Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat panda 1.1 - sonda lambda a szarpanie na gazie

bycho 21 Oct 2012 08:43 7980 7
  • #1
    bycho
    Level 14  
    Witam.mam problem z z paździochem ale najpierw co i jak.
    autko Fiat Panda 1.1 z gazem 2 generacji,parownik Tomasetto 07,sterownik Stag 50,emulator obd2. przebieg ok 140000.ile z tego na gazie nie wiem bo autko mam od niedawna.oczywiście zaraz po kupnie wymiana wszystkich filtrów (gazu też),świec,oleju itp.ale zauważyłem że autko ma tendencję do szarpania w sytuacji gdy jedzie się z równymi obrotami (bez przyśpieszania,hamowania silnikiem).i to nie zawsze,raz jest dobrze a inny dzień szarpie. diagnostyka programem Fiat Ecu Scan, na benzynie wykazuje błąd (oczywiście po odpięciu emulatora obd2)-
    P0130
    02 Senson Circuit Malfunction (bank 1 senson 1)-powodem tego błędu jest że Ecu odebrało bardzo niski sygnał z czujnika,błąd aktywny.
    sprawdzam zakres napięcia sondy i tu 0,000 po dodaniu gazu ledwie 0.04
    druga sonda (za kat) oscyluje do 0.9.
    błąd znika po przełączeniu na gaz (obie sondy oscylują w swoich wartościach.
    ale to chyba załatwia emulator co nie.
    więc pytanie czy ta sonda faktycznie jest walnięta i czy jeśli jest uszkodzona to czy to ona rzutuje na to poszarpywanie na równych obrotach na gazie??
    dodam jeszcze że w czasie jazdy na PB żadnego poszarpywania nie ma.
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    2 generacja przy wielopunktowym wtrysku paliwa? Będzie szarpać niestety.
  • #3
    bycho
    Level 14  
    ano niestety 2,tak już ma od lat.ale z tego co sie rozglądałem to baaardzo dużo tych autek lata na podobnych instalacjach.sekwencje w latach 2003,2005 mało kto jeszcze zakładał.(zaporowa cena wtedy).i nie jest wytłumaczenie że na takiej instalce TTTM.
  • Helpful post
    #4
    Doktorr
    Level 35  
    "Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu analizatora spalin i bezpośredniego pomiaru na przewodzie sygnałowym sondy (przed emulatorem ) regulacja instalacji gazowej z wykorzystaniem takiego podłączenia.
  • #5
    bycho
    Level 14  
    Dzięki Doktorr, na coś takiego wstępnie sie umówiłem,jedynie co to muszę poszukać jakiegoś innego gazownika bo przyznam że zaraz po kupnie tego autka zostawiłem go na cały dzień w warsztacie na przegląd i regulacje gazu i przy odbiorze tekst-panie zrobione,sprawdzone wyregulowane,nic tylko lać i śmigać.no a jak zaczęło sie to poszarpywanie to pierwsze co zrobiłem to odkręciłem pokrywkę z filterka gazu a tam syf,kiła i mogiła i na filterku data 2010.po podjechaniu na ten "renomowany" warsztat usłyszałem-panie tam sie nie grzebie samemu więc do widzenia panu. tak więc jak już znajdę normalny warsztat to się umówię ale teraz już nie rusze się na krok od auta choćbym cały dzień tam miał spędzić.
  • #6
    Doktorr
    Level 35  
    Według mnie emulator najlepiej jak jest ustawiony na zwarcie do masy. Co prawda skutkuje to świeceniem się kontrolki awarii przy jeździe na gazie ale nie rozwala ustawień dla benzyny. Co wcześniej czy później przy drugiej generacji i emulacji klasycznej musi nastąpić.
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie w tym aucie... tu są dwie sondy, a instalacja jest podpięta do komputera (emulator/reseter OBD-2). To jest złe rozwiązanie ale takie rozwiązanie zaakceptował FAP i tak były sprzedawane auta w polskich salonach.

    Weryfikacja sondy na analizatorze spalin, reset adaptacji ECU + próbna jazda na benzynie z LPG zakręconym na butli. Potem można myśleć co dalej.
  • #8
    bycho
    Level 14  
    hej problem opanowany (jak na razie),i okazało sie że sonda sprawna.podłożyłem sprawną sondę z innej pandy,reset adaptacji i sru.dalej pokazywało to samo.te sam błąd,te same parametry na wykresie (0,004) a moja sonda założona do drugiej pandy śmigała równo.diagnoza "mechanika"-ECU do wymiany,ale mi to nie dawało spokoju i na spokojnie w domu zabrałem sie do sprawdzania centymetr po centymetrze instalacji.i znalazłem.w kablach idących do ecu,w miejscu wpięcia kabli ze Stag. zanik sygnału. przelutowałem jeden kabelek na nowo i po ponownej adaptacji sonda pracuje tak jak powinna.pojezdziłem pare km na pb (bez emulatora OBD) i błędów nie ma.teraz dwa dni jazdy na gazie i tu też ok.szarpania nie ma.jeździ równo.
    tak więc temat zamknięty.