Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje

ppiotr4 22 Oct 2012 22:34 35268 23
Automation24.pl
  • #1
    ppiotr4
    Level 11  
    Witam wszystkich. Przeszukałem chyba cały internet i niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem z samochodem. Otóż mam licznik widoczny na poniżej zamieszczonych fotkach: Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje
    Mój samochód to Skoda Octavia 1 bez faceliftingu z 1999roku silnik 1,9TDI AHF 110 konna z komputerem pokładowym i zgodnie z tym co zaobserwowałem na filmikach w internecie mój komputer pokładowy powinien wyświetlać różne funkcje, ale wydaje mi się że niektóre z nich są zablokowane.
    Obecnie wyświetla mi:
    - ZEGAREK
    - SPALANIE CHWILOWE
    - SPALANIE ŚREDNIE
    - CZAS OD URUCHOMIENIA ZAPŁONU
    - PRZEBIEG DZIENNY I OKRESOWY
    - ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ JAZDY

    , a na filmikach internetowych zauważyłem że na podobnych licznikach wyświetlana jest jeszcze temperatura zewnętrzna - na fotce mojego licznika widać, że jest tam wyświetlony znaczek "Stopni Celsjusza" w lewym górnym rogu wyświetlacza, a poniżej pod literką"F"symbol płatka mrozu, który ostrzega o gołoledzi, ale niestety u mnie komputer nie ostrzega o gołoledzi przy 4 stopniach Celsjusza i w ogóle nie wyświetla temperatury.
    Ponadto w nowszych modelach Octavii 1 po faceliftingu komputer podaje również zasięg na paliwie znajdującym się w baku - u mnie tego nie wyświetla.

    Zatem moje pytanie czy te dodatkowe funkcje, które mam nieaktywne dałoby się aktywować w moim liczniku przy pomocy VAGa lub w jakiś inny sposób / MENU SERVISOWE LICZNIKA etc. Jeśli tak to prosiłbym o bardzo szczegółową instrukcję jak to można zrobić, ponieważ nie chciałbym unieruchomić sobie samochodu i szukać pomocy nie wiadomo gdzie:)

    Ponadto - czy to jest normalne, że W CZASIE POSTOJU spalanie chwilowe na moim komputerze pokładowym wyświetlane jest w l/100km a nie w l//h i w dodatku w ogóle na postoju kiedy dodaję gazu sienie zmienia jest statyczne, zaczyna dopiero podawać wartość kiedy ruszę z miejsca i to w dodatku drastycznie zaniżoną, gdyż wskazuje np. spalanie chwilowe 2 litry/100km przy prędkości 100km/h, co w rezultacie daje na komputerze średnie spalanie np. 2,5l/100km, a rzeczywiste wychodzi 5,2l/100km. Co może być nie tak z tym wskaźnikiem czy to jakiś czujnik w samochodzie podaje błędne dane do komputera, czy może licznik jest źle zaprogramowany itp. Numer mojego licznika również widoczny na drugim zdjęciu to: U1919034G a kodowanie licznika to z tego co też widać na fotce:2140. Takie dane podaje program komputerowy, ale czy mogą być one fałszywe, niezgodne ze stanem faktyczny - po np. niefachowym przekodowaniu licznika.
    Wiem że licznik nie ma kontrolki niezapiętych pasów, czy niedomkniętych drzwi, a wszystkie kontrolki znajdują się w centralnej części miedzy zegarami.
    Wiem też, że w obrotomierzu jest miejsce na jakieś dodatkowe kontrolki jak kiedyś wyciągnąłem licznik, ale tam nie ma tam włożonych z tyłu żarówek, które mogłyby się świecić i coś zasygnalizować.
    Myślę, ze w miarę klarownie opisałem mój problem.
    Proszę o pomoc.
    Najszybszy kontakt do mnie to e-mail: ppiotr4(malpa)o2.pl , ale oczywiście odpowiedź na forum jest jak najbardziej oczekiwana - dla innych zainteresowanych forumowiczów.
  • Automation24.pl
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    W tym liczniku masz spalanie chwilowe tylko w l/100km i przy zatrzymaniu auta komputer wyświetla ostatnia zapamiętaną wartość gdy auto jechało. Jest to normalne w tym liczniku.
    Co do pokazywania temperatury to czy masz klimatyzację w aucie?
    W tych licznikach nie ma funkcji RKM - czyli ile przejadę na paliwie w co jest w zbiorniku. Ta funkcje jest w nowszych licznikach i wtedy tez działa spalanie chwilowe na postoju.
  • Automation24.pl
  • #3
    ppiotr4
    Level 11  
    Tak - mam klimatyzację automatyczną - CLIMATRONIC.

    Dodano po 4 [minuty]:

    grala1 wrote:
    W tym liczniku masz spalanie chwilowe tylko w l/100km i przy zatrzymaniu auta komputer wyświetla ostatnia zapamiętaną wartość gdy auto jechało. Jest to normalne w tym liczniku.
    Co do pokazywania temperatury to czy masz klimatyzację w aucie?
    W tych licznikach nie ma funkcji RKM - czyli ile przejadę na paliwie w co jest w zbiorniku. Ta funkcje jest w nowszych licznikach i wtedy tez działa spalanie chwilowe na postoju.


    A czy jest możliwość podmiany całego licznika na nowszy typ, tak żeby była ta funkcja RKM tak, aby te funkcje - spalanie chwilowe na postoju czy też przybliżony przebieg na pozostałym paliwie w baku - działały?
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Jest możliwość podmiany ale wychodzi to drogo bo musisz zamontować licznik z CANem, wymienić sterownik silnika na taki co obsługuje CAN a do tego przydałoby sie wymienić sensor AIRBAG - jest to nieopłacalne.
    Nie masz temperatury w liczniku bo masz ją na klimatroniku.
  • #5
    ppiotr4
    Level 11  
    Domyślam się zatem że koszty mogą sięgnąć nawet 2000zł wiec rzeczywiście jest to nieopłacalne, pozostaje jeszcze tylko jedno ale - dlaczego komputer pokazuje mi to spalanie chwilowe i średnie bardzo zaniżone / falszywe tzn. jak jadę np. na piątym biegu po prostej drodze i mam 2000 obr/min to spalanie chwilowe pokazuje 2litry/100km - jest to wartość absurdalna.
    Średnie spalanie natomiast pokazuje 3litry/100km (oczywiście nie jest to wartość ciągle taka sama tylko zmienna- na krótkiej trasie jest około 3litrow lub plus/minus kilka setek w górę lub w dół), po dłuższej trasie może pokazać nawet 2,2 litra/100km średnie spalanie, a rzeczywiste okazuje się przy takim wskazaniu 4,2litra - bo sprawdzałem to na długiej trasie po zatankowaniu do pełna przed wyjazdem i ponownie tankowałem do pełna po powrocie i ilość wlanego paliwa podzielona przez przejechane kilometry i to przemnożone przez 100 dała taki wynik - sprawdzane kilkukrotnie na różnych trasach. I w praktyce średnie spalanie wyliczam sobie według wzoru: średnie spalanie pokazane przez komputer x 2 i od tego odejmuję 0,2 = wtedy wychodzi bardzo zbliżony wynik do rzeczywistego zużycia paliwa np. komputer pokazuje mi średnie spalanie 3 litry wiec mnożę to razy 2 co daje 6 i od tego odejmuję 0,2 co daje 5,8 l/100km i to jest rzeczywiste spalanie. Ale takie coś jednak jest "męczące" i chciałbym żeby komp pokazywał bez takich moich obliczeń właściwe spalanie. Czy jest możliwość sprawdzenia co może być przyczyną takich nierealnych komunikatów komputera?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Czy możliwe jest że uszkodzony jest komputer pokładowy, albo licznik, albo jakiś czujnik na podstawie którego komputer oblicza spalanie, albo coś jest nieskalibrowane, albo może trzeba by ponownie wgrać oprogramowanie do licznika, czy komputera, albo licznik jest źle zakodowany?
    Miałem nadzieję że po wymianie przepływomierza się coś poprawi bo miałem już przepływkę do wymiany, ale nic się nie poprawiło.
    Wymieniłem czujnik ciśnienia i temperatury powietrza doładowanego bo też był padnięty, ale i to nic nie pomogło.
    Gdzieś czytałem że komputer do wskazywania spalania zbiera informacje z pompy wysokiego ciśnienia z czujnika w sterowniku pompy - może tam jakiś czujnik padł: temperatury paliwa?
    Póki co nic więcej mi nie przychodzi do głowy bo gdzieś przyczyna musi być:
    - albo w czujnikach któryś z nich podaje zafałszowane dane
    - albo w komputerze pokładowym (jego oprogramowaniu)
    - albo w liczniku (w oprogramowaniu, lub kodowaniu)

    Nic więcej mi nie przychodzi do głowy.
  • Helpful post
    #6
    grala1
    VAG group specialist
    Spalanie jest podawane ze sterownika silnika.
    Licznik masz od tego silnika, kodowanie poprawne.
    Jaka wartość masz w liczniku w adaptacjach w kanale 3?
  • #7
    ppiotr4
    Level 11  
    No i tu będzie mały problem, ponieważ nie znam się bardzo na VAGU, a w dodatku laptop z którego korzystam ma WIN 7 i nie wszystkie wersje Vaga mi się uruchamiają. Dziala mi chyba tylko wersja VagCom 4,9 PL z tego co pamiętam, bo jakieś nowsze, albo VCDS różne wersje nie chciały się uruchomić na tym laptopie.
    Takie tam proste rzeczy jak wejść i sprawdzić błędy, czy działanie elementów wykonawczych np. w hamulcach, czy np. w zestawie wskaźników (liczniku) to zrobię, ale to o co mnie prosisz żebym ci podał to już chyba wyższy stopień wtajemniczenia. Żebym to sprawdził musiałbyś mi dokładnie opisać krok po kroku gdzie mam wejść w Vagu i jakie odczyty wykonać no i wtedy bym zrobił fotki ekranu laptopa i byś sobie odczytał to o co pytasz.
    Ale jeśli dobrze rozumuję to muszę wejść w 17 INSTRUMENTS i tam będzie pewnie gdzieś licznik i wejść tam gdzie się testuje wskazówki licznika i kontrolki etc. ale nie uruchamiać testu (TEST INSTRUMENTS) tylko wejść w zakładkę ADAPTACJA i tam mam odczytać jaka jest wartość w polu nr 3 - tak? Przyznam szczerze, że właśnie boję się wchodzić w ADAPTACJĘ w każdym z podsystemów samochodu żeby czegoś nie zepsuć i nie unieruchomić samochodu.
    Czyli krótko mówiąc: po uruchomieniu VAGa wchodzę w 17, potem ADAPTACJA i odczytać wartość z kanału 3?

    AAAA jeszcze jedno - mówisz że w moim liczniku nie będzie funkcji temperatury, bo jest już w klimatroniku, ale dlaczego wyświetlacz pokazuje mi symbol w lewym górnym rogu STOPNI CELSJUSZA, a pod spodem jest takie kółko z promieniami które z tego co się orientuję symbolizuje PŁATEK ŚNIEGU i powinno się zaświecać jak temperatura otoczenia spadnie poniżej 4 stopni "C".

    Chciałbym abyś zobaczył sobie kilka filmików które znalazłem w internecie, a na których wyraźnie widać iż owe brakujące u mnie funkcje komputera są aktywne na takich samych licznikach jak ja mam w swoim samochodzie:

    1 szy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=-73wtR6jcVQ
    przedstawia Skodę Octavię ten sam rocznik co mój 1999 i widać na nim fałszywe wskazania spalania w czasie jazdy zarówno chwilowe spalanie jak i średnie jest bardzo niskie - zaniżone - tak jak u mnie to występuje.
    Ponadto miedzy 8 a 10 tą sekundą filmu jak ten ktoś zmienia opcje komputera to widać ze licznik pokazuje temperaturę zewnętrzna 7,5 Stopnia C - stąd właśnie u mnie tez chyba tak powinno być skoro to są identyczne liczniki.
    !!!!!!!!!!!! Aaaa dodatkowo ja mam taki jakiś dziwny objaw spalania chwilowego, że jak zapalę samochód i jadę sobie spokojnie to kiedy puszczam nogę z gazu lub zmieniam bieg, spalanie chwilowe powinno spaść na 0,0 ZERO jak to widać na filmiku, a u mnie tak się nie dzieje niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany do właściwej temperatury.
    Żeby spalanie chwilowe spadło mi na 0,0 ZERO muszę wcisnąć pedał przyspieszenia dość głęboko (ale niekoniecznie w podłogę) i silnik musi osiągnąć ponad 3 tysiące obrotów dopiero wtedy gdy puszczam całkowicie pedał gazu to spalanie zaczyna działać poprawnie i spada na 0,0 ZERO nawet przy zmianie biegu co trwa dosłownie chwilkę - spalanie chwilowe wskaże na dosłownie sekundę 0,0 ZERO. Ale to do póki nie zgaszę silnika, bo po ponownym uruchomieniu znów nie działa prawidłowo dopóki nie wcisnę znów gazu i nie złapę ponad 3 obrotów na silniku - czemu tak się dzieje?

    2 gi filmik: http://www.youtube.com/watch?v=3pyEf-zE-w4
    - tu też podejrzanie niskie spalanie

    3 ci filmik: http://www.youtube.com/watch?v=wmwkxRqCThs&feature=related
    - czy to właśnie taki licznik trzeba by zamontować u mnie żeby spalanie chwilowe działało na postoju?

    4 ty filmik http://www.youtube.com/watch?v=JWFhn3eNdXg&feature=related
    - tu dokładnie widać że po przekręceniu kluczyka komputer od razu pokazuje temperaturę ujemną

    5 ty filmik http://www.youtube.com/watch?v=GW7g514n-p0&feature=channel&list=UL
    - jakość słaba, ale widać że po włączeniu kluczyka komp wyświetla temperaturę - wszystkie kontrolki są identycznie usytuowane jak u mnie !!!! wiec to musi być taki sam licznik jak mój

    6 ty filmik http://www.youtube.com/watch?v=YOc237uASZo
    - na tym filmiku mógłby mi Pan wytłumaczyć jak sczytać te wartości o które Pan prosił - to będzie 17 INSTRUMENTS, potem ???? 04 Basic Sittings czy 10 ADAPTATION ???? i tam pod trójka sczytać wartość?

    7 my filmik http://www.youtube.com/watch?v=iP6uF4-TACM
    - tutaj cały czas opcja temperatury na kompie włączona, 5 stopni C

    Z powyższych filmików wynikałoby że na tym liczniku powinna przynajmniej działać, jeśli nie da się spalania chwilowego na postoju: temperatura

    AAAAAAAAAAA istotne - ja nie mam na liczniku aktywnej kontrolki czujnika niezapiętych pasów bezpieczeństwa, a z kodowania licznika by wychodziło że mam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    kodowanie 2 1 4 0
    AA B C D
    u mnie:
    AA = 02 kontrolka czujnika niezapiętych pasów bezpieczeństwa !!!???
    B = 1 oznaczenie języka - (1 = Europa)
    C = 4 liczba cylindrów (4 = 4 cylindry)
    D = 0 wersja silnika (0 = DIESEL, 2 =Benzyna)

    Tak mi przyszło do głowy może jak by zmienić KODOWANIE JĘZYKA na 0 ZERO = NIEMIECKI- może na niemiecki rynek szły z takim kodowaniem i miały więcej funkcji odblokowane liczniki ?????????????
    Albo wyłączyć te CZUJNIKI NIEZAPIĘTYCH PASÓW i przekodować
    AA na 00 czyli BRAK DODATKOWEGO WYPOSAŻENIA ?????????

    Jeszcze przyszło mi do głowy - znalazłem na internecie informacje jak właśnie AKTYWOWAĆ RÓŻNE FUNKCJE W LICZNIKU i np. w Octavii II da się wejść do OPCJI KOMPUTERA bez VAGA tylko na wyświetlaczu FISie 1/2 lub pełnym da się aktywować lub dezaktywować różne funkcje w zależności od potrzeb i upodobań, a w starszych samochodach Oct I trzeba mieć VAGA no i oczywiście trochę umiejętności i wiedzy jak i gdzie co powłączać - jeśli jest Pan zainteresowany to mogę to odszukać i przesłać linki, a nóż-widelec może by się jednak udało coś tam pogrzebać VAGIEM i uruchomić mi tę temperaturę.

    Już teraz dziękuję za Pana cierpliwość, poświęcony mi czas i dotychczasowe wyjaśnienia.
  • Helpful post
    #8
    grala1
    VAG group specialist
    Licznik z CANem ma inne tarczki i to widać na jednym z filmów.
    Działa Ci w końcu ta temperatura czy nie? Bo już zgłupiałem.
    Ja w Octavii mam tylko temperaturę na klimatroniku, w liczniku brak, choć widać, że przy teście jednostka C wyskakuje.
    Kodowaniem nic nie zmienisz, wyłączenie kontrolki pasów nic nie zmieni, zmiana języka też nie.
    Jeżeli wyskakuje Ci 5 stopni w liczniku i to się nie zmienia, to pewnie masz uszkodzony czujnik temperatury.
    Czujniki powinny być 2 - dla klimatronika i dla licznika.
    Masz wejść w licznik (17), później w adaptację (10), wybrać kanał 3 i spisać wartość, jaka tam jest. Nic tam nie zmieniaj, więc nic się nie stanie.
    Nie masz czasami zrobionego programu w sterowniku silnika by była większa moc silnika?
  • #9
    ppiotr4
    Level 11  
    TEMPERATURA w kompie pokładowym właśnie mi nie działa tzn. nie mam jej w ogóle i chciałbym, ją jakoś aktywować żeby komp ja wyświetlał - tak jak było na tych filmikach - a te filmiki, do których linki przesłałem to były wszystkie obce znalezione w necie i miały cyferblaty identyczne jak ma mój licznik.

    A gdzie znajdują się te czujniki temperatury dla climatronica i licznika? - wiem że jeden jest z przodu po stronie kierowcy w zderzaku za kratką, koło klaksonu i kiedyś go wypiąłem i oczyściłem z brudu jaki na nim zalegał i teraz mam takie wrażenie, że tak jakby mi lepiej pracował układ świec żarowych, bo wcześniej świece załączały mi się nawet latem jak było 20 stopni (co prawda na krótko, ale czujnik poboru prądu wpięty w gniazdo zapalniczki wykazywał działanie świec przy każdym zapalaniu samochodu, do momentu gdy temperatura silnika nie przekroczyła połowy skali, czyli do przejechania kilku kilometrów) Teraz świece się nie załączą w ogóle nawet na mrozie jak silnik jest podgrzany już na ćwierć skali, a jak jest silnik zimny - pierwsze odpalenie w danym dniu - i temperatura otoczenia jest powyżej 4 stopni C to też się nie załączą i silnik bez problemu odpala, wiec układ świec działałby w miarę poprawnie po czyszczeniu tego czujnika w zderzaku.
    Muszę sobie jeszcze sprawdzić działanie obu układów świec żarowych (o malej mocy grzania i o dużej mocy grzania)
    Muszę doczytać kiedy działa ten mały, kiedy duży, i czy działają oba na raz i kiedy tak jest.
    Duży to chyba te świece żarowe w komorach spalania, a mały to te świece dogrzewające w układzie płynu chłodniczego, ale kiedy one się powinny załączyć to nie mam pojęcia.
    Mały układ świec żarowych ( ten na płynie chłodniczym) załącza się prawdopodobnie na bardzo zmrożonym silniku i dużym mrozie na zewnątrz i działa w czasie kiedy silnik jest odpalony do czasu kiedy tylko płyn chłodniczy osiągnie temperaturę powyżej zera - tak domniemam, ale u mnie w tym czasie nie widać na mierniku żadnego spadku napięcia w instalacji elektrycznej w tym czasie kiedy zimą na dużym mrozie odpalę samochód po nocy ruszam z miejsca, wręcz przeciwnie napięcie w tym czasie jest bardzo wysokie i miernik wykazuje, że momentami impulsowo sięga nawet 14,8V. - mam takie urządzenie do pomiaru http://allegro.pl/tester-wskaznik-akumulatora-altern-reg-nap-12v-fv-i2974087294.html i z rana po uruchomieniu silnika tak impulsowo potrafi się zaświecać i gasnąć pierwsza czerwona dioda (14,8V)
    A żarowe w komorach spalania to nagrzewają się przed każdym uruchomieniem silnika w warunkach kiedy silnik jest zimny (wskazówka od temp sinika leży nieruchomo) i na polu jest poniżej 4 stopni C.
    Odnośnie zmiany programu w silniku - nic na ten temat nie wiem - nie jestem pierwszym właścicielem samochodu, ale raczej chyba nic tam nie było ruszane? Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tego czy był program sterujący silnikiem zmieniany?
    Z wykonaniem odczytu na VAGu mam nadzieję nie będą miał problemu, ale mogę ten pomiar odczytać dopiero w weekend jak kolega przywiezie laptopa i wtedy dokonam odczytu i prześlę wiadomość.
  • Helpful post
    #10
    grala1
    VAG group specialist
    Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu.
    Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece.
    Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
  • #11
    ppiotr4
    Level 11  
    Zrobiłem odczyty - wyszło w tej sekcji 17, w ADAPTACJI w bloku wartości nr 3 - wartość odczytana 100.
    Jeden odczyt miałem jakiś dziwny i było na nim 1542, ale już kolejne znowu były jednakowe i miały wszystkie zawsze wartość 100.

    Zrobiłem jeszcze screen EEPROMU LICZNIKA - jeśli da siez niego coś odczytać czy jest poprawny?

    Oto te screnny:

    Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje
  • #12
    grala1
    VAG group specialist
    Wygląda na to że z licznikiem wszystko jest ok.
    To na ostatnim screenie to nie eeprom licznika - ten program nie odczytuje eepromu.
  • #13
    ppiotr4
    Level 11  
    Wiec co może być nie tak? Ciekaw jestem czy to jakaś typowa usterka tej funkcji licznika i czy to jest sporadyczny przypadek, czy jest takich więcej - o jednym/dwóch na pewno wiem że się zdarzyły - co było widać na wysłanych prze mnie wcześniej filmikach z youtube.
    Ale pytanie co jest nie tak? - pozostaje zagadką - czy może to być ten sterownik silnika? uszkodzony, lub źle zmodyfikowany, jeśli ktoś przy nim próbował coś grzebać?

    Zrobiłem jeszcze kilka screenów z działania czujników temperatury etc. żeby je Pan zobaczył, ale w tej chwili muszę wyjść i będę wieczorem po 20:00 wiec wtedy je prześle na forum. Może to któryś czujnik głupieje a co za tym idzie i silnik może mieć złe parametry pracy? - ale po spalaniu samochodu nie widać nic niepokojącego, a raczej przy dystrybutorze nic tylko się uśmiechać - bo spalanie mi wychodzi w granicach 4,5-5 litrów/100km - to jak na taką jazdę do 8 km i z powrotem - to szaleńczo małe - zwłaszcza że przeważnie jadąc 60-70km/h nie wrzucam w ogóle 5tki tylko jadę na 4-ce większość trasy.
  • #15
    ppiotr4
    Level 11  
    Licznik pokazuje poprawny przebieg - różnica jest tylko 5 km (zaniżony w pamięci komputera).
    Załączam resztę screenów jakie wykonałem:

    Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje Skoda Octavia 1 TDI 1,9 AHF 110KM - wyświetlacz komputera, funkcje

    Pierwsze 3 zdjęcia zrobione są przy zgaszonym silniku w KLIMATYZACJI w BLOKACH nr 6, 7 i 8 - temperatura na zewnątrz około 0 stopni, temperatura silnika minimalnie podniesiona wskazówka nad kreskę zimnego silnika.

    Zdjęcia 4 i 5 to też w sekcji LICZNIK - bloki nr 3 i 2 (warunki temperaturowe j.w.)
    Zdjęcie 6 : sekcja LICZNIK - blok nr3 - uruchomiony silnik.
    Zdjęcie: 7 i 8 : sekcja SILNIK - bloki nr 12 i 2.

    Co z nich można wyczytać? Są tu jakieś temperatury etc. , ale co te dane przedstawiają - jakby mógł mi pan objaśnić każde zdjęcie.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Obrazek #1 (KLIMATYZACJA silnik zgaszony nr6.PNG)

    Obrazek #2 (SILNIK temperatura silnik uruchomiony blok nr2.PNG)

    Obrazek #3 (KLIMATYZACJA silnik zgaszony nr7.PNG)

    Obrazek #4 (KLIMATYZACJA silnik zgaszony nr8.PNG)

    Obrazek #5 (licznik Blok Wartosci mierzonych nr3.PNG)

    Obrazek #6 (licznik Blok Wartości mierzonych nr2.PNG)

    Obrazek #7 (LICZNIK temperatura - silnik uruchomiony.PNG)

    Obrazek #8 (Przechwytywanies.PNG)
  • #16
    grala1
    VAG group specialist
    ppiotr4 wrote:
    Licznik pokazuje poprawny przebieg - różnica jest tylko 5 km (zaniżony w pamięci komputera).

    Masz nie sprawdzać czy w pamięci jest dobrze tylko czy jak przejedziesz 20km to licznik pokaże dokładnie 20km.
  • #17
    ppiotr4
    Level 11  
    AAAAA o to chodzi - to TAK - licznik pokazuje poprawnie - czyli przejadę kilometr i na przebiegu przybywa 1 km - no chyba że się myli, ale to by trzeba było już pewnie sprawdzać z metrówką, bo sprawdzając w czasie jazdy między białymi słupkami co stoją przy drodze co 100 metrów to przybywa na liczniku 0,1 km (czyli nie budzi wg. mnie żadnych zastrzeżeń) - sprawdzałem też ilość przejechanych km jadąc na różnych -często pokonywanych przeze mnie - trasach i zawsze wychodziła identyczna liczba km, niezależnie czy to było sprawdzane na odcinku do 10km, czy do 20, czy do 100 czy na trasie o długości 350km - więc nie może być sytuacji takiej, aby się w jakiś sposób licznik sam rozkalibrowywał w niekontrolowany sposób i aby jadąc kilka razy na tej samej trasie pokazał różne ilości przebytych km. Różnica na długiej trasie 100km i nawet tej 350km nie wyniosła więcej jak 100 metrów, ale tego się już nie sprawdzi idealnie, bo wystarczy że za pierwszym razem wszystkie zakręty się będzie ścinać i upuści się powietrza z kół, a wracając tą samą trasą i pokonując wszystkie zakręty szerokim łukiem na dobrze dopompowanych kolach - już wyjdą różne wyniki w przebiegu, ale to są różnice nie przekraczające pewnie kilkudziesięciu metrów, co daje pewność o prawidłowości pomiaru.

    Sprawdzałem kiedyś VAGIEM prędkość poszczególnych kół w sekcji ABS-u no i różnica między kolami była do 0,3km ale to właśnie chyba wynika z różnicy ciśnienia w oponach - ale to i tak nie zmienia faktu że silnik bierze prędkość z czujnika ze skrzyni biegów.

    AAA jeszcze jedno - ostatnio naprawiałem padnięte skazówki analogowe w liczniku (typowa usterka) i po tej naprawie zauważyłem że wskazówki mi nieco zawyżają prędkość obrotową silnika o około 50 obr/min, i prędkość pojazdu aż o 6km- sprawdzane z czujnikiem prędkości w SYSTEMIE SAMODIAGNOSTYKI w KLIMATRONIKU oraz przy okazji odpięcia do kompa sprawdziłem to jeszcze na VAGu i faktycznie jadąc 100km/h licznik pokazuje 106, ale nie zauważyłem, ażeby przejechane kilometry zawyżało o 6km - ALE PRZED TĄ NAPRAWĄ LICZNIKA TO SPALANIE CHWILOWE BYŁO JUŻ NIESPRAWNE I DZIAŁAŁO JAK TO OPISAŁEM - więc ta naprawa nie wpłynęła na jakieś uszkodzenie, czy rozregulowanie tego SPALANIA CHWILOWEGO. Pytałem wówczas tego mechanika co mi to naprawiał licznik - opisując mu ten właśnie problem - mówił że przy okazji tej naprawy sprawdzał cały licznik i wszystko było OK - był sprawny - i nie miał do niego żadnych zastrzeżeń - oczywiście wskazówki były sprawne dopiero po naprawie ale niczego innego niesprawnego w tym liczniku nie znalazł.
  • #18
    grala1
    VAG group specialist
    Można spróbować wgrać inny wsad do licznika, ewentualnie problem leży w sterowniku silnika, innych pomysłów nie mam.
    W blokach pomiarowych w silniku na którymś kanale powinno być pokazywane spalanie tylko że w l/h więc można by porównać z tym co pokazuje licznik np przy 100km/h.
  • #19
    ppiotr4
    Level 11  
    Tak właśnie myślałem, aby ponownie wgrać oprogramowanie, po uprzednim skopiowaniu obecnego, ale nie umiem tych czynności wykonać.
    A z tym spalaniem na VAGu to nie chodzi czasem o zdjęcie nr 8 - tam jest jakieś spalanie, ale na wolnych obrotach. Innego spalania w tym programie nie znalazłem.
    Chyba że użyłbym innego programu diagnostycznego - może jakiś nowszy, ale jaki?
  • #21
    ppiotr4
    Level 11  
    Przeszukam całego waga w sekcji silnika, ale muszę dorwać od kogoś laptopa z XP-ekiem bo na tym który mam dostępny jest Win 7 64bit i mi się inne wersje VAGa nie uruchamiają a na moim stacjonarnym na XP i Win-ie 7 32 bit uruchamiają się wszystkie bez problemu, no ale to w domu na stacjonarnym, chyba że jak się ociepli to sobie wezmę stacjonarny do samochodu zniosę i przedłużacz z prądem no i wtedy poszukam ale to tylko w czasie postoju bo z jazdy wtedy nici.
    Jak byś czasem miał okazje podpinać samochód pod VAGa i znalazłbyś w którym bloku w SEKCJI SILNIKA (i w jakiej wersji VAGa) jest to spalanie to byłbym wdzięczny jakbyś mi to podesłał - na maila czy na PW etc.
    A swoją drogą świetnie by było jakby ktoś zrobił rzeczowy przewodnik po VAGu - każda sekcja żeby była opisana i każdy blok wartości mierzonych co gdzie można sprawdzić - i oczywiście wszystko opatrzone opisanymi screenami. No i dobrze by było mieć tabelę dla poszczególnych samochodów jakie wartości wskazywane przez VAGa są prawidłowe to by się łatwo każdy połapał i sam sobie zdiagnozował samochodzik.
  • #23
    grala1
    VAG group specialist
    Kodowanie nie ma w tym przypadku znaczenia.
    Z kodowania wynika że masz aktywną kontrolkę pasów, licznik ustawiony na Europę czyli spalanie w l i dystans w km, silnik 4 cylindrowy, diesel, auto do roku 2000.
    Kontrolka pasów Ci nie działa bo nie masz do niej instalacji.
  • #24
    ppiotr4
    Level 11  
    grala1 wrote:
    Kodowanie nie ma w tym przypadku znaczenia.
    Z kodowania wynika że masz aktywną kontrolkę pasów, licznik ustawiony na Europę czyli spalanie w l i dystans w km, silnik 4 cylindrowy, diesel, auto do roku 2000.
    Kontrolka pasów Ci nie działa bo nie masz do niej instalacji.


    NOM NIESTETY - KODOWANIE SPEŁNIA TU KLUCZOWĄ ROLĘ !!!!!!!!!!
    Zmieniłem kodowanie z 02140 na 00142 i jak ręką odjął :) Wartości spalania wróciły do normy.
    Teraz tylko muszę trochę pojeździć i sprawdzić czy średnie spalanie jest prawidłowe, czy ma jakieś odchyłki od rzeczywistego - kwestia wyjeżdżenia 3 baków i porównania wartości wyliczonych przez komputer pokładowy z wartościami wyliczonymi metoda tradycyjną - bak do pełna i wyjazd do rezerwy i tak 3x.
    Jak tylko sprawdzę na pewno wrzucę jakąś wzmiankę o tym.
    A teraz znów nurtuje mnie problematyka ADAPTACJI i PRZEKODOWANIA w VAGu.
    Czy ktoś coś na na ten temat wie? Np. przekodowanie MODUŁU KOMFORTU sobie wziąłem i opcje AUTOMATYCZNEJ BLOKADY DRZWI. ale nie mogłem przekodować bo mi VAG wyrzucił "blokadę".
    Czy ktoś ma większą wiedzę co i jak można sobie przekodować w Okci I 99': elektryczne szyby, centralny zamek, climatronic, podgrzewanie lusterek i szyby tył ... ?
    Może ktoś wie co i jak można przekodować sobie w liczniku tak żeby np. licznik pokazywał temperaturę zewnętrzną czy jakieś inne bajery.