Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 125p 85' - Światło STOP, kontrolki ssania i kierunków/awaryjnych

zaba05 23 Oct 2012 18:37 8163 11
  • #1
    zaba05
    Level 10  
    Problem jest następujący brak świateł STOP, małe napięcie od czujnika przy pedale hamulca. Wiem że było wcześniej spięcie, tzn. kabel plusowy stały (od włącznika świateł pozycyjnych/mijania) który miał iść do zapalniczki dotknął karoserii. Poszły przerywacze, dwa zastąpiłem jednym uniwersalnym na 3 piny tj, 31 (masa), 49 (zasilanie), 49a(sygnał kierunków i awaryjnych). Zostały 3 kable, jeden od kontrolki ssania, drugi od kontrolki kierunków/awaryjnych i trzeci od kontrolki na przełączniku awaryjnych. Nie wiem czy dobrze jest to podłączone i czy można zastąpić dwa przerywacze jednym.
  • #2
    Zico63
    Level 37  
    Naturalnie pierwsze przykazanie elektryka: sprawdzić bezpieczniki. Sprawdzić, co nie znaczy - spojrzeć...
    zaba05 wrote:
    Poszły przerywacze, dwa zastąpiłem jednym uniwersalnym na 3 piny tj, 31 (masa), 49 (zasilanie), 49a(sygnał kierunków i awaryjnych).

    Bez żartów - przerywacz kierunkowskazów, czy jak raczył Kolega określić "uniwersalny" - ma się ni jak do specjalnych przerywaczy kontrolek w 125p/FSO1500.
    Muszą być takie jak były i tak podłączone jak były.
    Nawiasem pisząc, przerywacz bimetalowy kierunkowskazów w żaden sposób nie zareaguje Koledze na dwa lub cztery waty podłączonej kontrolki ssania.
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    zaba05 wrote:
    Poszły przerywacze

    Które przerywacze? Bo w fiacie 125p było ich nawet 4. Jeśli padły ci te małe od lampek kontrolnych, to raz że masz na nich podane parametry, a dwa że chyba można się domyślić, jakie obciążenie dla przerywacza stanowi pojedyncza kontrolka. Jeśli już coś wstawiać, to jakiś układ pracujący z małym prądem i najlepiej tranzystorowy, bo cykanie przekaźnika będzie denerwować.
  • #4
    marck1
    Service technician RTV
    Błażej wrote:
    bo cykanie przekaźnika będzie denerwować

    No co Ty - to cykanie ma swój urok w tych autach.
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To z przerywaczy bimetalicznych kierunkowskazów i awaryjnych jest słyszalne. Z dwóch od kontrolek już nie, albo prawie wcale. I jak tam wstawisz jakiś nowy przerywacz sterujący przekaźnikiem, to odgłos robi się dość mocny i zdecydowanie inny. Jest akceptowalny przy kierunkowskazach, ale jeśli ma się rozlegać przy załączonym ssaniu...
  • #6
    zaba05
    Level 10  
    Robi się offtop ! Aktualnie jest za niskie napięcie na kablu od kierunków, czujnika stopu, przerywacza ssania i hamulca. Nie mam pojęcia gdzie, ale podejrzewam że gdzieś coś robi spięcie, albo dostaje lewy niechciany prąd.

    Sytuacja przedstawia się w ten sposób, wszystko jest podłączone tak jak ma być. Awaryjne są, nie ma kierunków i stopu, jak włączam kierunki zapala się kontrolka ssania i hamulca pod zegarem. Tak samo reagują kontrolki po zaciągnięciu ręcznego, naduszeniu hamulca i wyciągnięciu manetki ssania. Moim zdaniem gdzieś jest spięcie. Niżej zamieszczam schemat, ja już wg. niego i mnie sprawdziłem wszystko, ale mogę się mylić.

    Fiat 125p 85' - Światło STOP, kontrolki ssania i kierunków/awaryjnych Fiat 125p 85' - Światło STOP, kontrolki ssania i kierunków/awaryjnych Fiat 125p 85' - Światło STOP, kontrolki ssania i kierunków/awaryjnych Fiat 125p 85' - Światło STOP, kontrolki ssania i kierunków/awaryjnych
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdź masy w pojeździe.
  • #8
    zaba05
    Level 10  
    Masa na liczniku jest . Na 99 % tak się dzieje przez za niskie napięcie na kierunki i czujnik stopu.
  • #10
    zaba05
    Level 10  
    Temperatura ok, a wskaźnika paliwa wg. nie lata.
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To doprowadź do porządku te "przerywacze" kontrolek, które byłeś uprzejmy wymienić nie wiadomo po co - mają być dwa, w dodatku takie jak były - po jednym dla każdej migającej kontrolki, plus 2 szt. dla kierunkowskazów i awaryjnych. Dopiero wtedy możemy rozmawiać dalej.
  • #12
    zaba05
    Level 10  
    zaba05 wrote:

    Sytuacja przedstawia się w ten sposób, wszystko jest podłączone tak jak ma być. Awaryjne są, nie ma kierunków i stopu, jak włączam kierunki zapala się kontrolka ssania i hamulca pod zegarem. Tak samo reagują kontrolki po zaciągnięciu ręcznego, naduszeniu hamulca i wyciągnięciu manetki ssania. Moim zdaniem gdzieś jest spięcie. Niżej zamieszczam schemat, ja już wg. niego i mnie sprawdziłem wszystko, ale mogę się mylić.


    Przerywacze już mam 2 bimetaliczne, jak podepnę zasilanie z awaryjnych do kierunków to działają. Napięcie do kierunków (przerywaczy) idzie od stacyjki przez przerywacz ssania, przerywacz hamulców, czujnik stopu i dopiero przerywacz kierunków. Wg. mnie idzie za małe zasilanie na wszystkie w/w podzespoły.

    Masa w liczniku jest. Takie mam napięcia, na zapłonie:
    A 12,21
    B 11,96
    C 0,00
    D 0,00
    E 0,00
    F 0,00
    G 0,01
    H 0,01
    I 11,80
    L 11,77
    M 0,00
    N 0,00