Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Maser 2,5 DCI - kopci na biało

21 Paź 2012 18:57 3276 8
  • Poziom 9  
    Witam.
    Zaczęło się od awari turbiny przy której silnik rozbiegł się. Turbinę wymieniłem na używaną,odpaliłem silnik i zaczął pracować nawet ładnie. Po 15min pracy silnik zaczął kaleczyć tak jakby pracował na trzy cylindry a przy okazji kopcić na biało.
    Wyłączyłem silnik,po chwili włączyłem i zaczął pracować normalnie jakieś 10 min
    i znów powtórka. I tak auto jeżdzi już prawie tydzień,jak kaleczy co dzieje się głównie na postoju, wyłączam,włączam i jadę dalej.Wiem, że nie jest to normalne
    więc proszę o pomoc.
    Dziękuję.
  • Poziom 13  
    ja tak miałem ale w innym aucie jak mi uszczelka pod głowicą poszła to też na biało kopcił, sprawdź czy ci płyn z chłodnicy nie znika
  • Poziom 9  
    Płyn chłodniczy O.K. Oleju też nie ubywa i wydaje mi się że mocy też nie stracił.
    Myślałem o wtryskiwaczach,może któryś zawiesza się a tak w ogóle podłączy go pod komputer może pokaże jakieś błędy.
  • Poziom 13  
    może tego nie widzisz ale może turbina minimalnie przepuszcza olej, a co do wtryskiwaczy to dziwne bo jeśli odpalasz auto po postoju i pracuje przez jakiś czas normalnie nie szarpie ani nic to wtryskiwacze normalnie pracują
  • Poziom 9  
    Słyszałem że nawet nowa turbina ninimalnie puszcza olej,ale właśnie dlaczego po ponownym odpaleniu jakiś czas jest dobrze?
    Ja to tłumaczę sobie tak,że jak zaczyna kuleć to wtrysk leje i automatycznie spada ciśnienie na listwie a jak go wyłączę to w jakiś sposób ciśnienie wraca do normy może właśnie przez wadliwy wtrysk, już sam nie wiem...
    Bo gdyby ciśnienie byłoby non stop zbyt niskie to by w ogóle nie odpalił.
  • Poziom 13  
    może być tak że jak zgasisz auto to olej spływa a jak odpalisz auto to zanim olej dojdzie to nie dymi a jak już dojdzie to dymi. może faktycznie czyszczenie wtrysków pomoże, bo to są albo wtryski albo turbina
  • Poziom 9  
    Wolałbym żeby to był wtryskiwacz a może jest jakiś zawór ciśnieniowy, EGR, lub jakiś szczegół. Tak naprawdę to dopiero po trasie zajmę się nim a teraz muszę kończyć. Napewno opiszę co było lub jest grane.
    A jak na ten czas dziękuję za pomoc.
  • Poziom 17  
    Jaki olej nalales ,kiedys mialem tak ze sprezyna zaorowa byla juz kiepska i chydrauliczny popychacz pompowal sie za mocno i podwieszal zawor,tez gasisz odpalasz ok dodasz mocnie gazu i temat sie zaczyna ,czesciej na zimno jak na cieplo?
  • Poziom 9  
    Wracając do tematu. Olej do silnika 10W40 Castrol ale do dziś nie mam pojęcia co było powodem bo ustało i silnik pracuje równo. Zrobiłem 900km za jednym zamachem i przeszło a podejrzewam że mógł być zapowietrzony bo jak padła turbina silnik się rozbujał na maxa kolega zamiast go zdławić biegiem to wyrwał przewody paliwowe co i tak nic nie daje a silnik zgasł dopiero jak wypalił prawie cały olej z slnika. Mam nadzieje ze mam rację. Dziękuję za podpowiedzi.
    Temat zamykam.