Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus 1614 - Remont kapitalny silnika co ile motogodzin

mati9947 17 Oct 2012 19:32 16653 20
  • #1
    mati9947
    Level 12  
    Witam

    Interesuje mnie co ile motogodzin przeprowadza się remont silnika w ciągniku Ursus 1614, otóż mam zrobione 6,5 tys motogodzin, a nigdzie nie mogę znaleźć informacji co ile motogodzin przeprowadza się remont. Czy ktoś już robił taki remont i ile motogodzin miał, lub czy ktoś ma jakąś książkę gdzie producent przewidział remont w tym silniku.

    Pozdrawiam
  • #3
    markslew
    Level 27  
    Zmierz kompresje i ciśnienie oleju na gorąco, to powie szybko o stanie silnika.
  • #4
    mati9947
    Level 12  
    A jaka powinna być kompresja i ciśnienie oleju
    Podpowiesz kolego?
  • #5
    wpsowa692
    Level 24  
    Ciśnienie oleju na obrotach nominalnych 3,5 do 5,5 atmosfery.
    Ciśnienie oleju na wolnych obrotach nie mniej jak 0,6 atmosfery .
    Tak mówi czeska instrukcja napraw , w praktyce jak ma 2 atmosfery na gorącym motorze to jeszcze można spokojnie robić , często gęsto te silniki tracą ciśnienie przez filtr oleju tzw. bąka wypracowuje się oś obrotu bąka i traci ciśnienie pomaga założenie podstawki na dwa filtry wymienne albo przeróbka bąka .
    A ciśnienie na garkach to chyba nawet w instrukcji jest nie podane , a w praktyce ten motor w mrozy jest w stanie spokojnie odpalić a jak już łapie na jeden garnek za 30 sekund na drugi później na trzeci a w mrozy wcale nie odpala to nie muszę mówic co on jest wart.
  • #6
    mati9947
    Level 12  
    dzieki koleg No to u mnie bedzie remoncik
  • #7
    tata1
    Level 20  
    Witam
    Posiadam U914 i zastanawiam się nad remontem. Sam nie wiem, ale teraz na zimnie odpala ładnie (zobaczymy na mrozach). Ciśnienie na rozgrzanym ma 3 do 3,5 atm na obrotach. Natomiast na wolnych (bardzo wolnych) to spada na zero. Ale jak się nie ustawi mniejszych niż 800 to jest 0,5 atm.
    Dodam ze filtr mam wymienny (podwójny) - założyłem i zyskałem 1 atm więcej.

    Problemem jest wyrzucanie oleju. Po dolaniu oleju do stanu (połowa pomiędzy wskaźnikami) i przejechaniu 10 km brakuje już 1,5cm na wskaźniku.
    Z odmy dmucha czyste powietrze (ale jak się przyłoży rękę to trafiają się kropelki oleju).
    Gdy dostanie po garach to po jakimś czasie (godzina, czasami więcej) z odmy daje lekko na biało-szaro. Po ostygnięciu dalej przezroczyście.

    Po dniu pracy trzeba dolać nawet 5l oleju.
    Myślałem ze symering na wale za kołem zamachowym. Pow wymianie symeringu - dalej ubywa oleju.
    Głowica zrobiona kpl, a dalej pod uszczelkami kolektora wydechowego pojawiają się ślady oleju.

    Wymiana oleju na Diesel2 20W50 podnosi ciśnienie o 1 atm więcej w stosunku do 15W40, i nie ubywa tak.

    Czy przy takim ciśnieniu trzeba robić wał? Czy tylko kpl zestawy naprawcze, a wał zostawić?
  • #8
    cichus
    Level 21  
    Wał trzeba zmierzyć mikrometrem i wyniki porównać z wymiarami naprawczymi przewidzianymi dla tego typu silnika. Jeśli odchyłki wymiarów mieszczą się dopuszczalnych granicach wał można zostawić.Jeśli nie szlifować na najbliższy wymiar naprawczy.
  • #10
    dambo385
    Level 9  
    Tutaj masz dla różnych ciągników. Jest tam 385 i na tym się wzoruj . Podane są wartości ciśnienia sprężania dla silników w dobrym stanie i do remontu.

    Ursus 1614 - Remont kapitalny silnika co ile motogodzin
  • #11
    mati9947
    Level 12  
    dzieki wielkie

    Dodano po 4 [sekundy]:

    dzieki wielkie
  • #12
    klasa.o
    Level 9  
    Witam.Czy możecie napisać ,gdzie się montuje ten podwójny filtr. Pozdrawiam
  • #13
    wpsowa692
    Level 24  
    Odkręcasz trzy śruby zdejmujesz baką ,w jego miejsce przykręcasz podstawkę na dwa filtry wymienne i tyle .
  • #14
    klasa.o
    Level 9  
    Dziękuję za odpowiedz,jeszcze interesuje mnie plusy i minusy wymiany tych filtrów. Pozdrawiam
  • #15
    jpna100
    Level 25  
    Plusy tych 2 filtrów to napewno lepsze czyszczenie oleju, wzrost ciśnienia tylko je trzeba wymieniac jak w c360 czy c330. Natomiast bąka wystarczy umyc tzn sitko w nim. Minus bąka to to że tzw. Dysza się w nim wyrabia, a zwykłe filtry to koszt kilku złotych. Przystawka z filtrami to koszt około 300zł
  • #16
    klasa.o
    Level 9  
    Dziękuje ,myślę że wymienię jak się zrobi cieplej.
  • #17
    mati9947
    Level 12  
    Witam
    Wie ktoś jaka jest średnica wewnętrzna tulei w ursusie 1614 ?
  • #18
    jpna100
    Level 25  
    średnicacylindra/skok tłoka- chyba 110/120mm
  • #19
    tomek130
    Level 22  
    jpna100 wrote:
    Plusy tych 2 filtrów to napewno lepsze czyszczenie oleju, wzrost ciśnienia tylko je trzeba wymieniac jak w c360 czy c330. Natomiast bąka wystarczy umyc tzn sitko w nim. Minus bąka to to że tzw. Dysza się w nim wyrabia, a zwykłe filtry to koszt kilku złotych. Przystawka z filtrami to koszt około 300zł


    Trochę odrywając się od tematu mam pytanie do kolegi o wzroście jakiego ciśnienia piszesz???
  • #20
    jpna100
    Level 25  
    tomek130 Słyszałem od kilku posiadaczy że po zmianie ciśnienie wzrastało prawie o 1bar.
  • #21
    tata1
    Level 20  
    Tak, u mnie wzrosło, ale tak około 0,5 bara po założeniu filtrów (na bąku praktycznie nie było ciśnienia na wolnych obrotach).
    Po zastosowaniu filtrów PP i innego oleju, da się jeszcze pracować ciągnikiem.

    Jednak podniosłem jeszcze ciśnienie gdy zastosowałem olej Diesel2 HPDO 20W/50
    Olej występuje w dwóch wersjach 15W/40 i 20W/50. Tylko 20W/50 podnosi ciśnienie.


    Moje doświadczenia:
    Milvus 15W/40 - silnik zimny, wolne obroty 1 atm, zwiększanie od 1500-2000obr rośnie 2,5 - 3,5atm (max).
    Milvus 15W/40 - silnik rozgrzany, wolne obroty 0,5 atm, zwiększanie od 1500-2000obr rośnie 1,5 - 3,0atm (max).

    Diesel2 20W/50 - silnik zimny, wolne obroty 1 atm, zwiększanie od 1500-2000obr rośnie 3,5-4,2atm (max).
    Diesel2 20W/50 - silnik rozgrzany, wolne obroty 0,8 atm, zwiększanie od 1500-2000obr rośnie 3,5-4,2atm (max).

    Zaletą tego 20W/50 jest to że trzyma podobne ciśnienie jak zimny, czy ciepły.
    Jakościowo lepszy niż Milvus.
    Wadą jest to że w zimie praktycznie nie idzie obrócić rozrusznikiem (20W robi swoje), na jesieni po uruchomieniu, gdy jest zimno należy przez kilka minut ciągnik pozostawić na wolnych obrotach, bo choćby się nie wiem jak gazowało to nie zrobi więcej niż 1,5 atm do 1-2minut po uruchomieniu.

    Tyle moich doświadczeń, wiem że zużytego silnika olejem nie naprawię, ale jak to mówią "z braku laku".