świece, przewody WN, listwa wtryskowa gazu oraz silniczek krokowy. w przypadku Fiatów często pisze się o uszkodzonych wiązkach przewodów pomiędzy sterownikiem silnika, a korpusem przepustnicy (do czujnika położenia przepustnicy i silnika krokowego). myślałem też o wymianie sondy lambda oraz czujnika temp. ale żaden z tych sensorów nie zgłaszał błędów.
  • Level 2  
    Ja też myślałem o wymianie silniczka krokowego i sondy lambda, ewentualnie wymianę układu wydechowego bo mam minimalnie nie szczelny i wiem że przez to sonda może podawać błędne dane do komputera, z tym że jeżeli był by problem z jednej z tych części problem występował by i na gazie i na benzynie. Mi jeden z gazowników zalecił wymianę instalacji gazowej, ale to się mija z celem bo naprawa jest zbyt kosztowna w porównaniu z wartością samochodu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    U mnie jedyną rzeczą jaka pomaga na jakieś 3 dni jest odpięcie na noc klemy i restart komputera. wtedy jest lepiej, ale obawiam się że to jest już wada nie do naprawy ponieważ starości i zmęczenia materiału nie da się naprawić w 100%
  • Level 13  
    w niektórych sterownikach odłączenie klemy powoduje reset wartości adaptacyjnych. czyli z tego co napisałeś, rozjeżdża Ci się mapa benzynowa. na temat Twojej instalacji się nie wypowiem, bo nie napisałeś o niej ani słowa. tak czy inaczej radzę uważać na gaziarzy naciągaczy.