Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SONY TA-F550ES - Nieodpowiednie napięcia na punktach pomiarowych końca mocy.

22 Paź 2012 21:57 1086 2
  • Poziom 9  
    Witam, od razu zaznaczę że jestem początkującym w elektronice, co pokrywa się z działem w jakim się znajdujemy :D. Posiadam wzmacniacz TA-F550ES z którego generalnie jestem bardzo zadowolony, jednak pewnego dnia podczas przeglądu (szukałem zimnych lutów itp) pomierzyłem też napięcia na punktach pomiarowych końcówki mocy gdzie winno być 7mv. No właśnie? Kiedy tam ma być 7mv?
    Z racji że miałem problem z nierówno grającymi kanałami, a zobaczyłem sporą różnicę napięć między jednym (2,6mV), a drugim punktem(3,1mV). Przybliżyłem je wartościami do siebie ustawiając 3,0mV (co przy okazji "rozjaśniło" dźwięk), ale chce to finalnie ustawić tak jak ma być i potrzebuje do tego Waszej pomocy.

Dodam że jakiś "Pomysłowy Dobromir" zainstalował podświetlenie LED podpięte pod zasilanie jednego kanału, więc możliwe że było tam już coś kręcone..

Dziękuje serdecznie, pozdrawiam :).
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Napięcie 7 mV odpowiada nominalnemu prądowi spoczynkowemu (zwanego niekiedy zerowym) przepływającemu przez wzmacniacz mocy. Warunki pomiaru to wygrzanie wzmacniacza, brak sygnału na wejściu, brak obciążenia. Wygrzanie oznacza minimum kwadrans pracy. Regulacji dokonuje się potencjometrem RT301.
    Wątpliwe jest dla mnie owo "rozjaśnienie" dźwięku. To raczej siła sugestii. Zmiana warunków pracy daje inne efekty a zakres regulacji można na razie uznać za pomijalny.
  • Poziom 9  
    Z tym "rozjaśnieniem" dźwięku to faktycznie mnie poniosło ;). Bardzo dziękuje za tak wyczerpującą odpowiedź, wzmacniacz wyregulowałem.

Z innej beczki: