Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MZ ETZ 150 - Po paru minutowym postoju szarpie, osmolona świeca

22 Paź 2012 09:27 2445 3
  • Poziom 2  
    Witam Przeczytałem chyba już wszystkie dostępne tematy na forum ale mojego problemu nigdzie nie znalazłem, a mianowicie: w mojej etz 150 mam założony gaźnik bing53 niby wszystko ładnie, spalanie okey wchodzenie na oborty okey ale gdy tylko stanę na światłach i pochodzi sobie na wolnych obrotach 2-3 minuty, to zaraz po ruszeniu zaczyna szarpać. Świeca osmolona czarna..(nie daj Boże jak zgaśnie mi na światłach, to zaczyna strzelać z rury). Dopiero jak przejadę 100m, to zaczyna chodzić normalnie ;( wiem, wiem.. pewnie to źle ustawiony zapłon albo nie wyregulowany gaźnik w co wątpię bo próbowałem na wszystkie możliwe sposoby i nie ma różnicy. Szukałem zestawów naprawczych, ale nigdzie nie mogę znaleźć do tego gaźnika. Czy jest może ktoś z okolic Jarosławia? Przeworska? Przemyśla, do kogo podjadę założę jego gaźnik i sprawdzę czy to on? Bo jak tak, to sprawa będzie jasna i koszt 450zl na nowy gaźnik będzie konieczny. Tylko muszę się upewnić czy to na pewno przez niego.. bo wyrzucanie kasy w błoto mi się nie uśmiecha. Proszę o pomoc, mogę nagrać film na czym polega problem.
  • Poziom 11  
    zapewne mój poprzednik ma rację, albo zła regulacja gaźnika albo po prostu lejesz za dużo oleju do benzyny, 100ml oleju na 10 l benzyny i nie inaczej, zapłon od 2,5-3,0mm przed górnym martwym punktem, załóż gaźnik standardowy jaki był chociaż tak na próbę aby w ostateczności wykluczyć awarię swojego, dla pewności sprawdź fajkę i przewód, możesz założyć bez fajki na próbę, w zależności jaki masz przewód wysokiego napięcia lepiej te niebieskie sprawdzić bo mają tendencję do przepalania się i na wysokich obrotach iskra sobie przeskoczy, a na niskich nie zawsze i jest o wiele słabsza, sprawdź styki przerywacza czy się nie wypaliły i czy są czyste i stykają się całą płaszczyzną równo (przerwa 0,3mm)... jeżeli przy dodawaniu gazu na stykach przerywacza zwiększa się coraz mocniej iskrzenie to kondensator wadliwy i styki się wypalają, jeśli nie masz elektronika, upewnij się co do ssania czy aby jest wyłączone w czasie jazdy (obejrzyj tłoczek ssania i czy zamyka ssanie), jak nic z powyższych rzeczy nie da skutku to zamień cewkę butelkową pod siedzeniem, jak masz akumulator niezbyt sprawny i ładowanie także ma jakieś niedomagania to także może tak się dziać na małych obrotach

    Dodano po 6 [minuty]:

    zapinka na iglicy 2 rowek od góry, śrubę składu mieszanki wykręć o 1 obrót (zalecenia fabryczne do ETZ 150)
  • Poziom 9  
    Może już uszczelniacz na wale przepuszcza i ciągnie olej ze skrzyni. Miałem tak w 251 identyczne objawy, po rozebraniu wyszło mi że łożyska też śmietnik i stoi tak bo nie chce mi się remontować.