Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LIVEBOX TP - Zablokowane porty, jak odblokować?

17 Paź 2012 14:31 4707 6
  • Poziom 9  
    Witam,

    od miesiąca mam Livebox 2 na łączu TPy, prawie wszystko śmiga super, prócz niektórych stron internetowych, czatów, programów p2p.

    Po mojej dość laickiej diagnozie problemu zdefiniowałam, że są poblokowane porty TCP i UDP.
    Próbowałam je samodzielnie odblokować za pośrednictwem strony Liveboxa. Parametry poustawiałam, ale guzik to dało. Wyłączyłam tez zapory w Windowsie oraz avasta, który mnie "chroni". Nic nie pomogło.

    Telefon do dostawcy neta mnie wielce rozczarował, ponieważ kazał mi on wymienić Liveboxa, bo być może samo urządzenie jest uszkodzone...

    Nie jestem informatykiem, ale to wydaje mi się co najmniej dziwne...

    Jeśli ktoś z Was miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać lub wie co trzeba zrobić, to będę wdzięczna za pomoc.
  • Poziom 35  
    Są jakieś komunikaty błędów? Jakie komunikaty?
  • Poziom 19  
    jakie ci blokuje strony podaj IP, porty
  • Poziom 9  
    Przeskanowałam porty (zarówno online jak i programem zainstalowanym na kompie), z analiz wynika, że NIE MA ŻADNYCH otwartych portów.
    Chciałam używać programu p2p, ale nie wykrywa on odblokowanych portów, do których mógłby się podpiąć. Podobnie ma się rzecz ze stronami internetowymi. Np.: czat.wp.pl, po "wejściu" do jakiegokolwiek pokoju, pojawi asie komunikat, że mam poczekać, ponieważ nawiązywane jest połączenie z serwerem, po dłuższym czasie wyskakuje informacja, że nie można połączyć się za pośrednictwem portów 5xxx (nie pamiętam dokładnie numerów) i żebym skontaktowała się z administratorem sieci.
    Skontaktował się z administratorem, który to zaproponował wymianę Liveboxa na nowy...
    Czy wg Was wymiana może pomóc?
  • Poziom 36  
    agentka83 napisał:
    Przeskanowałam porty (zarówno online jak i programem zainstalowanym na kompie), z analiz wynika, że NIE MA ŻADNYCH otwartych portów.
    Tak być powinno przy braku przekierowanych portów.

    agentka83 napisał:
    Po mojej dość laickiej diagnozie problemu zdefiniowałam, że są poblokowane porty TCP i UDP.
    Normalne routery "blokują" wszystkie porty, a dokładniej to gdy przychodzi "niezamówiony" pakiet to router nie wie co z nim zrobić, gdzie przekazać więc go odrzuca (drop).

    agentka83 napisał:
    Próbowałam je samodzielnie odblokować za pośrednictwem strony Liveboxa.
    Jeśli ktoś z Was miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać lub wie co trzeba zrobić, to będę wdzięczna za pomoc.
    Trzeba przekierować porty, a komputer musi mieć stałe IP (np.192.168.1.123), warto też dla testów wyłączyć zaporę (mając bardziej zaawansowanego firewalla tam też trzeba odblokować). Udaj się na portforward.com i poszukaj lub wklej obrazki na forum to napiszemy co wpisać. Do testów polecam eMule (najlepiej bada porty TCP i UDP).
  • Poziom 9  
    nie ma jak fachowcy :)

    Jak będę w domu i dorwę się do kompa, to sprawdzę model rutera i poustawiam parametry zgodnie z instrukcją na portforward.com, dam znać czy problem został rozwiązany.