Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Jumper 2.8 HDI - Tryb awaryjny, brak mocy

grooby20 22 Oct 2012 20:02 12669 9
  • #1
    grooby20
    Level 9  
    Witam! Jestem tu nowy i odrazu mam kilka pytań ;)

    No więc tak, w piątek rano odpaliłem swojego jumpera, przejechałem jakieś 2 km i zaczęły się problemy. Otóż licznik i prędkosciomierz przestały działać i zapalił sie check. Auto totalnie nie ma mocy. Byłem u mechanika który podłączył auto pod komputer i wywaliło kilka błędów. Błąd regulatora ciśnienia doładowania, błąd (uszkodzenie?) czujnika który odpowiada za wskazania prędkości pojazdu i błąd sterownika swiec. Była również dezaktywacja 3 cylindra (chodził na 4). Czy padnięty czujnik prędkości ma coś wspólnego z brakiem mocy i przejściu w tryb awaryjny? Po odpaleniu silnika na desce miga kontrolka świecy. Turbo na bank nie pompuje bo przy dodawaniu gazu przewód jest miękki. Przed awarią przy przyśpieszaniu spod maski wydobywał się gwizd, podejżewam uszkodzony intercooler(rury dolotu są całe)... Pompa 3 tyg temu była regenerowana, założone są nowe czujniki na listwie CR i pompie wysokiego ciśnienia.

    Pomocy bo już nie mam pojęcia co mu jest...
    Jumper 2.8 HDI (146km) rok 2004.

    Z góry dziekuję za pomoc!

    Pozdrawiam Marcin.
  • #2
    serwus2009
    Level 17  
    Jest błąd czujnika, który odpowiada za wskazania prędkości pojazdu więc chyba nie powinno dziwić że prędkościomierz nie działa. Brak mocy jest przez nie działające turbo, a co za tym idzie tryb awaryjny.
  • #3
    grooby20
    Level 9  
    Jakieś sugestie dlaczego nagle to wszystko padło? Najpierw przejże intercooler, później wymiana tego czujnika doładowania?Dodam, że próbowaliśmy uruchomić trubo na "krótko" i poszło, zaczęło pompować. Części są masakrycznie drogie więc nie chciałbym kupić niepotrzebnie tego czujnika.
  • #4
    kybernetes
    Level 39  
    Sprawdzić bezpiecznik F11 na skrzynce silnika, spalony wymienić, znaleźć zwarcie w instalacji silnika i usunąć (sprawdzić szczególnie podgrzewacz oparów skrzyni korbowej).
  • #5
    Kagetora
    Level 16  
    kybernetes wrote:
    Sprawdzić bezpiecznik F11 na skrzynce silnika, spalony wymienić, znaleźć zwarcie w instalacji silnika i usunąć (sprawdzić szczególnie podgrzewacz oparów skrzyni korbowej).



    Diagnoza 100% trafna. Dorzucę jeszcze zawór od EGR (aktywator ) do sprawdzenia.
  • #6
    grooby20
    Level 9  
    Rzeczywiście, bezpiecznik był przepalony. Czeka mnie chyba wizyta u dobrego elektryka. A tak w ogóle to gdzie znajduje się ten podgrzewacz ? Pierwsze słyszę o czymś takim ;)
  • #7
    Kagetora
    Level 16  
    grzałka dwu przewodowa na odmie silnika, pod pokrywką na środku komory silnika...nie wymagana
  • #8
    gacopiesz
    Level 18  
    albo świeca płomieniowa albo siatka grzejna w dolocie
  • #9
    grooby20
    Level 9  
    Problem rozwiązany. Powodem wszystkich problemów był ten nieszczęsny podgrzewacz na odmie. Chwilogo go odłączyłem i auto ożyło :) Dziękuję za pomoc i gratuluję doskonałej wiedzy!

    Pozdrawiam
  • #10
    Swiatryb
    Level 1  
    Czy ktos wie ktory czujnik odpowiada za zczytywanie predkosci ?