Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diody SMD i zasilanie bateryjne.

21 Paź 2012 23:29 2349 7
  • Poziom 18  
    Witam.
    Jestem laikiem w takich sprawach. Lutownicą umiem się posługiwać...gorzej z obliczeniami :)

Więc do sedna. Potrzebuję zrobić coś w rodzaju lampki oświetleniowej z diod led. Światło najlepiej jak by było jak najlepiej oświetlające na odległość ok 10m.
    Zasilanie musi być bateryjne.

Zastanawiam się nad zakupem jednej lub 2 diod SMD z radiatorem:

- Moc maksymalna: 3 Waty
    - Kolor: biały naturalny - czysta biel
    - Temperatura barwy: 5500-6500K
    - Strumień świetlny: 180 - 200 lm
    - Napięcie zasilające - 3,2-3,6V
    - Prąd przewodzenia: 700 mA

I do tego 3 akumulatorki AA lub AAA 1,2V połączone szeregowo.
    Czy coś takiego zda egzamin czy coś jeszcze będzie mi potrzebne między diody a akumulatorki?
    Drugie pytanie to czy nawet przy małym spadku prądu diody od razu będą przygasać?
  • Poziom 39  
    Najpierw sprawdź pojemność (mAh) akumulatorków - i wszystko stanie się jasne.
    Prąd 700mA - to śmierć dla nich.
  • Poziom 18  
    Więc na stanie mam AA o pojemności 2500mAh i AAA 650mAh.

Jeszcze takie pytanko jak ta dioda się sprawdzi przy oświetleniu? Efekt dla mnie zadowalający był by jak np. z diody umieszczonej w telefonie Samsung Galaxy S 2 (niestety nie mogę znaleźć co za dioda tam siedzi)
  • Poziom 28  
    Ta dioda na 700mA, na pewno nadaje się do oświetlenia (nie wiem tylko czy nie za mocna) i świeci dużo dużo bardziej jasno niż ta z telefonu.

Jak chcesz świecić nią tylko przez godzinkę to ta bateria AAA do tego się nada
    Pamiętaj o rezystorze.
  • Poziom 18  
    Heh no chyba trochę więcej bym chciał aby świeciła bo miałem zamiar wstawić ją w oryginalny klosz/lampę rowerową (rower retro 25lat i chcę zachować wygląd zewnętrzny oryginalny).