Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I - Wolne obroty itp itd.

22 Paź 2012 20:08 7089 19
  • Poziom 25  
    Witam, wiem że temat był poruszany ale nie otrzymałem odpowiedzi o w/w usterce. Skoda Octavia I 1.6 BFQ 2005 kombi. Usterka problem z obrotami który pojawia się co ok 100km. Czasem tydzień jest ok a potem znowu źle. Na kompie:
    - przekaźnik systemowy;
    - przepływomierz;
    - przepustnica;
    - zawór z węglem aktywnym;
    - zasterowanie przepustnicy;
    - nieprawidłowa kalibracja;
    - pedał gazu;

    Wymieniona padnięta sonda, przepustnica, sterownik (podmieniony), filtry itp itd, świece i przewody. Po skasowaniu błędów i adaptacji przepustnicy jest ok na ok 100km a potem znowu to samo.... Gdzie w tych samochodach gniją wiązki ?? Czego może brakować ?? Wydaje mi się że problem jest po stronie instalacji...
  • Poziom 21  
    Witam
    Problem może leżeć w sterowniku silnika lub przepustnicy
  • Poziom 25  
    Przecież napisałem wyżej że sterownik podmieniony a przepustnica nowa.
  • Poziom 21  
    To do przeglądnięcia instalacja
  • Poziom 35  
    opisz dokładnie usterke
  • Poziom 25  
    A powiedzcie co załącza przekaźnik 100 i 429 w komorze silnika ?
  • Poziom 25  
    Odświeżam nieco temat błędy na kompie:
    1. Przekaźnik główny - nieprawidłowe działanie;
    2. Jednostka sterująca przepustnicy - za niskie napięcie w czasie regulacji podstawowej;
    3. czujnik obrotów silnika, nastawnik przepustnicy, przepływomierz, pedał gazu itp itd.
    Wydaje się że brakuje od czasu do czasu jakiegoś plusa albo masy... ale gdzie szukać przyczyny ?
  • Poziom 25  
    Na początek trzeba zacząć od:
    *Przekaźnik główny - nieprawidłowe działanie
    później schemat w ręce po kolei zasilania i masy
  • Poziom 25  
    Podpowiesz gdzie on jest ?? Gdzieś tam pod kierownicą tylko który to i jak go sprawdzić ?!
  • Poziom 25  
    Mógłby ktoś wypowiedzieć się gdzie w tych modelach gniła instalacja elektryczna ???
  • Poziom 19  
    Z tego co pamiętam to na lewej podłużnicy (strona kierowcy) jest wiązka a w niej idzie także wężyk od płynu do spryskiwaczy. Tam ta wiązka właśnie gnije - ciężki dostęp i ciężko się to naprawia. Powodzenia.
  • Poziom 25  
    Mówisz o skodzie fabia...
  • Poziom 19  
    Właśnie nie byłem pewien - przepraszam za wprowadzenie w błąd.
  • Poziom 25  
    Cała wiązka sprawdzona i wszystko jest OK, usterka nie permanentna i występuje zawsze po jakimś czasie - przebiegu. Zastanawia mnie czy ktoś dobierał się już do takiej przepustnicy jak w moim przypadku bo wydaje mi się że problem może tkwić także w nowej. Co można zrobić ze starą, oczywiście była myta i adaptowana ale starczało to na jakiś czas...
  • Poziom 25  
    Drążąc dalej temat oddałem starą przepustnicę do naprawy oraz nową do sprawdzenia i okazało się że obydwie są sprawne. Przeciągnąłem wiązkę bezpośrednio od ECU do przepustnicy "na krótko", zrobiłem 2 rundy i wszystko pięknie brak błędów na ECU aż tu nagle auto zgasło. Na kompie błędy:
    - przekaźnik główny;
    - sterownik silnika;
    Auto nie odpalało, pogmerałem i ruszając przekaźnik (pompa paliwa) pod nogami drugi od prawej (od strony przekaźnika wycieraczek) raz wywala błąd na kompie "sterownik silnia" a raz nie, jak błędu nie ma samochód odpala...
  • Poziom 35  
    twój geniusz mnie zadziwia.

    sprawdz przekaznik 109
  • Poziom 25  
    Daruj sobie te głupie podteksty...

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jak wypinam 109 to brak komunikacji z testerem i nie odpala.

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    Nie 109 tylko 409 - > przekaźnik od pompy paliwa i jeszcze czegoś innego...
  • Poziom 35  
    przekaznik główny zasilajacy min ecu, przepustnice, egr, cewki, pompe itd
  • Poziom 25  
    Wszystko się zgadza, przekaźnik 429 pod maską.