Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik 2-suwowy - iskrowy, doładowany

19 Paź 2012 19:00 3147 11
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam problem: na zajęcia potrzebuję znaleźć silnik: 2-suwowy, o zapłonie iskrowym doładowany. Tak podał mi prowadzący zajęcia, tylko nie wiem gdzie znaleźć iskrowy i turbinowy taki mały silnik i wydaje mi się że to w ogóle nie idzie w parze. Proszę pomóżcie.
    Objętość skokowa może być dowolna.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ależ jak najbardziej były silniki dwusuwowe doładowane. Doładowanie to nie tylko turbosprężarka.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Komora rozprężna, to obowiązkowy element każdego silnika dwusuwowego, który ma wpływ na poprawną pracę silnika. Wykorzystuje tu efekt falowy. Ale są inaczej doładowane silniki dwusuwowe. Bardzo ciekawie.
  • Poziom 33  
    Błażej napisał:
    Komora rozprężna, to obowiązkowy element każdego silnika dwusuwowego, który ma wpływ na poprawną pracę silnika. Wykorzystuje tu efekt falowy. Ale są inaczej doładowane silniki dwusuwowe. Bardzo ciekawie.


    Komora rozprężna to nie obowiązek a sposób na efektywniejsze wykorzystanie paliwa. Pierwsze 2T komory nie miały a działały. Bez komory silnik nadal będzie pracował poprawnie.
    Pytanie czy taką komorę możemy uznać za doładowanie w końcu taka jej rola i to tylko przy określonych przez konstruktora komory zakresach obrotowych silnika 2T.
    Błażej możesz podać przykłady doładowań, google nie wiele mi mówi wypluwa mi tylko turbosprężarki.
  • Moderator Samochody
    gromleon napisał:

    Komora rozprężna to nie obowiązek a sposób na efektywniejsze wykorzystanie paliwa. Pierwsze 2T komory nie miały a działały. Bez komory silnik nadal będzie pracował poprawnie.

    Nie mylicie przypadkiem komory rozprężnej, z komorą rezonansową? Bo z tego co mnie uczyli, komora rozprężna to ten stożkowy początek tłumika - fala akustyczna wyciska się z niego jak z tubki.
    A co do turbo - nigdzie nie jest napisane że silnik dwusuwowy może pracować tylko przy ciśnieniu atmosferycznym.
  • Poziom 33  
    robokop napisał:
    gromleon napisał:

    Komora rozprężna to nie obowiązek a sposób na efektywniejsze wykorzystanie paliwa. Pierwsze 2T komory nie miały a działały. Bez komory silnik nadal będzie pracował poprawnie.

    Nie mylicie przypadkiem komory rozprężnej, z komorą rezonansową? Bo z tego co mnie uczyli, komora rozprężna to ten stożkowy początek tłumika - fala akustyczna wyciska się z niego jak z tubki.
    A co do turbo - nigdzie nie jest napisane że silnik dwusuwowy może pracować tylko przy ciśnieniu atmosferycznym.

    Zwał jak zwał komora rozprężna jest integralną częścią komory rezonansowej, fakt pomyliło mi się chodziło mi o komorę rezonansową.
  • Poziom 9  
    czy to oznacza że silnik jest doładowany czyli ten turbinowy: "Stosując sprężarkę tłokową możliwe jest doładowanie silnika, przy czym aby uzyskać efekt doładowania przy zastosowaniu rozrządu symetrycznego, należy zastosować zawór regulujący wielkość przekroju kanału wylotowego, która to wielkość uzależniona jest od prędkości obrotowej silnika, i tak przy niskiej prędkości obrotowej zawór przyjmuje pozycję, przy której wielkość przekroju kanału wylotowego jest mała, natomiast wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, zawór zmienia swoją pozycję zwiększając przekrój kanału wylotowego."