Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kia sephia ii 1999 - warto czy nie

patryklo 21 Paź 2012 18:58 1743 14
  • #1 21 Paź 2012 18:58
    patryklo
    Poziom 13  

    Witam, mam zamiar kupić w/w auto i mam kilka pytań związanych z silnikiem i dodatkowym osprzętem do niego, więc najpierw o silniku jest to silnik dohc 1.5L 16v benzyna więcej nic na dzień dzisiejszy o nim nie wiem, moje pytania to:

    1. co można w tym silniku zrobić aby zwiększyć jego moc ? np. usunąć jakieś fabryczne błędy lub niedociągnięcia np. przez polerowanie nie których elementów

    2. czy jest możliwość zamontowania turbo sprężarki i zaworu bov jeśli tak to :

    a. czy można to samemu zamontować jeśli nie to gdzie w Gdańsku to dobrze zrobią

    b. ile taka sprężarka podniesie moc

    3. czy zamontowanie intercoolera dużo poprawi efekty

    4. czy jeśli zamontuje sobie neony pod autem to mi zabiorą dowód rejestracyjny
    ( neony będą używane tylko na : postoju auta na chodniku przy ulicy, parkingu / parkingach,

    a. czy neony stosowane pod auto są to gazowe świetlówki czy diody led w tubie.

    b. jeśli są to diody to czy dobry by to był pomysł zastosowania diod led rgb ze sterownikiem.

    ( wtedy bym miał kilka kolorów do wyboru i trybów np. podświetlenie : pulsacyjne, stałe lub płynne przechodzenie kolorów ogólnie to dużo możliwości.

    jeśli wybrałem zły dział to proszę o przeniesienie, szukałem trochę na temat silnika ale nic nie mogłem znaleźć oprócz Wikipedii, pozdrawiam

    0 14
  • Mitronik
  • #2 21 Paź 2012 19:11
    farjat
    Poziom 22  

    Poroniony pomysł, za auto zapłacisz 2000pln a za uturbienie 15000pln.
    I to jeszcze najmniejszy silnik montowany fabrycznie w tym dyliżansie...

    Za dużo na Grunwaldzkiej przesiadujesz.

    Temat wiejskiego tuningu (diodki, neonki) to nie tutaj, tylko na www.sweetbrokacik.pl

    0
  • #3 21 Paź 2012 19:20
    patryklo
    Poziom 13  

    1. będę chciał to i 30tyś wydam na te auto a potem je rozbije.

    2. nie wiem o co ci chodzi z tą grunwaldzką.

    3. jeśli masz tak odpowiadać to bardzo dziękuję za takie odpowiedzi

    Ps. Robię to za swoje pieniądze a nie za twoje więc tak jak w punkcie "1" napisałem będę robił co będę chciał nawet te "wiejskie diody" sobie zamontuje jak mi się spodobają

    pozdrawiam

    a co do auta to zapłacę 5000zł anie 2000, 1999 to jest rok produkcji a nie cena

    0
  • #4 21 Paź 2012 19:34
    farjat
    Poziom 22  

    Aleś niemiły, ale skoro chcesz :)

    patryklo napisał:
    1. co można w tym silniku zrobić aby zwiększyć jego moc ? np. usunąć jakieś fabryczne błędy lub niedociągnięcia np. przez polerowanie nie których elementów

    Nic.
    patryklo napisał:
    2. czy jest możliwość zamontowania turbo sprężarki i zaworu bov jeśli tak to :

    a. czy można to samemu zamontować jeśli nie to gdzie w Gdańsku to dobrze zrobią

    b. ile taka sprężarka podniesie moc

    3. czy zamontowanie intercoolera dużo poprawi efekty

    Tak, można to zrobić.
    Tak, można to zrobić samemu, ale nie dasz rady.
    Nie wiadomo ile przybędzie mocy.
    Tak, intercooler niezbędny.
    patryklo napisał:
    4. czy jeśli zamontuje sobie neony pod autem to mi zabiorą dowód rejestracyjny
    ( neony będą używane tylko na : postoju auta na chodniku przy ulicy, parkingu / parkingach,

    a. czy neony stosowane pod auto są to gazowe świetlówki czy diody led w tubie.

    b. jeśli są to diody to czy dobry by to był pomysł zastosowania diod led rgb ze sterownikiem.

    Taaa, Policja zabierze dowód, a jak nie oni to znajdą się tacy co Cię 'skrzyczą i zbiją' za tą wieś. Ja bym zrobił jedno i drugie jakbym spotkał taką wieś na ulicy :)
    Są i gazowe świetlówki i LEDy w tubie.
    Nie wiem czy dobry pomysł, twoja wola.
    patryklo napisał:
    1. będę chciał to i 30tyś wydam na te auto a potem je rozbije.

    Sztuka dla sztuki.
    patryklo napisał:
    . nie wiem o co ci chodzi z tą grunwaldzką.

    Myślałem, że wiesz, w końcu jesteś z Gdańska a Grunwaldzka (właściwie Aleja) to główna ulica tego miasta. Przejedź się w czwartek koło 22:00 to się dowiesz. Tam też możesz znaleźć ludzi, którzy znają odpowiedź na większość swoich pytań.
    patryklo napisał:
    a co do auta to zapłacę 5000zł anie 2000, 1999 to jest rok produkcji a nie cena

    A co mnie to obchodzi? :)

    0
  • Mitronik
  • #5 21 Paź 2012 19:45
    patryklo
    Poziom 13  

    dziękuję za normalną odpowiedź :) czemu by mnie mieli "skrzyczeć i zabić" za tą wieś tzn neony ? co w tym takiego nie normalnego lub dziwnego moim zdaniem jest to mało spotykane wiec powinno to być zadziwiające a nie odpychające, wiem gdzie jest grunwaldzka bo daleko do niej nie mam tyle czasu tu mieszkam i nie wiedziałem co się tam w czwartek o 22.00 dzieje dzięki za info, wiedziałem tylko co się działo na zaspie na Jana Pawła ii, napisałem ci że 5tyś daję za auto bo myślałem że pomyślałeś że 1999 to cena auta. pozdrawiam

    Ps. mogłeś od razu tak napisać ;)

    0
  • #6 21 Paź 2012 19:46
    wariato
    Poziom 43  

    patryklo napisał:
    1. będę chciał to i 30tyś wydam na te auto a potem je rozbije.

    Za 30.000 to kupisz auto z fabrycznym turbo i 200KM będące dobrą bazą do dalszych modyfikacji i takie auto będzie miało nie dość że zacięcie sportowe to i wygląd a nie wozidełko na zakupy jak ta KIA.

    0
  • #7 21 Paź 2012 19:50
    patryklo
    Poziom 13  

    wariato napisał:
    patryklo napisał:
    1. będę chciał to i 30tyś wydam na te auto a potem je rozbije.

    Za 30.000 to kupisz auto z fabrycznym turbo i 200KM będące dobrą bazą do dalszych modyfikacji i takie auto będzie miało nie dość że zacięcie sportowe to i wygląd a nie wozidełko na zakupy jak ta KIA.
    o sam fakt tu mi chodzi że jeśli chce coś zrobić to to zrobię nie zależnie ile wydam na to ale na zdrowy rozsądek jakbym miał wydać 30tyś to bym już całe auto zrobił

    0
  • #8 21 Paź 2012 19:52
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Uturbienie silnika, to nie tylko sprężarka, kilka rurek i gotowe. To gruntowna przeróbka silnika - odprężenie, wymiana tłoków na kute, zmiany w głowicy, zmiany w elektronice i oprogramowaniu.
    Neony są jako rury wyładowcze i jako diody. Te drugie zdecydowanie odporniejsze i w przypadku RGB można sobie "pokolorować" do woli.
    Więc jeśli już przerabiać silnik, to wybrać należy auto do którego odpowiednie kity są dostępne. I moim zdaniem, to lepiej poszukać jakiegoś bardziej reprezentacyjnego samochodu, niż dość bezpłciową sephię. A oświetlenie, jeśli nie będziesz go używać na drogach publicznych, to pewnie nikomu nie zaszkodzi.

    0
  • #9 21 Paź 2012 19:57
    farjat
    Poziom 22  

    I trafisz na http://www.wiejski-tuning.pl/ :) Powodzenia życzę!
    Jak chcesz wiedzieć na co się porywasz to zajrzyj, poczytaj, pomyśl:
    http://www.racingforum.pl/Projekty-i-modyfikacje-aut-f30.html
    Bo w ogóle nie bierzesz pod uwagę bezpieczeństwa czyli sztywności budy, hamulców czy zawieszenia.


    wariato napisał:
    Za 30.000 to kupisz auto z fabrycznym turbo i 200KM będące dobrą bazą do dalszych modyfikacji i takie auto będzie miało nie dość że zacięcie sportowe to i wygląd a nie wozidełko na zakupy jak ta KIA.

    Za 15 000 pln można kupić Volvo S60 2.4T w automacie i skórakach :) Zaledwie 200KM, baza jest, wygląd jest, bezpieczeństwo jest.

    0
  • #10 21 Paź 2012 19:58
    patryklo
    Poziom 13  

    Błażej napisał:
    Uturbienie silnika, to nie tylko sprężarka, kilka rurek i gotowe. To gruntowna przeróbka silnika - odprężenie, wymiana tłoków na kute, zmiany w głowicy, zmiany w elektronice i oprogramowaniu.
    Neony są jako rury wyładowcze i jako diody. Te drugie zdecydowanie odporniejsze i w przypadku RGB można sobie "pokolorować" do woli.
    Więc jeśli już przerabiać silnik, to wybrać należy auto do którego odpowiednie kity są dostępne. I moim zdaniem, to lepiej poszukać jakiegoś bardziej reprezentacyjnego samochodu, niż dość bezpłciową sephię. A oświetlenie, jeśli nie będziesz go używać na drogach publicznych, to pewnie nikomu nie zaszkodzi.


    zdaję sobie z tego sprawę że w silniku też trzeba powymieniać kilka elementów, co do auta do za 5tyś bym kupił już jakieś auto które by się nadawało do takich przeróbek ? czy lepiej by było zrobić przekładkę.

    0
  • #11 21 Paź 2012 20:06
    farjat
    Poziom 22  

    Uturbianie wolnossaka nigdy nie będzie tanie.
    Lepiej kupić auto z fabrycznym turbo i to rozbudowywać.
    Wątpię, czy za 5000pln kupisz auto które można uturbić tanio i żeby to się nie rozsypało po dwóch dniach.
    Jak już się uparłeś to Honda Civic z silnikiem wyposażonym w VTEC. Poczytaj forum które podałem a potem poszukaj czegoś o soft-turbo. Kasa, kasa, kasa!
    Albo stary strup, Ford Probe I generacji z lat 88-92, 2.2 turbo, potencjał na fabrycznych flakach kończy się przy ~180KM z fabrycznych 145KM.

    0
  • #12 21 Paź 2012 20:11
    patryklo
    Poziom 13  

    farjat napisał:
    I trafisz na http://www.wiejski-tuning.pl/ :) Powodzenia życzę!
    Jak chcesz wiedzieć na co się porywasz to zajrzyj, poczytaj, pomyśl:
    http://www.racingforum.pl/Projekty-i-modyfikacje-aut-f30.html
    Bo w ogóle nie bierzesz pod uwagę bezpieczeństwa czyli sztywności budy, hamulców czy zawieszenia.


    wariato napisał:
    Za 30.000 to kupisz auto z fabrycznym turbo i 200KM będące dobrą bazą do dalszych modyfikacji i takie auto będzie miało nie dość że zacięcie sportowe to i wygląd a nie wozidełko na zakupy jak ta KIA.

    Za 15 000 pln można kupić Volvo S60 2.4T w automacie i skórakach :) Zaledwie 200KM, baza jest, wygląd jest, bezpieczeństwo jest.

    Dziękuję za podanie linku do strony racingforum na pewno poczytam a z tym volvo to dosyć ciekawa propozycja :D jak możesz to mi wytłumacz czemu mnie mają zabić za te neony i kto ? mój Śp. kolega miał neony i nikt go nie zabił ani nic z tego co pamiętam jak od lotu do dworca się odważył przejechać z włączonymi neonami to ludzie to bardzo podziwiali i zdjęcia robili.

    Dodano po 4 [minuty]:

    farjat napisał:
    Uturbianie wolnossaka nigdy nie będzie tanie.
    Lepiej kupić auto z fabrycznym turbo i to rozbudowywać.
    Wątpię, czy za 5000pln kupisz auto które można uturbić tanio i żeby to się nie rozsypało po dwóch dniach.
    Jak już się uparłeś to Honda Civic z silnikiem wyposażonym w VTEC. Poczytaj forum które podałem a potem poszukaj czegoś o soft-turbo. Kasa, kasa, kasa!


    poczytam sobie a gdybym zrobił przekładkę z dohc na vtec ?

    0
  • #14 21 Paź 2012 20:20
    farjat
    Poziom 22  

    patryklo napisał:
    a gdybym zrobił przekładkę z dohc na vtec ?

    Co gdzie jak? Silnik z Hondy do Kii? Wszystko się da, tylko koszty :)
    Skrzynia biegów, półosie, mocowania tego wszystkiego, elektronika, immobiliser itp.
    Chyba, że pasuje plug&play, tego nie wiem, nie interesowałem się tym.

    wariato napisał:
    Możesz też pomyśleć nad Corsą B OPC i włożeniem motoru 2.0 LET. Ponoć całkiem niezły motor do przeróbek.

    Nie dostanie Corsy OPC w tej cenie. Nie zrobi też zdrowego C20LET w tej cenie. Pomijam małą popularność tego 'reaktora'.

    0
  • #15 21 Paź 2012 20:30
    patryklo
    Poziom 13  

    wariato napisał:
    Możesz też pomyśleć nad Corsą B/C i włożeniem motoru 2.0 LET. Ponoć całkiem niezły motor do przeróbek.


    miałem przyjemność się przejechać corsą c z silnikiem 1.8benz jak na taka lekką budę to przy 1.8 znakomicie się zbierał a co dopiero przy 2.0t :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    farjat napisał:
    patryklo napisał:
    a gdybym zrobił przekładkę z dohc na vtec ?

    Co gdzie jak? Silnik z Hondy do Kii? Wszystko się da, tylko koszty :)
    Skrzynia biegów, półosie, mocowania tego wszystkiego, elektronika, immobiliser itp.
    Chyba, że pasuje plug&play, tego nie wiem, nie interesowałem się tym.

    tak silnik z hani do kijanki

    wariato napisał:
    Możesz też pomyśleć nad Corsą B OPC i włożeniem motoru 2.0 LET. Ponoć całkiem niezły motor do przeróbek.

    Nie dostanie Corsy OPC w tej cenie. Nie zrobi też zdrowego C20LET w tej cenie. Pomijam małą popularność tego 'reaktora'.
    jeśli więcej wydam na auto to mniej mi zostanie na różne części tuningowe

    0