Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toledo 1L 94r 1.8i - Spadanie obrotów

Rasti22 17 Paź 2012 00:06 1200 4
  • #1 17 Paź 2012 00:06
    Rasti22
    Poziom 2  

    Witam,

    Od pewnego czasu mam problem ze swoim Toledo I z 94r silnik 1.8i 90KM benzyna + LPG.

    Dokładnie chodzi o to, że na ciepłym silniku podczas jazdy gdy wciskam sprzęgło, np do zmiany biegu, bardzo szybko spadają obroty silnika do 400-500 lub całkiem silnik gaśnie. Zamiast powoli i systematycznie spadać na obrotach do 1000-1100 Dzieje się też tak na postoju gdy przygazuję silnik i puszczam gaz i obroty spadają bardzo szybko. Jeżeli samochód nie zgaśnie obroty po chwili się stabilizują do 1000 tak jak powinno być. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie, z tym że na benzynie nie zawsze, a na gazie tak.

    Mam na to klika pomysłów, ale niestety nie potrafię sam tego właściwie zdiagnozować, może miał ktoś podobny przypadek i może mi pomóc.

  • #2 18 Paź 2012 20:46
    Rychupeja
    Poziom 14  

    ja miałem tak w astrze 1.4 16v w gazie. nie pamiętam już co tam było. chyba silniczek krokowy wyczyściłem. a świece kable filtry paliwa były tam kiedyś wymieniane? czy fabryczne jeszcze są? :)

  • #3 18 Paź 2012 21:19
    boch
    Poziom 13  

    Walczę z identycznym problemem już od ponad roku we Fiacie Bravo z sekwencyjną instalacją gazową. przy instalacjach starszego typu z reguły pomagała modyfikacja dolotu powietrza. przy sekwencji sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. w wielu przypadkach pomaga reset parametrów adaptacyjnych (w przypadku mojego auta tylko przez diagnoskop) oraz okresowa jazda wyłącznie na benzynie i ponowne strojenie mapy gazowej względem benzynowej. tak właśnie jest u mnie, ale problem co jakiś czas powraca. diagnostyka komputerowa właściwie nie zgłasza błędów. gazownicy jak i mechanicy rozkładają ręce i polecają sprzedać auto... takich mam fachowców w okolicy.
    z rzeczy które wcześniej wymieniłem, a które nie przyniosły oczekiwanych rezultatów: filtr powietrza, kompletna przepustnica, cewka zapłonowa, świece, przewody WN, listwa wtryskowa gazu oraz silniczek krokowy. w przypadku Fiatów często pisze się o uszkodzonych wiązkach przewodów pomiędzy sterownikiem silnika, a korpusem przepustnicy (do czujnika położenia przepustnicy i silnika krokowego). myślałem też o wymianie sondy lambda oraz czujnika temp. ale żaden z tych sensorów nie zgłaszał błędów.

  • #4 19 Paź 2012 13:47
    Rasti22
    Poziom 2  

    Ja też myślałem o wymianie silniczka krokowego i sondy lambda, ewentualnie wymianę układu wydechowego bo mam minimalnie nie szczelny i wiem że przez to sonda może podawać błędne dane do komputera, z tym że jeżeli był by problem z jednej z tych części problem występował by i na gazie i na benzynie. Mi jeden z gazowników zalecił wymianę instalacji gazowej, ale to się mija z celem bo naprawa jest zbyt kosztowna w porównaniu z wartością samochodu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    U mnie jedyną rzeczą jaka pomaga na jakieś 3 dni jest odpięcie na noc klemy i restart komputera. wtedy jest lepiej, ale obawiam się że to jest już wada nie do naprawy ponieważ starości i zmęczenia materiału nie da się naprawić w 100%

  • #5 19 Paź 2012 14:36
    boch
    Poziom 13  

    w niektórych sterownikach odłączenie klemy powoduje reset wartości adaptacyjnych. czyli z tego co napisałeś, rozjeżdża Ci się mapa benzynowa. na temat Twojej instalacji się nie wypowiem, bo nie napisałeś o niej ani słowa. tak czy inaczej radzę uważać na gaziarzy naciągaczy.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME