Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra GSI 98r 150km - zgasła na gazie podczas jazdy i już nie chce odpalić

konrad841 23 Oct 2012 09:12 2967 18
  • #1
    konrad841
    Level 9  
    Witam.

    Mam taki problem ze swoją Asterka 98r GSI 150km (kombi).
    Jadąc na gazie zgazsla mi i już nie chce odpalić. Nawet nie chce zapalić na benzynie. Ale ciekawe jest to że na lince jak ciągnołem to odpala ale nie wkręca się na obroty i gaśnie spowrotem. Jaka może być przyczyna tego. Odnioslem wrarzenie tak jak by ją zalewalo ale nie jestem pewien tego, możliwe że ja ją troche zalałem prubując odpalić. Gaz zakręcilem w butli by nie było dopływu i dalej nie odpala. Instalacja nie wiem której generacji bo nie znam się. Ale jest tak: na gazie nie jestem wstanie go odpalić tylko na bęzynie i po rozgrzaniu przeżucam na gaz lub obrotami około 2tys. Jaka może być przyczyna tego problemu.
  • #2
    bartek_j
    Level 35  
    Jak sie nie znasz to oddaj komuś do naprawy.
  • #3
    konrad841
    Level 9  
    Jak koś podpowie co może być to sobie poradze bo znać to nie trzeba się aż tak problem mam z djagnozą a wymienić graty to każdy potrafi, i podłubać w silniku. Nie raz dłubalem i jakoś radzilem sobie a tu nie jestem w stanie zdjagnozować problemu. I nie o taką rade prosiłem i pomoc bo to i ja wiem że tak najlatwiej ale wiem że to jakaś pierdola siadla.
  • #5
    Blesso1
    Level 10  
    Wyskakiwały Ci jakieś błędy przed awarią ? Jeśli to C20XE to drucikiem z czytasz błędy
    Zacznij od podstaw, sprawdź czy ma iskrę, czy dochodzi paliwo( może bezpiecznik albo przekaźnik)
  • #6
    konrad841
    Level 9  
    No właśnie ma iskre paliwo dochodzi bo na lince odpala ale nie wchodzi na obroty, ciągnąć ją na biegu (2) nie gaśnie a jak wcisne sprzęgło gaśnie od razu. Bezpieczniki wszystkie ok.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    konrad841
    Level 9  
    Dziś troche podłubałem bo był czas i doszlem do tego że wkoncu nie ma iskry na żadnej świecy. Ale jest tak kopułka sprawna (nowa) palec też ok przewody ok (nowe) cewka też sprawna. Wszystko sprawdzone. Prąd jest dochodzi wszędzie ale jak by był za slaby i jest brak iskry. Elektyk mechanik mówi że może być zwarcie w urządzeniu co podbija iskre przy kopułce a dokladnie znajduje się pod kopułką nr. jaki szczytałem z tego to (EN1 0005 C/1228) Czy mozliwe jest by była tego przyczyna a moze coś innego.

    A jeśli chodzi o powietsze to ma delikatne przecieki między filtrem a przepustnicą ale tak mial już wcześniej Brak czasu na uszczelnienie. Chodził na tym bez problemu.
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    konrad841
    Level 9  
    Właśnie chciał bym to zrobic ale ja nie mam mozliwości sprawdzić go a ten elektryk mowi też nie reszte gratów sprawdziliśmy i twierdzi ze są ok. Rozumiem że to co na foto przy tej cewce to moduł zapłonowy? I jak go sprawdzić?

    Dodano po 13 [minuty]:

    I mam jeszcze pytanie jak mogę sprawdzić lub ktoś wie jakie jest oznaczenie silnika w mojej astcze foto silnika mogę przeslać na maila bo nie wiem jaki jest, czy właśnie C20XE, czy może jakiś inny (astra z 98r (kombi) 150KM 110KW DOHC 16V tyle wiem).
    Bo mam problem jeszcze z połączeniem się z silnikiem. Komputer czyta poduszki itp. a silnika nie chce złapać.
  • Helpful post
    #13
    ociz
    Moderator of Cars
    Po pierwsze kombi to nie GSI. C20XE to były do 94r, potem tylko 136 konne X20XEV.
    To co opisujesz wskazuje że masz starego C20XE, z tych do 93r, Motronic M2.5. Więc albo swap albo coś kręcisz.
  • Helpful post
    #14
    Blesso1
    Level 10  
    Czujnik położenia wału mógł paść.
  • #15
    konrad841
    Level 9  
    Pisze to co jest w dowodzie, jest 110kw czyli 150km i z tego co wiem nie jest to swap i auto jest z 98r. Mogę przesłać zdjęcie silnika na email to może się zoriętujesz jaki.
    A jeśli chodzi o czujnik położenia wału to co ma wspulnego z iskrą ?

    Dodano po 18 [minuty]:

    Już wiem sam troche poczytałem wlasnie na necie i jest to całkiem możliwe że jest to swap ale poprzedni wlasciciel nic nie mówił bo wyglada na seryjny. A cheble z tyłu to jakie powinna mieć tarcze czy tarczo bębny lub bębny?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Faktycznie jest to swap i jest to silnik na 100% DOHC 16V i jest to C20XE z tego co sam poczytałem na necie. I nie kręciłem. Teraz już sam wiem czemu nie moglem się polączyć kompem z silnikiem.

    Dodano po 8 [minuty]:

    A i wkońcu do ktorego roku były te silniki ( C20XE ) do 93 czy 94?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Bo wsumie na tej stronie http://opelastra24.eu.interia.pl/modele/opel_astra_f.html
    podają że produkowano te silniki do 96r.
  • #16
    ociz
    Moderator of Cars
    Te informacje nie zawsze się będą zgadzać bo różnie to w różnych krajach było. W każdym razie ja się nigdy nie spotkałem z C20XE młodszym niż 94. Ten co masz były do 93, różnica jest układzie WN i sterowniku. Starszy Motronic M2.5 ma pojedynczą cewkę i rozdzielacz, nowszy Motronic M2.8 ma DIS.
  • #17
    konrad841
    Level 9  
    A po zdięciu był byś wstanie stwierdzić który to silnik, jak bym Ci go przeslal na meila.
    Ale z tego co piszesz to prawdo prawdopodobnie ten starszy Motronic M2.5.
  • #18
    konrad841
    Level 9  
    Mam pytanie do Blesso1
    Mówisz że można szczytać błędy drucikiem! Ale w jaki sposób? Bo dalej nie mogę się połączyć z silnikiem. I racja ten elektryk do kitu. Zmieniam go ale jeszcze chce spróbować sam szczytać błędy tym drucikiem. Wymienilem modół zaplonowy i dalej to samo nie pali. Myśle czy nie siadł czujnik wału albo czujnik wałków rozrządu. Tylko nie mam pewności który odpowiada za iskre, bo dalej jej nie ma. Bo jedni mówią że raz wału a raz wałków i już zglupiałem.
  • #19
    kazik83
    Level 9  
    Do VIII 92 roku przy układzie zapłonowym EFZ-i z wału korbowego, od IX 92 w 16V z wałka

    Dodano po 25 [minuty]:

    Sprawdź kompresje