Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prośba o ocenę stanu dysku ST9500325AS

18 Paź 2012 10:33 2556 8
  • Poziom 7  
    Witam, mam problem z nowo zakupionym laptopem w tej chwili ok 15 dni od czasu zakupu. Mianowicie często podczas przeglądania stron internetowych następuje wyłączanie przeglądarki, zauważyłem że dzieje się to głównie podczas dostępu do dysku, następnie kilka blue screen bardzo często przy próbie otworzenia plików (różnych) z dysku. Niekiedy pliki jpg nie wczytują się do końca jakby były uszkodzone a po resecie wracają do normy. Czy to może wskazywać na problemy z dyskiem. I jeżeli tak to czy orientuje się ktoś jak to wygląda w serwisie Acer czy wystarczy wysłać sam dysk czy całego laptopa do serwisu.

    Załączam skany z programu HDDScan.
    Prośba o ocenę stanu dysku ST9500325AS

    Smart

    Code:
    HDDScan S.M.A.R.T. Report
    

    Model: ST9500325AS
    Firmware: 0001SDM1
    Serial: S2WFY9EM
    LBA: 976773168

    Report By: HDDScan for Windows version 3.3
    Report Date: 2012-10-18 10:29:40

       Num    Attribute Name    Value    Worst    Raw(hex)    Threshold

       001    Raw Read Error Rate    118    099    0000000B22-785A    006

       003    Spin Up Time    099    098    0000000000-0000    000

       004    Start/Stop Count    100    100    0000000000-0069    020

       005    Reallocation Sector Count    100    100    0000000000-0000    036

       007    Seek Error Rate    066    060    000000004D-5906    030

       009    Power-On Hours Count    100    100    0000000000-007F    000

       010    Spin Retry Count    100    100    0000000000-0000    097

       012    Device Power Cycle Count    100    100    0000000000-0061    020

       184    End To End Error Count    100    100    0000000000-0000    099

       187    Reported Uncorrectable Error    100    100    0000000000-0000    000

       188    Reported Command Timeouts    100    100    0000000000-0000    000

       189    High Fly Writes    100    100    0000000000-0000    000

       190    Airflow Temperature    065    059    35 C    045

       190    Airflow Temperature Minimum    065    059    21 C    045

       190    Airflow Temperature Maximum    065    059    39 C    045

       191    G-sense Rate/Servo tracking    100    100    0000000000-0004    000

       192    Emergency Retract Count    100    100    0000000000-000C    000

       193    Load/unload Cycle Count    100    100    0000000000-00C9    000

       194    HDA Temperature    035    041    35 C    000

       194    HDA Temperature Minimum    035    041    18 C    000

       194    HDA Temperature Maximum    035    041    59 C    000

       195    Error Rate    054    052    0000000B22-785A    000

       197    Current Pending Errors Count    100    100    0000000000-0000    000

       198    Uncorrectable Errors Count    100    100    0000000000-0000    000

       199    UltraDMA CRC Errors    200    200    0000000000-0000    000

       254    G-shock/Free-fall Event Count    100    100    0000000000-0000    000
  • Poziom 43  
    Dysk ma wolne sektory ale nie ma bad sektorów.

    Wykonaj test pamięci.
    Ściągnij stąd:
    http://www.memtest.org/#downiso
    Rozpakuj, nagraj obraz na płytę i uruchom z niej komputer. Możesz także ściągnąć wersję na pendrive.
    (dwa przejścia programu).
  • Poziom 33  
    Ja bym jednak tu wskazał na dysk. Mam parę dysków, i nawet te stare, i te 5400 nie mają tak dużych czasów odczytu. Zwykle to 1, 2 sektory do 150, reszta poniżej.
  • Poziom 7  
    Tak wyglądają zdjęcia z programu memtest. Nie wiem czy dobrze to odczytałem ale sypie błędami równo. Załączam fotki dla kogoś kto się bardziej na tym zna.
    Prośba o ocenę stanu dysku ST9500325AS Prośba o ocenę stanu dysku ST9500325AS
  • Poziom 43  
    Na 99% kość pamięci do wymiany.
    1% zostawiamy na uszkodzoną MOBO/CPU.
  • Poziom 7  
    Czyli nie ma się nad czym zastanawiać i oddać na gwarancji? Czy jest jakaś szansa żeby to naprawić samemu np. docisnąć kość czy coś w tym stylu? Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Oddawaj na gwarancję.
  • Poziom 7  
    A jeszcze jedna rzecz mnie interesuje czy skany dysku podane wcześniej mogą być zakłamane przez ram? Bo jak widać po skanach "nowy" dysk też w nie najlepszej kondycji, bo jeżeli tak to ma wyglądać to dysk będę starał się też wymienić na gwarancji...
  • Poziom 33  
    Możesz załączyć tego screena i napisać że dysk ma bardzo powolny dostęp do danych, i chcesz to zareklamować.