Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłącznie falownika do silnika 0,14W

17 Paź 2012 16:17 1467 11
  • Poziom 10  
    Witam, potrzebuję pomocy przy podłączeniu falownika do silnika z wentylatorem, aby zmniejszyć obr. Dane silnika 70/140W 220W 0.65A 50Hz z kondensatorem 1380obr/min,falownik Mitsubishi model FR-E520-0.2KN, power 0.2W input 2.8A 3ph AC 200-240v 50hz,output 1.5A max 3ph AC200-240V, w okolicy żaden z elektryków nie ma zielonego pojęcia jak to podłączyć. Za wszelką pomoc będę wdzięczny, czytałem różne temat lecz nic konkretnego nie doczytałem. Pozdrawiam
  • Spec od Falowników
    Nie można podłączać silnik jednofazowy do falownika który ma na wyjściu 3x230V !
  • Poziom 10  
    Dzięki bardzo za odpowiedz,teraz pytanie jak zmniejszyć obr.tego silnika podłączyłem regulator obr. i obr.można regulować lecz silnik buczy cz jest jakiś inny sposób?
  • Poziom 16  
    Najtaniej było by założyć jakąś przysłonę na wiatrak. Jeśli jednak kupisz falownik, do podłączenia będzie potrzebny elektronik. Elektryk raczej tego nie zrobi. P.
  • Poziom 31  
    Jak rozgarnięty elektryk to podłączy bez problemu. To nie prom kosmiczny.
  • Poziom 37  
    Wentylator da się regulować regulatorem tyrystorowym - jest to powszechnie stosowane rozwiązanie.
  • Poziom 16  
    Regulator tyrystorowy można stosować do silników komutatorowych, a takie nie są stosowane w wentylatorach, więc to odpada. Pozostaje więc falownik lub przesłona z blachy.P.
  • Specjalista Automatyk
    No a gdyby tak w szereg z silnikiem włączyć żarówkę np. 20W to nie zmniejszy w ten sposób obrotów? Regulację możnaby wykonać dołączając żarówki różnej mocy. Oczywiście można też dobrać odpowiednie rezystory mocy ale chyba żarówki łatwiej (i taniej).
  • Poziom 36  
    Ja u siebie w domu do regulacji obrotów wentylatora w grzejniku kanałowym zakupiłem taki regulator Link
  • Poziom 37  
    Wodnik-W8 napisał:
    Regulator tyrystorowy można stosować do silników komutatorowych, a takie nie są stosowane w wentylatorach, więc to odpada. Pozostaje więc falownik lub przesłona z blachy.P.

    Jesli obciążenie silnika mocno rośnie wraz z obrotami (a tak jest w wentylatorach) - to można stosować regulator tyrystorowy. Ma to swoje wady - choćby hałas, różne buczenia i piszczenia z silnika na określonych obrotach, obroty nie są też liniowo zależne od nastawienia, nie da sie też zejść z obrotami poniżej pewnego minimum.