Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit 94r 2,5TD Pompa Lukas EPIC

Qvarnis 18 Paź 2012 18:50 5724 3
  • #1 18 Paź 2012 18:50
    Qvarnis
    Poziom 8  

    Witam w jaki sposob wykasować błedy komputera pozdrawiam

    0 3
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 18 Paź 2012 21:12
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Do Epica dedykowane są dwa specjalne testery FDS 2000 lub STAR (NGS), także wydaje mi się, że ogólnofordowskim IDS-em można.
    I jeszcze kolega przypominał:

    dizba napisał:

    Zapomniałeś o oryginalnym Laser 2000.



    Z tego co pamiętam, Epic w Transicie miał złącze OBD dopiero po 1995 roku, wcześniej miał własne nietypowe złącze z trzema pinami - chyba takie masz....

    W jakim celu chcesz te błędy wykasować? Wchodzi ci stale w tryb awaryjny?

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 27 Paź 2012 11:55
    Qvarnis
    Poziom 8  

    tak takie mam zlacze, wchodzi w tryb awaryjny

    Dodano po 3 [minuty]:

    w trybie awaryjnym nie załącza sie turbina, czasem pod czas jazdy jak wylacze silnik a nastepnie wlacze jezdzie lepiej ale gdy spadnie na wolne obroty np na swiatlach to znow tryb awaryjny max 80km/h

    0
  • #4 27 Paź 2012 19:33
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym pozycjonowaniem nastawników, czujniki ich położenia przekazują sygnał do EDC i... wyskakuje tryb awaryjny.
    Najczęściej przyczyną opisanych przypadłości jest awaria zaworu start-stop lub zapowietrzenie pompy. Sczytane błędy mogą być zupełnie od czapy, bo zależy to od tego jaki nastawnik akurat zwariuje i jakie skutki spowoduje...
    Zawór start-stop nawet jeżeli zatrzymuje prawidłowo silnik, to może być uszkodzony. Są reperaturki kupienia, namiary w podanym linku... Są dwie różne, niezamienne, przed i po 1995 r.
    Zapowietrzenie najczęściej powstaje na filtrze paliwa, ale może też być... gdziekolwiek.
    Może być uszkodzona pompa wstępna, mechaniczna, podająca paliwo na filtr. Zamiennik ok. 150 zł, wymiana prosta.

    Interfejsu pod twoje złącze raczej nie dostaniesz. Jesteś z Warszawy, może skontaktuj się z www.auto-was.pl oni robią tylko Transity i są mocno kumaci w Epicu. Testery tzw "ogólnowojskowe" w przypadku Epica wywalają takie błędy, że Cyganka lepiej by wywróżyła...
    Poczytaj może http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144
    sporo jest tam informacji o Epicu w Transicie.
    Co do turbiny: turbina nie może się nie włączać - pracuje cały czas. Tyle że w trybie awaryjnym obcięta jest dawka wtrysku, więc i turbina nie kręci się na maksa. Ale to jest wtórny efekt, a nie przyczyna kłopotów... Możesz sprawdzić ewentualnie, czy zawór upustowy turbiny nie jest przytarty, ale jeżeli nawet by tak było - to nie powodowałoby to trybu awaryjnego (tylko spadek osiągów).

    0