Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

2 monitory i 1 komputer - monitory identyczne, ale jeden wyświetla ciemny obraz

Darkos666 19 Oct 2012 19:40 2571 1
    Darkos666
    Level 1  
    Witam wszystkich!
    Jestem studentem informatyki i zazwyczaj takie problemy rozwiązuje sam, ale tym razem nie daje rady, ba nawet nie wiem gdzie leży problem, więc postanowiłem poprosić was o pomoc :D
    Sytuacja wygląda następująco:
    Do katy graficznej (GeForce GTX 285) mam podpięte dwa monitory;
    Zarówno pierwszy jak i drugi to dokładnie ten sam model - LG Flatron M227WDP.
    Obydwa monitory są podpięte do odpowiednich gniazd DVI na karcie graficznej, obydwa kablami w standardzie DVI-D Dual Link.
    Obydwa monitory mają ustawione identyczne parametry obrazu (reset do ust. fabrycznych + jeszcze później ręcznie sprawdziłem) - mimo to ten sam obraz (np tapeta) na jednym monitorze różni się znacząco od tego na drugim.
    Na pierwszy rzut oka widać że obraz na pierwszym jest sporo ciemniejszy. (chociaż "ciemniejszy" to bardziej skrót myślowy tego co się dzieje niż dokładny opis zjawiska - podbicie jasności na monitorze nie rozwiązuje problemu, obraz robi się wyblakły).
    Sprawdziłem eksperymentalnie że nie jest to wina kabli:
    Monitor1 + kabel A + wyjście1 i Monitor2 + kabel B + wyjście2
    zamieniłem na:
    Monitor1 + kabel B + wyjscie1 i Monitor2 + kabel A + wyjscie2
    - obraz bez zmian (nadal jest ciemniejszy na pierwszym monitorze)
    Sprawdziłem również że nie jest to wina samych monitorów:
    Monitor1 + kabel A + wyjscie1 i Monitor2 + kabel B + wyjscie2
    zamieniłem na:
    Monitor1 + kabel A + wyjscie2 i Monitor2 + kabel B + wyjscie1
    - ciemny obraz przeniósł się z pierwszego monitora na drugi.
    Wykonałem jeszcze jeden eksperyment: