Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung np350u2a-a02 - Częste BlueScreen + niedziałające podzespoły

Daemon_pl 18 Paź 2012 10:58 1005 5
  • #1 18 Paź 2012 10:58
    Daemon_pl
    Poziom 12  

    Witam,
    Posiadam Notebook'a Samsung np350u2a-a02 który do czasu pracował bez problemów. Od niedawna dzieją się z nim niepokojące rzeczy:
    - Często podczas pracy wyskakuje bluescreen
    - przestaje działać kamera internetowa (mimo poprawnych sterów)
    - ostatnio nie może znaleźć myszki bluetooth
    _____________________
    Samsung jest na gwarancji i tam został wysłany do sprawdzenia. Serwis odesłał go z wymienionym dyskiem twardym i ze świeżą kopią systemu. Zainstalowałem standardowo Eseta Endpoint x64, office 2012, Oraz program do Drukarki Brother x64 oraz wszystkie aktualizacje Windows 7 Home premium.
    Po tych działaniach lap chodzi może jakieś 5h od odebrania go z gwarancji i jako pierwszy objaw - nie działa kamera. Menager ją widzi, skype już nie. Standardowy program YouCam uruchamia się tylko do Treya. Zaraz później dostaję pierwszy bluescreen.
    ______________________
    Zrobiłem zupełne przywracanie systemu do fabrycznej formy. Wszystko działa,
    instaluje kolejno Eset, Office - działa, kilka updateów - działa
    Drukarkę Brother + dalsze updaty systemu - przestaje działać kamera. Poźniej oczywiście bluescreeny.
    Pomyślałem, że problemem może być brak kompatybilności z oprogramowaniem Brother więc zrobiłem przywrócenie systemu do momentu gdzie go jeszcze nie ma.
    Wszystko znowu działa, zainstalowałem więc drukarkę bez ich programu - korzystając jedynie z samych sterowników i tu sukces - wszystko działa.
    Laptop należy do szefa, oddałem go zatem szefowi z info, iż problem znaleziony i naprawiony.
    Szef na 2gi dzień dzwoni z informacją - że dzieje się dokładnie to samo.
    ______________________
    Lap znowu ląduje w serwisie. Tym razem wraca z notatką, że system został przywrócony. Podobno był sprawdzany 8h i nic się nie działo. Dodali też notkę że jeśli jeszcze raz wyślemy go w dobrym stanie po to żeby reinstalowali system to mnie obciążą kosztami bo można to zrobić we własnym zakresie.
    ______________________

    Trochę wygląda mi to na jakiś problem z zasilaniem.
    Ale czemu Samsun nie może tego odszukać? Wygląda na to, że nawet logi nie chce im się sprawdzić.

    Czy znacie ten przypadek? Macie na to jakieś solucje?
    Dziękuję i pozdrawiam.

  • #2 18 Paź 2012 11:09
    pitrala1
    Poziom 33  

    Zrób test memtestem.

  • #3 18 Paź 2012 11:12
    Daemon_pl
    Poziom 12  

    Mem test wyskakuje z jakimś komunikatem, że należy uruchomić przynajmniej 2 kopie programu. Faktycznie?

  • #4 18 Paź 2012 11:29
    pitrala1
    Poziom 33  

    Pobierz memtest z strony, wypal go na płytce, uruchom komputer z tej płytki, i jeśli po 2ch przejściach programu (pass - 2) nie będzie żadnego błędu, to wszystko jest ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I wydaje mi się, że tu prędzej będzie problem z sterownikami, które się kłócą.

  • #5 18 Paź 2012 11:30
    Daemon_pl
    Poziom 12  

    to notebook - nie ma napędu optycznego.
    Jeszce mamy log z tego jak odcinane jest zasilanie z rdzeniów. Problemy powstają podczas użytkowania bluetooth i kamery.

  • #6 18 Paź 2012 11:34
    pitrala1
    Poziom 33  

    I wydaje mi się, że tu prędzej będzie problem z sterownikami, które się kłócą.

    Dodano po 2 [minuty]:

    To zrób bootowalny pendrive - jak to zrobić jest na internecie.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo