Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłączanie silnika z turbiną

wojtekflis 21 Paź 2012 18:04 1887 8
  • #1 21 Paź 2012 18:04
    wojtekflis
    Poziom 19  

    Witam.
    Pytanie konkretne i oczekuję konkretnej, wyczerpującej odpowiedzi.

    Czy po uruchomieniu silnika TDI (turbina włącza się przy ok 1500obr/min) i przejechaniu dosłownie 10-15m (wjazd do garażu) nadal muszę czekać ok 2 min?

    Z tego co się orientuję to aby przedłuzyć żywotność turbiny bo dość ostrej jeździe należy ok 2 min odczekać aby wyhamowała i aby olej zdążył zlecieć do silnika i się nie zapiekł w turbo.

    Ale co gdy turbina nie zdąży się uruchomić nawet?

    Pozdrawiam

    0 8
  • #2 21 Paź 2012 18:13
    farjat
    Poziom 22  

    wojtekflis napisał:
    le co gdy turbina nie zdąży się uruchomić nawet?

    ZAWSZE się 'uruchamia' tylko, że tego nie czujesz.

    wojtekflis napisał:
    Czy po uruchomieniu silnika TDI (turbina włącza się przy ok 1500obr/min) i przejechaniu dosłownie 10-15m (wjazd do garażu) nadal muszę czekać ok 2 min?

    Sam sobie odpowiedziałeś:
    wojtekflis napisał:
    aby przedłuzyć żywotność turbiny bo dość ostrej jeździe należy ok 2 min

    Żeby wyhamowała, ostygła sama muszla jak i wirniki (olej jest też jej chłodzeniem).
    Olej jest niezbędny w turbinie, więc po co miałby spływać?
    Zapieka się od temperatury, nie od ciśnienia oleju...

    0
  • #3 21 Paź 2012 18:18
    wojtekflis
    Poziom 19  

    No ok. Ale silnik chodzi jakieś 30sec więc czy turbina zdąży się nagrzać?

    0
  • #4 21 Paź 2012 18:21
    farjat
    Poziom 22  

    A jak sądzisz?
    Zrób test: sprawdź temperaturę turbiny przed odpaleniem, wjedź do garażu, zgaś dyliżans i jeszcze raz sprawdź temperaturę.

    0
  • #5 21 Paź 2012 18:24
    wojtekflis
    Poziom 19  

    Sądzę, że po tak krótkiej jeździe będzie ciepła ale nie aż tak jak po szybszej jeździe;) Nie znam się dlatego pytam:) Wiem, że wirnik kręci się z prędkością 100-200tyś obr/min ale to dopiero od 1500obr/min silnika;) Bo czuć przyrost mocy.

    Przy najbliższej okazji sprawdzę temeraturę tak jak mówisz;)

    0
  • Pomocny post
    #6 21 Paź 2012 18:32
    farjat
    Poziom 22  

    A nie prościej nie gasić silnika przed wjazdem do garażu?
    Ten czas 'liczyłby się' już do studzenia turbiny.

    Chyba, że otwierasz garaż, odpalasz zupełnie zimny silnik, wjeżdżasz do garażu i gasisz, wtedy to wątpię czy nawet zrobi się ciepła (bezwładność cieplna metalu).

    Nawet jak przed tym całym garażowaniem jechałeś sobie spokojnie to po zaparkowaniu wystarczy z 30 sekund dla spokoju ducha. Niektórzy w ogóle nie studzą po czymś takim i żyją.

    Zupełnie inna bajka kiedy dajesz po garach, zatrzymujesz się i od razu gasisz, to jest szkodliwe.

    0
  • #7 21 Paź 2012 18:37
    wojtekflis
    Poziom 19  

    Cytat:
    Chyba, że otwierasz garaż, odpalasz zupełnie zimny silnik, wjeżdżasz do garażu i gasisz, wtedy to wątpię czy nawet zrobi się ciepła (bezwładność cieplna metalu).


    Tak robię.

    Po trasie jak mam zamiar schować do garażu to zanim otworzę, potem wjadę to czekam dla pewności jakieś 2min. Ale jeśli zostawiam na podwórku, przed garażem. I powiedzmy po kilku godzinach chowam to czy wtedy trzeba czekać przed zgaszeniem.

    0
  • Pomocny post
    #8 21 Paź 2012 18:55
    mbartosi
    Poziom 16  

    Nie trzeba.

    -1
  • #9 21 Paź 2012 18:58
    wojtekflis
    Poziom 19  

    Tyle chciałem wiedzieć. Na chłopski rozum nie ma szans aby się rozgrzała. (jeden mechanik mówił że trzeba) Więc chciałem się zapytać na dużym forum. Pozdrzwiam. Temat do zamknięcia

    0