Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów

xena11 06 Kwi 2013 20:50 33561 100
  • #61
    kamilo2k
    Poziom 11  
    Kolego xena11 przeżyłem trochę z tą regulacją, aby auto działało naprawdę sprawnie, dynamicznie i znalazłem sposób regulacji (taki własny):)
    Ani auta ani instalacji już nie posiadam ale trochę doświadczenia nabyłem od momentu finalnego połączenia się interfejsem;)
    Proponuję Ci o ile jesteś zainteresowany i innym użytkownikom aut z LPG zacząć regulację na zimnym silniku.

    - wkręć śrubę regulacji ciśnienia parownika maksymalnie na minus na zgaszonym aucie
    - następnie odpal auto i lekko bujaj obrotami aż załączy LPG
    (u mnie auto po przełączeniu się na GAZ i zakręconej śrubie parownika chodziło na LPG)
    - jeśli auto po przełączeniu się na LPG pracuje względnie (na niskich obrotach)
    (jak nie wykręć ciut śrubę)
    - wykonaj test obrotów tzn (sprawdź ile obrotów max łapie)
    - odkręcaj śrubkę parownika aż do uzyskania odpowiednich obrotów dla danego auta
    - następnie wsiadaj w auto i w drogę oceniaj moc proporcjonalnie na LPG i BENZYNIE
    - podejrzewam że podczas jazdy na 1 biegu ujawni się wielka dziura obrotowa:)
    - więc zatrzymujemy się i odkręcamy śrubkę parownika stopniowo na początek o ok pół obrotu
    - powtarzamy tę czynność aż uzyskamy około 75% mocy w porównaniu do benzyny
    - jak mamy te 75% to już jest dobrze bo zbytnio nie czuć różnicy
    - teraz w celu idealnej regulacji musisz udać się na prostą drogę gdzie można jechać 100KM/h ;)
    - zatrzymujesz się włączasz BENZYNĘ i bieg 1 na nim bardzo dynamicznie (ale bez pisku) wkręcasz auto powiedzmy do 5000RPM i następny bieg do 5000RPM, aż do 100km na godzinę mierząc stoperem czas do setki
    - mamy powiedzmy BENZYNA 10,3 sekundy teraz próba na LPG powiedzmy mamy 14,5 sekundy przy tych samych warunkach przyśpieszenia.
    - teraz wykręcamy śrubę parownika o ok 1/4 obrotu i powtarzamy test dalej aż różnica będzie minimalna bądź aż czasy będą się pokrywać prawie idealnie:)

    Tak wyregulowany parownik posiada na pewno idealne ciśnienie dla danego silnika!(wiadomo każdy silnik nawet w takich samych autach może potrzebować ciut innego ciśnienia LPG) dlaczego??
    po 1 zależy jak instalacja została zamontowana, jakie średnice dysz, długości przewodów itd...
    po 2 jaki jest ogólny stan silnika, ciśnienie na każdym cylindrze, stan świec, przewodów zapłonowych itd...
    po 3 bo zwyczajnie tak;)

    Zasmucę Cię bo to pewnie nie koniec:)
    U mnie po takiej regulacji na 2 dzień auto po świeżym przełączeniu z BENZYNY na LPG szarpało i to strasznie (nie dało się jechać) dlaczego???

    po 1 i najważniejsze jest to sekwencja i w przeciwieństwie do starych instalacji tu parownik KONIECZNIE musi mieć konkretną temperaturę żeby dobrze rozprężyć GAZ
    po 2 jeżeli brak dobrego rozprężania gazu jest podawana większa dawka na każdy cylinder niż ustawiliśmy wcześniej i zwyczajnie nam ZALEWA furę:)

    Rozwiązanie tego problemu?? Nic prostszego:)
    Tu idzie z pomocą nasz program zwiększamy odpowiednio temperaturę przełączania się z BENZYNY na LPG
    Ustawiana temperatura również zależy od sprawności układu chłodzenia silnika, od wysokości zamontowanego parownika (im niżej tym lepiej się grzeje, ale też bez przesady), oraz od zapotrzebowania naszego auta na ilość rozprężonego gazu.

    Jak wspomniałem jest to sekwencja i musi mieć odpowiednie ciśnienie dla danego silnika jak i również odpowiednia temperaturę przełączania się BENZYNA/GAZ

    Ciężko się z tym pogodzić? To kupić diesla:)
    A jak nie to ładować stare instalacje i wtedy nawet odpalać na LPG i dalej jeździć mułem oczywiście nie narzekając;)
    Sekwencja dobrze wyregulowana będzie oddawać frajdę z jazdy zupełnie jak na BENZYNIE.
    Programem można jeszcze zmieniać czasy wtrysków, wykonać adaptację itd.
    Osobiście programem wykonałem tylko adaptację, moment i sposób przełączania się na LPG, oraz ustawiłem odpowiednia temperaturę.

    Życzę powodzenia i dużo frajdy z dynamicznego autka:)
  • Texa PolandTexa Poland
  • #62
    psooya
    Poziom 38  
    Ciekawi mnie to idealne ciśnienie dla danego silnika. Dla mnie to bajka o śpiącej królewnie.
    Od ciśnienia zależy mnożnik. Natomiast nie prowadziłem badań nad szybkością wtrysku gazu do cylindra / głowicy. Jaki ma wpływ "silniejszy" krótszy wtrysk na "słabszy" dłuższy. Zapewne na mieszanie się powietrza z gazem, na toksyczność spalin, na ewentualne zawirowania gazu w "głowicy".
    Pozdrawiam
  • #63
    kamilo2k
    Poziom 11  
    Witam ale kolega mnie chwyta za słówka:)
    Osobiście uważam, że "słabszy" dłuższy zapewne będzie można odczuć po pracy silnika (jego reakcji na pedał gazu itd.)
    GAZ to paliwo podobnie jak BENZYNA, która bez odpowiedniego ciśnienia na listwie wtryskowej nigdy nie odda pełnej mocy auta bo i niby jak skoro dawka ubożeje ze spadkiem ciśnienia.
    Dlatego napisałem że parownik (listwa wtryskowa) musi mieć odpowiednie ciśnienie do uzyskania żądanych efektów, a że dodatkowej korekty pracy wtrysku LPG można dokonać poprzez zmianę czasu wtrysku bądź adaptację to fakt o którym wspomniałem na końcu.

    psooya napisał:
    Ciekawi mnie to idealne ciśnienie dla danego silnika. Dla mnie to bajka o śpiącej królewnie.


    Chcesz może powiedzieć że każdy silnik jednakowo będzie pracował na takim samym ciśnieniu gazu? np. 1.0l 4-cylindry a 2,0l 4-cylindry
    A po co producenci instalacji gazowych tworzą wykresy zalecanego ciśnienia dla danej pojemności silnika zapewne tak sobie:)
    A po co w programach do instalacji LPG jest funkcja "adaptacja" też tak sobie?:)
  • #64
    psooya
    Poziom 38  
    Oczywiście, że będzie pracował na dowolnym ciśnieniu z rozsądnego zakresu np 1-1,3 bara. Ilość gazu zależy od czasu wtrysku gazu i średnicy dysz (te się przeważnie rozwierca i dobiera). Niektóre wtryski mają ustaloną średnicę dyszy na stałe (hana, itp) i wtedy dla danej mocy silnika zaleca odpowiedni wtrysk i jakieś ciśnienie przy którym wydatek gazu jest odpowiedni. Oczywiście to zaleca producent wtryskiwaczy.
    Autoadaptacja ustawia wstępnie mnożnik tak by na wolnych obrotach czas wtrysku PB na PB był taki sam po przełączeniu na LPG. Następnie należy wykonać regulację na drodze metodami cywilizowanymi a nie takimi na odkręcanie śrubki.
    Pozdrawiam
  • #65
    kamilo2k
    Poziom 11  
    Kolego "psooya" oczywiście masz swoją rację podobnie jak i ja;)
    Pozwolę sobie jeszcze to zauważyć
    psooya napisał:
    średnicy dysz (te się przeważnie rozwierca i dobiera)
    a potem piszesz o metodach cywilizowanych?:) Nie skomentuję tego sposobu dobierania dysz:)
    Ale już basta kolego bo inni użytkownicy zaraz się zdenerwują i dostaniemy opiernicz za śmietnik spamowy:)
  • #66
    psooya
    Poziom 38  
    No nie, wszystko mi opadło. Może być zarówno kosz jak i blokada na ten dział czy to forum. Dysze się rozwierca, uprzednio demontując gdy niema odpowiedniego rozmiaru. I w czym to ma przeszkadzać? Co zrobisz jak dla pożądanego ciśnienia gazu (zalecanego przez producenta reduktora) będziesz potrzebował dysz 1,9mm? Sam rozwiercałem na 2.0 bo nie miałem ich pod ręką po czym stroiłem całą instalację w trasie przez ponad 2h z kierowcą. Wyszło mi ciśnienie takie jakie chciałem 1,05 bara, mnożnik końcowy = 1 i bardzo ładne korekty po obrotach. A i żeby nie było nie wierciłem w Valtekach tylko Matrixach HD544/XJ544.
    AMEN
    Ps. Strojenie auta polega na tym by sterownik PB po przełączeniu na LPG nie widział różnicy i nie zmieniał czasu wtrysku korygując rozbieżność. Pomyśl nad swoim strojeniem i co tak naprawdę uzyskałeś poza efektem "wrażeniowym" z jazdy autem.
  • #67
    lkwlkw
    Poziom 10  
    Potwierdzam.
    Schemat działa.
    Połączyłem się za pomocą interfejsu do gazu firmy viaken.
    Jest to standardowa przejściówka RS232-->TTL.
    Napięcie 12V pociągnąłem z akumulatora.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #69
    lkwlkw
    Poziom 10  
    Czy ktoś z forumowiczów posiada schemat podłączenia SISa?
    Brakuje mi sygnału z sondy lambda.
    Sygnał z czujnika ciśnienia gazu również niedostepny, jednak to będzie awaria centralki.
    Szukam również instrukcji parametrów, ponieważ niektóre nie są do końca zrozumiałe.
    Pozdrawiam
  • #70
    kamilo2k
    Poziom 11  
    ---basta---
    Kolego lkwlkw napisz na pw z prośbą o wypowiedź do użytkownika Rosinex on posiada PEŁNĄ instalację w aucie nawet z wtyką diagnostyczną więc i lambda podejrzewam że jest podłączona (albo jest chociaż wyjście na nią z wiązki sterownika).
    Podobno jest to Stefanelli SiS Plus, ale zamiast loga STEFAN z logiem firmy ATW, a tak to kolega pisał mi że to identyczny SIS-ek. Warto więc pytać prosić o zdjęcia itd. a może zagadki SIS-a zostaną w pełni rozwiązane.
    Pozdrawiam
  • #71
    elektryk89
    Poziom 11  
    Witam, również mam problem z odczytem z sondy lambda i ciśnienia z sis'a a mianowicie brak jakiego kolwiek odczytu na oprogramowaniu stefanelli Group. Do tego tematu dodam że instalacja zamontowana jest na silniku 1.8 adr audi. Pojawia się problem z pracą silnika mianowicie na biegu jałowym zaczyna silnik nierówno pracować na lpg po adaptacji przepustnicy chwile było ok, ale po przejechaniu kilku kilometrów i chwilowym postoju na zapalonym silniku na biegu jałowym silnik zaczyna drgać, nie wiem czy ECU samochodu zaczyna jakieś korekcje względem lpg i stąd te drgania. Nie mam pomysłu dlatego też bym prosił o schemat podłączenia tej stefanelli bo mam poważne wątpliwości czy gazownik podłączył instalacje poprawnie, bo wygląda na to że się uczył na moim samochodzie, a i prosiłbym jeszcze o jakieś instrukcję jak regulować tą instalację w oprogramowaniu stefanelli Group
  • #72
    diablo23248
    Poziom 26  
    Witam!

    Korzystając z podpowiedzi kolegów postanowiłem sam zmontować interfejs do diagnozowania "Stefka". Jako bazę wykorzystałem interfejs LPG na RS232 firmy VIAKEN (allegrosz 32 PLN). Jako wtyk do gniazdka diagnostycznego wykorzystałem wtyczkę z dodatkowego kontrolera USB znalezionego w starym kompie. Poniżej zamieszczam opis wtyku do sterownika:
    Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów

    Opis wtyku do interfejsu VIAKEN'a
    Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów

    +12V wziąłem bezpośrednio z akumulatora.

    Do tego program do Stefanelli i gotowe :)

    Dla zainteresowanych program i instrukcje od producenta może się komuś przyda
    :)
  • #73
    diablo23248
    Poziom 26  
    Zapomniałem o zdjęciach ;)

    Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów
  • #75
    diablo23248
    Poziom 26  
    Czy komputer wykrywa konwerter? Jeśli tak to na którym porcie COM? Drugi komunikat to informacja, że wybrany port COM nie istnieje.
    Wybierz autodetekcję. W prawym górnym rogu okna programu masz trzy przyciski. Kliknij "połącz" następnie kliknij na symbol lornetki. Jeśli wszystko połączyłeś dobrze iprawidłowo ustawiłeś parametry w komputerze program sam znajdzie interfejs.
  • #76
    krystianz1
    Poziom 2  
    Tak komputer wykrywa interfejs na 6 porcie w lewym dolnym rogu pojawia się napis że jest połączenie ale wyświetla te komunikaty mam viste może tu być problem?zainstalowałem sterowniki dlaniej jak w instrukcji programu sisa
  • #77
    diablo23248
    Poziom 26  
    Zmieniłeś ustawienia regionalne wg instrukcji?
    Wszystkie potrzebności masz w tym poście odrobinkę wyżej.
    U mnie na 7 działa bez problemu
  • #78
    krystianz1
    Poziom 2  
    Dzięki.W ustawieniach regionalnych nie zmieniłem i nie chciało ruszyć
  • #79
    diablo23248
    Poziom 26  
    Nie ma sprawy, polecam się na przyszłość ;)
  • #80
    xena11
    Poziom 10  
    Przepraszam że odpisuje po tak długim czasie, zniecheciłem się gdyż program nie daje słabe możliwości i ostatecznie wyszło że nie polecam takiej instalacji jest ona kiepska i wydaję mi się że dużo pali auto na niej.

    Załączam program dla tych którzy tak jak ja się wpakowali w to pod namową instalatora (bo pewnie jest to tania instalacja) lepiej wybrać ACStag gaz - polecam.

    W środku jest kilka instalek ale to chyba są kopie - któraś napewno będzie działać.
    Zresztą chyba już ktoś to zamieśił we wcześniejszym poście

    Telgaz to błąd ten program jest od innego sterownika - moja pomyłka, przepraszam za wprowadzenie w błąd.

    Ostatecznie można powiedzieć że cały wątek tu jest bardzo pomocny wszystko działa, wszelkie dokumentacje są więc temat można zamknąć.
  • #81
    pablourban
    Poziom 9  
    Panowie Kamilo2k i psooya, ogromne dzięki
    udało mi się zrobić taki kabelek według waszych instrukcji, ale mam następny problem, więc będę wdzięczny jeśli ktoś będzie w stanie mi pomóc a mianowicie
    instalacja już nie działała dlatego zdecydowałem się na dorobienie kabla
    po podłączeniu wyskoczył alarm ciśnienie, i nie wiem co trzeba zrobić, wydaje mi się że problem jest w reduktorze, niewiem czy powinienem kupić nowy reduktor czy może zestaw naprawczy który na allegro kosztuje około 50zł, a może problem jest nie w reduktorze ale gdzie indziej za rady serdecznie dziękuję
    pozdrawiam
  • #82
    diablo23248
    Poziom 26  
    Wrzuć screeny z komputera. Może coś wymyślimy.
  • #83
    pablourban
    Poziom 9  
    Kurcze coś namieszałem wczoraj w ustawieniach bo teraz od razu jak gaz się wyłącza gaśnie auto(wcześniej tylko był sygnał że niema gazu a auto chodziło na benzynie), nie jestem w stanie się nawet połączyć z ECU, ale spróbuję jutro na zimnym silniku, zresetować ustawienia
    zapomniałem w wcześniejszym oście napisać że butla pełna a na przełączniku pokazuje że nic gazu niema
  • #84
    pablourban
    Poziom 9  
    Witam wszystkich więc może zacznę od początku
    pierwszym objawem było to że na kontrolce od gazu, nawet po zatankowaniu do pełna pokazywało, że zbiornik jest pełen tylko w połowie, gaz szarpał a dynamika przypominała żółwia który widział przed sobą sałatę, no ale dało się jeździć choć
    nerwy musiałem mieć ze stali, teraz sytuacja wygląda następująco
    zbiornik pełen, kiedy przełączam na gaz, silnik się rozgrzewa auto chce przejść na gaz kontrolki przez sekundę pokazują że zbiornik pełen, potem pokazują że gazu niema, miga tylko czerwona kontrolka, tzn. gazu niema i lece na benzynie, myślałem że to czujnik gazu ale okazało się że w stefanelli sis plus czujnika niema
    mimo wszystko okazało się że to problem z ciśnieniem ponieważ po podłączeniu interfejsu w programie wyświetlił się alarm ciśnienie
    niżej print screeny z programu po podłączeniu
    dzięki wszystkim za pomoc i komentarze mam nadzieję że ktoś będzie w stanie powiedzieć co rzeba wymienić


    Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów
  • #85
    diablo23248
    Poziom 26  
    Czujnik ciśnienia jest wbudowany w centralkę. Wygląda to tak:
    Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów

    Sprawdź wszystkie zasilania, bezpieczniki i masę. Czujnik poziomu gazu nie powinien mieć z tym nic wspólnego. Warto również zajrzeć do filtra w jakim jest stanie.

    Powodzenia!

    Dodano po 12 [minuty]:

    Ps. Jak umieszczasz screeny to daj je w większej rozdzielczości bo ledwo co widać. Gdyby nie to, że znam program do stefka to musiałbym się domyślać co jest co.
    Czujnik poziomu gazu może wariować bo wartość ! na zakładce kalibracji wskaźnika masz 0!
    Temperatura reduktora 100 stopni to też troszkę dużo jak na mój gust.
    Tyle zauważyłem na początek.
    Sam mam auto ze stefkiem więc jeśli będziesz potrzebował żeby coś sprawdzić to daj znać ;)
  • #86
    pablourban
    Poziom 9  
    OK dzięki za rady
    póki co sprawdziłem bezpiecznik i jest OK zasilania nie sprawdziłem bo nie wiem jak i gdzie
    żeby sprawdzić filter najpierw zakręciłem dopływ gazu na butli, potem popuszczałem kolejno śrubki w różnych miejscach żeby sprawdzić czy gaz jest w całym układzie i jest wszędzie, na koniec rozkręciłem ECU chciałem sprawdzić jak wygląda czujnik ciśnienia i niestety przekonałem się że jest integralną częścią ECU zdjęcie poniżej, to ten mały czarny kwadracik z rureczką na środku
    jeśli chodzi o ustawienia to być może na początek powinienem zrobić reset ECU lub kalibracje, czy jeśli to zrobię to system powróci do ustawień fabrycznych?
    dzięki za rady i wsparcie Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów
  • #87
    diablo23248
    Poziom 26  
    Można zrobić powrót do ustawień fabrycznych i przeprowadzić autokalibrację.

    Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów
  • #88
    pablourban
    Poziom 9  
    tak chyba zrobię ale najpierw wymienię filtry, zamówiłem jutro najdalej pojutrze powinny być
    po filtrach reset i autokalibracja,
    wiesz jak można sprawdzić czy czujnik ciśnienia jest OK?
  • #89
    diablo23248
    Poziom 26  
    Hm.. Spróbuj podłączyć przewód do ECU i dmuchnąć w niego jednocześnie sprawdzając w programie, czy zmienia się odczyt. Może "fachowy" sposób ale jeśli czujnik pokaże jakieś wartości to wiemy, że jeszcze żyje. :) Przy wymianie filtra sprawdź drożność kanału doprowadzającego ciśnienie do ECU.

    Ps. Jaką masz wersję programu?
  • #90
    pablourban
    Poziom 9  
    wersje programu mam aktualną ściągniętą ze stronki stefanelli
    czujnik ciśnienia działa, po wymianie filtrów w programie po włączeniu gazu pokazuje się ciśnienie
    teraz już nie mam alarmu ciśnienie lecz alarm temperatura, jak na zdjęciu poniżej, czy ktoś wie co się zepsuło, dodam jeszcze że nowa kalibracja nic nie wskórała,
    dzięki

    Dodano po 43 [sekundy]:

    teraz zdjęcie

    Stefanelli SiS Plus - Okablowanie diagnostyczne do centralki Opis pinów