Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO FL 10 96r. - Brak niskiego zakresu skrzyni biegów.

18 Paź 2012 19:43 5646 7
  • Poziom 15  
    Opisze może usterkę . Na elektrozawór zabezpieczający zakres niski skrzyni nie podawana jest masa przez przekaźnik kombinowany 3066 połączenia sprawdzone tak z elektrozaworem jak i z tacho. podmieniane 3 razy 3066 i 2 tachografy sygnału dalej brak. Może ktoś zna dokładnie warunki jakie muszą być spełnione jakie sygnały na który piny w 3066 by z wyjścia 614 poszedł sygnał masy na elektrozawór na skrzyni.
  • Poziom 31  
    Witam.
    Sprawdź czy na 3066 na pinie 2 masz sygnał 31 z czujnika 218 (po nabiciu powietrza),oraz czy wej. 11 sterownika 3066 ma dobre połączenie z tachografem sygnał C3.
  • Poziom 15  
    Przekaźnik kombinowany ma wtyczkę 25 ponową sygnał z czujnika 218 wchodzi na pin 18 tam jest sygnał masy po nabiciu układu powietrzem.
    Sygnał z tachografu wchodzi na pin 7 oznaczony C3 połączenie sprawdzone. w dalszym ciagu brak sygnału maszy na pinie 4 czyli 614.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Możliwe że są różnice w opisach ,posiłkowałem się schematem z FH12 , do FL10 nie posiadam.
    Jeżeli kolega może to proszę o przesłanie schematu na daro111(małpa)poczta.onet.pl,wtedy będę mógł dokładnie się przyjrzeć opisywanemu problemowi.


    Dobra schemacik już mam.Ponieważ wej. pin 18 to sygnał z rozwiernego czujnika ciśnienia 218 to czyli w przypadku braku ciśnienia,na tym pinie powinna być masa (czujnik rozwierny czyli normalnie zwarty), a po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia sygnał 31 (masa) powinien zostać przerwany.
    Nie miałem jeszcze takowego przypadku ale proponuję sprawdzić tą (moją) teorię.
  • Poziom 15  
    Po krótkiej przerwie auto wróciło do mnie(pilny wyjazd). Sprawdziłem też i wejście pin18 faktycznie tak jak piszesz masa odłączona gdy układ pneumatyczny napełniony dalej bez na 614 brak masy.
    Jedyne logiczne wytłumaczenie to takie ze wszystkie trzy przekaźniki kombinowane sa uszkodzone. Może ktoś z kolegów ma jeszcze jakieś inne pomysły. Interesuje mnie wartość napięcia na C3 czyli wyjście d3 z tacho jakie powinno być napiecie w odniesieniu do masy?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    karlos85 napisał:
    edyne logiczne wytłumaczenie to takie ze wszystkie trzy przekaźniki kombinowane sa uszkodzone.


    Niekoniecznie pozostaje jeszcze tachograf.Może był wymieniany lub ktoś tam coś grzebał.
    Spróbuję się zorientować co i jak ma z niego wychodzić .A czy przypadkiem ten sygnał z tacho to nie wyj. B7 a nie D3 ?
    Jak coś znajdę to dam znać.

    VOLVO FL 10 96r. - Brak niskiego zakresu skrzyni biegów.

    Tu masz opis podłączeń.


    Przeglądnąłem schemat i jest nie tak jak pisałeś

    karlos85 napisał:
    wartość napięcia na C3 czyli wyjście d3 z tacho jakie powinno być napiecie w odniesieniu do masy?


    Sygnał z tacho wyj. B7 idzie do C3 prędkościomierza na desce i na sterownik kombinowany pin7 .

    Dodano po 3 [godziny]:


    Czyli na postoju w/g mnie powinno tam być 0V czyli masa.
    Spróbuj podać na wej. 7 masę na postoju najlepiej przez kontrolkę.
    Reasumując brak masy na pin 18 (odpowiednia ilość powietrza) i masa pin 7 (pojazd stoi) to powinny być warunki spełniające możliwość załączania masy na pin 4 (elektrozawór )
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sygnał z tachografu o prędkości to D3 on jest podawany na ret,edc, speed limiter
    natomiast ten do sterownika kombinowanego i zarazem mała-duża to sygnał C3.
  • Poziom 15  
    Koledzy uszkodzone były 3 przekaźniki kombinowane
    Nowy z serwisu załatwił sprawę.