Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik 2-suwowy - iskrowy, doładowany

marrrrrrrrrrta 19 Paź 2012 19:00 2757 11
  • #1 19 Paź 2012 19:00
    marrrrrrrrrrta
    Poziom 8  

    Witam,
    mam problem: na zajęcia potrzebuję znaleźć silnik: 2-suwowy, o zapłonie iskrowym doładowany. Tak podał mi prowadzący zajęcia, tylko nie wiem gdzie znaleźć iskrowy i turbinowy taki mały silnik i wydaje mi się że to w ogóle nie idzie w parze. Proszę pomóżcie.
    Objętość skokowa może być dowolna.

    0 11
  • #5 19 Paź 2012 19:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ależ jak najbardziej były silniki dwusuwowe doładowane. Doładowanie to nie tylko turbosprężarka.

    0
  • #7 19 Paź 2012 20:01
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Komora rozprężna, to obowiązkowy element każdego silnika dwusuwowego, który ma wpływ na poprawną pracę silnika. Wykorzystuje tu efekt falowy. Ale są inaczej doładowane silniki dwusuwowe. Bardzo ciekawie.

    0
  • #8 19 Paź 2012 20:09
    gromleon
    Poziom 32  

    Błażej napisał:
    Komora rozprężna, to obowiązkowy element każdego silnika dwusuwowego, który ma wpływ na poprawną pracę silnika. Wykorzystuje tu efekt falowy. Ale są inaczej doładowane silniki dwusuwowe. Bardzo ciekawie.


    Komora rozprężna to nie obowiązek a sposób na efektywniejsze wykorzystanie paliwa. Pierwsze 2T komory nie miały a działały. Bez komory silnik nadal będzie pracował poprawnie.
    Pytanie czy taką komorę możemy uznać za doładowanie w końcu taka jej rola i to tylko przy określonych przez konstruktora komory zakresach obrotowych silnika 2T.
    Błażej możesz podać przykłady doładowań, google nie wiele mi mówi wypluwa mi tylko turbosprężarki.

    0
  • #10 19 Paź 2012 21:01
    robokop
    Moderator Samochody

    gromleon napisał:

    Komora rozprężna to nie obowiązek a sposób na efektywniejsze wykorzystanie paliwa. Pierwsze 2T komory nie miały a działały. Bez komory silnik nadal będzie pracował poprawnie.

    Nie mylicie przypadkiem komory rozprężnej, z komorą rezonansową? Bo z tego co mnie uczyli, komora rozprężna to ten stożkowy początek tłumika - fala akustyczna wyciska się z niego jak z tubki.
    A co do turbo - nigdzie nie jest napisane że silnik dwusuwowy może pracować tylko przy ciśnieniu atmosferycznym.

    0
  • #11 19 Paź 2012 21:14
    gromleon
    Poziom 32  

    robokop napisał:
    gromleon napisał:

    Komora rozprężna to nie obowiązek a sposób na efektywniejsze wykorzystanie paliwa. Pierwsze 2T komory nie miały a działały. Bez komory silnik nadal będzie pracował poprawnie.

    Nie mylicie przypadkiem komory rozprężnej, z komorą rezonansową? Bo z tego co mnie uczyli, komora rozprężna to ten stożkowy początek tłumika - fala akustyczna wyciska się z niego jak z tubki.
    A co do turbo - nigdzie nie jest napisane że silnik dwusuwowy może pracować tylko przy ciśnieniu atmosferycznym.

    Zwał jak zwał komora rozprężna jest integralną częścią komory rezonansowej, fakt pomyliło mi się chodziło mi o komorę rezonansową.

    0
  • #12 19 Paź 2012 22:20
    marrrrrrrrrrta
    Poziom 8  

    czy to oznacza że silnik jest doładowany czyli ten turbinowy: "Stosując sprężarkę tłokową możliwe jest doładowanie silnika, przy czym aby uzyskać efekt doładowania przy zastosowaniu rozrządu symetrycznego, należy zastosować zawór regulujący wielkość przekroju kanału wylotowego, która to wielkość uzależniona jest od prędkości obrotowej silnika, i tak przy niskiej prędkości obrotowej zawór przyjmuje pozycję, przy której wielkość przekroju kanału wylotowego jest mała, natomiast wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, zawór zmienia swoją pozycję zwiększając przekrój kanału wylotowego."

    0