Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASUS k50c - wydajniejszy procesor + wiecej ram-u

17 Paź 2012 19:41 4152 11
  • Poziom 11  
    Witam

    Posiadam notebook-a ASUS K50c
    z procesorem
    Intel celeron D CUP 220 @ 1.20GHz
    1.50GHz i 1,87Gb RAM-u

    Mam dwa pytania:

    1. Chciałbym się od was dowiedzieć czy dało by rade wymienić w nim procesor na wydajniejszy? szukałem trochę i znalazłem temat ze niby można.
    Link ale dużo mi to nie dało i dalej stoję w miejscu.
    2. czy można dać jeszcze dodatkowe np. 2Gb RAM-u? bo jak sprawdzałem przy okazji czyszczenia notebooka jest jeszcze drugie miejsce na kość ramu ale teraz znowu pytanie czy wogle warto dokładać i jaka ona ma być?
  • Pomocny dla użytkowników
    Z wymianą CPU będzie problem . Te laptopy były produkowane tylko z tym Celeronem. Ma on TDP na poziomie 19W. Jedyna sensowna wymiana to CoreDuo, ale w grę wchodzą tylko L2300, L2400 i L2500, bo z innymi może sobie nie poradzić układ chłodzenia. Czy będzie działał? Teoretycznie tak, ale gwarancji nie ma. Dołożenie RAMu bez wymiany procesora nie ma najmniejszego sensu.
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź mam jeszcze jedno pytanko odnośnie USB czy można wymienić bo podejrzewam że zwarcie sie robi objawia sie tym ze jak zrusze kabel od modemu albo myszki to komputer cały sie wyłącza.
  • Poziom 11  
    jak znajde czas to rozkrece go i zobacze jak to wyglada w środku
  • Poziom 30  
    Zapomnij o tym pomyśle -to były budżetowe laptopy z wlutowanym procesorem co skutecznie utrudnia jego wymianę. Wrzuć sobie w wyszukiwarkę grafiki googla frazę " ASUS K50c mainboard" to sam się przekonasz.
    RAMu oczywiście możesz dodać .
  • Poziom 11  
    a opłaca sie dac troche ramu bo muli mi tak ten komputer ze masakra czasami włącze np. przeglądarke chrome i pare stron otworze to procesor juz cały czas pracuje na 100%
  • Poziom 30  
    Jasne ,ramu do 4Gb śmiało możesz dołożyć , poprawa działania powinna być widoczna szczególnie jak system to nie xp tylko 7 czy vista.
  • Poziom 11  
    system to 7 32 bity. tylko jak teraz dobrac ten ram, jaką kość ta co teraz mam to jest kingstona 2gb 2Rx8 PC2 - 6400S

    własnie znalazłem niemal że identyczną czy ona bedzie dobra?
    Link
  • Poziom 30  
    Kup po prostu drugiego kingstona 2Gb -najlepiej o takiej samej prędkości , ale nawet wolniejszy też powinien działać bo procesor nie jest zbyt wymagający co do prędkości pamięci.Jak masz w pobliżu jakiś sklep komputerowy to najlepiej się przejść tam i niech dobiorą jakąś pamięć , ponieważ montaż to odkręcenie 5 śrubek to nie powinni cię za to skasować a będziesz miał pewność że wszystko działa i w razie problemów będziesz mógł reklamować bez płacenia za przesyłkę .Używane pamięci 2Gb kosztują od 65 do 80zł nowe od 100zł.
    Ta z linku powinna działać .
  • Poziom 11  
    a włśnie gdzie jest napisana ta predkość bo nie moge tego znaleść czy też moge to sprawdzić jakimś programem?
  • Poziom 30  
    Pamięć ze zdjęcia ma prędkość 800MHz (KVR800 w oznaczeniu ) Jest to dokładnie to samo co twoja 6400 tylko inaczej podane.