Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

hacker607 13 Lis 2014 22:42 44112 72
  • #62 13 Lis 2014 23:30
    artur55551
    Poziom 10  

    Błąd wyskakuje w różnych momentach, ale najczęściej jak jadę. Mam LPG sekwencję... lambda odłączona od komputera gazowego. Mogę jeszcze spróbować zakręcić butlę gazową, ale nie sądzę by to było to. Jeżeli kupowałbym sondę.... to brać nową oryginalną czy też spróbować używaną bądz zamiennik za ok 200zł z "aledrogo".

  • #64 15 Lis 2014 18:53
    artur55551
    Poziom 10  

    Wpierw podejrzewałem LPG... Byłem u gazownika i nie stwierdził żadnych problemów, a przy okazji wymienił filtry. Dzisiaj nawet zakręciłem gaz i dalej to samo. Oryginalna sonda trochę kosztuje a nie chciał bym wywalić pieniądzy w błoto. Czy możliwe jest by sonda się zawieszała, bo dla mnie to mało prawdopodobne. Ecu też nie mam jak sprawdzić. Czy naprawdę te tańsze sondy nie chcą pracować z ECU?

  • #65 15 Lis 2014 20:40
    ociz
    Moderator Samochody

    Do tego auta nie ma tanich zamienników, bo nie ma na nie zbytu. Rzadko był stosowany ten typ sondy.

  • #66 15 Lis 2014 20:55
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Z pracą sondy jest tak, że gdy ecu wykryje brak reakcji sondy powiedzmy przez 50 sekund, zostaje otwarta pętla regulacji sondy na desce wyskakuje błąd wtrysku i sonda nawet jak jest sprawna to sygnał może być na niej niezmienny bo ecu do czasu ponownego uruchomienia silnika nie bierze z niej sygnału do regulacji mieszanki tylko wrzuca mapy zastępcze.
    Jak masz mapy ecu rozjechane to też będzie tak jak mówisz, to jest temat rzeka i nikt tu nie jest wróżką by powiedzieć eureka :D.
    Trzeba sprawdzić też na kompie przepływkę, przepustnicą itd by coś powiedzieć.
    Np, przepływka zaniża ilość powietrza efekt ten sam jak u ciebie, błędu ci nie wykaże, a kupno sondy na oślep może być droższe jak wizyta u dobrego elektryka.

  • #67 15 Lis 2014 21:23
    artur55551
    Poziom 10  

    U jednego już byłem i stwiedził że sonda do wymiany...ale pewności nie miał. Na komputerze przepływomierz pokazywał ok 9kg/h na biegu jałowym (według speca przepływka dobra). Czytałem że powinno być 6kg/h na każdy litr pojemności silnika, czyli dla 1.8 silnika ok. 11kg/h. Przepustnica na początku roku była czyszczona. Mapy gazu były sprawdzane i są ok.

  • #69 16 Lis 2014 10:24
    artur55551
    Poziom 10  

    Tak na jałowym też wyskakuje. Dzisiaj dopiero po 100km wywalił błąd...myślałem że się naprawiło ;). Chyba muszę znaleźć prawdziwego diagnostę, który ma czas i wiedzę żeby określić przyczynę, bo na tego ostatniego musiałem czekać 2 godziny, a poświęcił parę minut.

  • #70 20 Lis 2014 13:37
    przemek011284
    Poziom 9  

    Panowie podam wam moje rozwiazanie kiedy sonda zaczyna sie zawieszac na wysokiej wartosci typu 4870 mV lub cos podobnego. Informacja dotyczy silnika x18xe1 z LPG (to bardzo wazne!!!) Otoz gaz po jakims czasie sam sie porzestawia, rozjezdza sie mapa itd, szczegolnie jesli mamy niskiej jakosci elementy instalacji, na przyklad czerwone wtryskiwacze valtek czyli syf i malaria. Otoz przez wiekszosc czasu jezdzimy na lpg majac instalacje gazowa. Jesli mapa sie rozjechala to komputer benzynowy po przejsciu na gaz wysyla inne impulsy na wtryskiwacze benzynowe gdyz widzi zmiane w skladzie mieszanki. My jezdzac na tym gazie caly czas go coraz bardziej zasypujemy tymi glupimi danymi po czym on dostosowuje sobie mape benzyny do gazu. Po jakims czasie juz ma tak zle poukladane mapy ze moze i ten sa mochod jakos jezdzi ale zaczyna miec problemy z wolnymi obrotami, z praca na zimnym rano na benzynie ( wciskasz gaz do oporu, a samochod nie jedzie tylko chwile mysli i nagle szarpnie) objawem tego tez zaczynaja byc problemy z odczytem z sondy. I teraz daje rozwiazanie , ktore u mnie pomoglo juz dwa razy, a u znajomych kilka razy wiecej. Otoz nalezy odpiac akumulator, polaczyc klemy(moze byc odizolowanym przewodem bo pewnie nie siegnie jedna do drugiej), pamietajmy zeby jakos zabezpieczyc jeden biegun akumulatora przed przypadkowym zwarciem. Nalezy nastepnie wlaczyc kluczyk w polozenie zaplonu na kilkadziesiat sekund. Nastepnie go wyjac i zostawic tak polaczone klemy na pewien czas ( ja zostawiam na caly dzien jak jestem w pracy ale niektorzy mowia, ze starczy godzina - chodzi o rozladowanie kondensatorow wsterowniku) Kiedy juz wrocimy do samochodu, zakladamy klemy, odpalamy auto i musi chodzi na wolnych obrotach na benzynie az do zalaczenia wentylatorow, mozna nawet troche dluzej. Teraz juz sonda powinna pracowac w pelnym zakresie. Nastepnie nalezy sobie ulozyc mape benzyny jezdzac tylko na benzynie trasa/miasto. Na trasie najlepiej 3,4,5 bieg, zakres obrotow 3000-4000 (zdania sa podzielone dotyczace zakresu), oraz wykonac hamowania silnikiem na tych biegach. Jezeli wszystko w porzadku to wtedy mozna sobie ukladac mape gazu. jesli macie sprzet to mozna wykonac autokalibracje i ustawic pozniej mnoznik. Dodatkowo jesli macie w tym silniku zamontowane czerwone wtryskiwacze Valtek to mozecie je zdemontowac i rozp....ć o sciane gdyz tylko do tego sie nadaja. Na jakie zmienic polecam forum lpg. Jesli macie tam wlozony AT-09 Alaska tomasetto - parownik to on tez sie nie nadaje do tego silnika gdyz przy cut off ma duze przerosty, oraz drastyczne spadki cisnien i tez robi sieczke z mapami oraz ... zaworami. ten parownik jest w stanie obsluzyc 90 KM a nie 136 jak podaje producent. Mam nadzieje , ze komus przydadza sie te porady. Powtarzam , ze nie daje gwarancji ale na kilku wozach w tym moim to zostalo przetestowane. Dotyczy silnika X18XE1 ! ps: co do tego ze mapy lpg byly sprawdzone to moze byc tak ze wszytsko wyglada dobrze i linie lpg i benz sie pokrywaja ale gaz jest wlasnie ulozony pod fatalna juz mape benzyny i dlatego wychadza takie cuda.

  • #71 28 Lis 2015 16:47
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    miałem identyczny problem auto na lpg chodziło idealnie a na benzynie błędy szarpania , komp pokazywał mi te same błędy , nie działała dmuchawa ,raz błąd ars i ABS za chwile znikał , czasem airbag na chwile zaswiecał i czasem chodził dobrze czasem zle i co się okazało - wiązka od komputera - po ruszeniu dolnym kablem auto gasło na dziurach czasem znikały mi te błędy - w te kable wpinano lpg ale już ich nie umocowano i się powyrabiały

  • #72 29 Lis 2015 10:25
    SAWEK101
    Poziom 30  

    To i ja odgrzeję kotleta, bo zrobiłem już prawie 100tys tym silnikiem, sam silnik jest dość dobrą konstrukcją, ale ecu siemensa to totalna du......a, nikomu kto ma zafirę z tym silnikiem aulo nie pracuję idealnie a jest w mojej okolicy 5szt, czasami na lpg jest nawet lepiej niż na samej benzynie bez lpg.
    Zacząć trzeba od tego że auto potrzebuję oleju przynajmniej 5W/40 i nie jakieś mobile deb.....e tylko dobre oleje, sam się o tym przekonałem na własnej skórze.
    Wynalazkiem jest sonda lambda która często nie domaga, szczególnie jak auto bierze olej, który po zapieczeniu pierścieni wydobywa się na tłoki tak było w moim przypadku, nie pocieszę nikogo ale ECU to porażka pod każdym względem, konstrukcja, zamocowanie go na silniku no i nie dorobiony soft i efekty są takie jakie są, z początku się tym przejmowałem ale potem olałem to, teraz jeżdżę z odłączonym całkowicie egr i auto zachowuję się lepiej jak za sprawnym EGR, a auto fika bardzo często na gazie dla tego że ma badziewne wtryski, reduktor mam alaska, owszem nie jest to ameryka ale z tej półki cenowej niema lepszych, auto spala ok 10l LPG, aha tu ciekawostka dobija 100tyś na LPG i filtry nie były nigdy wymieniane i są sprawne, dopiero zmieniłem drugę listwę wtryskową, wcześniej miałem magiki ale to badziewie choć zrobiło ok 80tyś no z problemami (gumki na tłoczkach wypadają)

  • #73 20 Sty 2018 23:54
    dareq983
    Poziom 2  

    Witam serdecznie, odświeżę trochę dla potomnych... przeczytałem wszystko co napisaliście, mój problem wyglądał w wielu przypadkach podobnie ... silnik x18xe1 99r 1.8 16v benzyna + lpg, a więc na gazie silnik bez zarzutów natomiast na benzynie na biegu jałowym po czasie P0130 w czasie jazdy bez zarzutów nawet znikał. Uszkodzony okazał się wężyk podciśnienia idący z kolektora ssącego do czujnika, po naprawie wszystko zniknęło.