Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co oznacza TDI? Chcę kupić Golfa 1.9 TDI.

robotech 17 Cze 2005 15:26 82791 53
  • #31 17 Cze 2005 15:26
    1 6 D
    Poziom 12  

    W Golfie MK2 1.6 TD z intercoolerem ma oznaczenie TDLK (Turbo Diesel LK=>LadeKuhler[lub podobnie]). LK to intercooler jest.

  • #32 14 Wrz 2005 01:34
    japa333
    Poziom 10  

    w epoce klekotu 90 konnego vw I oznaczało intercooler, obecnie wtrysk bezpośredni :) pozdr

  • #33 25 Paź 2005 21:38
    salwador
    Poziom 16  

    Tylko Dym Idzie lub Ty Durny Idioto lub Taki Dziubuś Inny lub Toaleta Dla Idiotów lub Tylko Dla Izy lub Taki Dobry Imbir.........................
    według mnie pytanie jest banalne wystarczy spojrzeć pod maske

  • #34 25 Paź 2005 22:43
    Szczerbax
    Poziom 12  

    Ja widzę jeszcze jedno znaczenie literki "I" w TDI w VWejach. To jest trochę elektoniki sterującej silnikiem. Bezpośredni wtyek to żadne nowuum, bo był on od dawna stosowany w naprawdę wolnoobrotowych silnikach (tak do 3000 orb/min), patrz ursus C-360. Więc to I jest od elektroniki pewnie.

    Główną rola tego "I" jest jednak mimo wszystko funkcja marketingowa

  • #35 25 Paź 2005 22:51
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    moim zganiem to oznzcza super hiper wypasiona wersje

  • #36 27 Paź 2005 12:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #37 27 Paź 2005 17:53
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    czas dostałeś odpowieć jakie oznaczenie ma turbo diesel z intercoolerem.
    A TDI w grupie VAG oznacza turbo diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa na komore wirową tłoka. Silniki tego typu czyli TDI HDI CDI mozna poznać po braku linki sterowania silnika.
    POZDRAWIAM

  • #39 28 Paź 2005 16:50
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    TDLK to jest turbo diesel interkuler radze sprawdzi

    Code:
     na strtonie VW.
    
    POZDRAWIAM

  • #40 28 Paź 2005 18:46
    Gregor_PL
    Poziom 13  

    sq8ju napisał:
    Własnie zauważyłem tak samo błąd kolegi.

    -TDI srebrne 90KM
    -TDI I czerwone 110KM lub 115KM
    -TDI DI czerwone 130KM
    -TDI całe czerwone 150KM

    Oczywiście mowa o 1.9 pojemności VW.


    Witam ja tez go zauwazylem;)
    TDI DI czerwone to moze byc tez 100KM na 100% w pasacie,a co do TDI to po prostu turbo-dizel w ktorym pompa wtryskowa sterowana jest komputerem bez roznicy tak samo jak w SDI.

  • #41 25 Sty 2006 21:23
    salwador
    Poziom 16  

    podsumowując to wszystko można by według tych opisów zrobić kabaret stulecia i każdy dostał by nobla i wysoką nagrode pieniężną

  • #42 17 Mar 2006 01:48
    mario016
    Poziom 11  

    witam
    jaka wy macie wszyscy wielka wiedze ,zeby zebrac to w calosc, ale byla by potega


    ps powarznie mowie ,gratulacje aby tak dalej

  • #43 17 Mar 2006 10:20
    lajkonic
    Poziom 16  

    witam,
    poczytalem i doszedlem do wniosku, ze z silnika tdi moze zrobic sie "trabant", a prpos dwusowu oczywiscie ,ze sa takie diesle , a jezeli chodzi o te " I" to oczywiscie ,ze to chlodnica, a injekcjon odnosi sie do benzyny /wtrysk-gaznik/ ,diesle wszyskie sa na wtrysku , wiec po co to pisac ...pozdrawiam Zdzislaw

  • #44 17 Mar 2006 13:17
    Kabal21
    Poziom 10  

    chyba nie ma specjalnego znaczenia rozwinięcie skrótu, czy też kolor literek na klapie, ważniejsze wg mnie jest to co pod maską a to najlepiej sprawdzać po numerze silnika. Generalnie tak jak ktoś już wcześniej napisał silniki były w dwóch rodzajach(1.9)
    zasilania - na pompie(90 i 110 KM) oraz na pompowtryskiwaczach(115, 130, 150 KM). Poszczególne moce różniły się pewnymi elementami silnika, sprężarkami, rozmiarami intercoolera, sterowaniem, to tyle.

  • #45 17 Mar 2006 14:33
    karol99
    Poziom 14  

    Jeśli "I " oznacza intercoler czytaj: chłodnica powietrza doładowanego to co oznacza skrót " SDI"? Ja nie słyszałem o intercolerach w jednostkach wolnossących.
    Literka "I" oznacza że auto da sie naprawić przez internet:D.

  • #46 17 Mar 2006 22:24
    camel09
    Poziom 19  

    Szanowni Panowie mechanicy, pseudomechanicy, oraz zwykli użytkownicy
    TDI. Po co te teorie? Praojcem TDI był 1,6 TDi i wszyscy wiedzą co to oznacza. Potem VW-Grup robiła coraz lepsze silniki bez komory wstępnej oraz innymi dodatkami ale pozostała przy nazwie TDI. Wiele firm robi podobne rozwiązania ale musi nazywać silniki jakoś inaczej. Dlatego VW nie zmieni tej nazwy przy pompowtryskach czy nowszych rozwiązaniach ponieważ to jest legenda. SDI na nawiązywać do tej legendy i tak jest.
    Te same silniki (takie same kolory TDI) w różnych modelach maja różne moce. Więc po co spory? Trzeba napisać oznaczenie silnika i będziemy dyskutować. TDI oznacza wszystko i nic. Nawet TD nie zawsze oznacza turbo diesel (przykład MB 124 - 300 TD oznacza diesla kombi).
    PS.
    pompowtryskiwacze wykluczają coomon rail
    oraz nie ma sterowania pompa przy pompowtryskach
    Pozdrawiam.

  • #47 18 Mar 2006 23:13
    mark_rk
    Poziom 11  

    Myślę że kolega powyżej ma dużo racji firma VW trzyma się nazwy TDI ze względów marketingowych i chociaż na początku literki były napewno powiązane z silnikiem i osprzętem to teraz trzymają się tej nazwy bo się przyjęła i dobrze sprzedaje podobnie jak GTI które od legendarnego golfa I GTI też przeszły silnikową ewolucję ale nazwa pozostała

  • #48 18 Mar 2006 23:26
    tomekb
    Poziom 25  

    i teraz mamy razem GTI TDI
    mam właśnie coś takiego w golfie IV i 150 PS

  • #49 24 Mar 2006 20:24
    buldog80
    Poziom 2  

    Slawek J napisał:
    Silniki z grupy VW nigdy nie byly na common rail tylko sa to pompomtryskiwacze przez co sa troche glosniejsze od wspolczesnych diesli ale za to maja najlepsza elastycznosc. A co do tych oznaczen z czerwonymi l;iterkami to nie jest tak do konca. Wiekszosc modeli tak ma ale co z oznaczeniami silnikow 100KM.


    Kolega ma racje:!: VW jakoś dopiero teraz chyba w nowym passacie zaczął stosować silniki Common Rail. Wcześniej nigdy nie mieli silnika z pompą wysokociśnieniową ze stałym ciśnieniem.
    A TDI to Turdbo Direct Injection. Jak inni wprowadzali Common VW kombinował z pompowtryskami.

  • #50 05 Kwi 2006 14:20
    dariuszj
    Poziom 20  

    Tak, TD wcale nie musi oznaczać Turbo Diesla. Miałem Renaulta 19 z 90 roku o oznaczeniu 1,9 TDE, i był to diesel wolnossący ze spiralnym rezonansowym układem powietrza dolotowego i zwykłą pompą wtryskową mocy 62 KM. Model o oznaczeniu 1,9D był taki sam jedynie nie miał spiralnego kolektora dolotowego a jedynie zwykły i miał moc bodajże o 3KM mniejszą.

  • #51 08 Kwi 2006 21:00
    ventil
    Poziom 11  

    TDI w VW oznacza autka z silnikiem diesla, doładowane turbiną i z wtryskiem bezpośrednim do komory w tłoku a nie żadne tam turbo diesel intercooler bo jak już było pisane nie ma czegoś takiego jak SDI z intercooler'em. Tak samo mylnie jest czasami opisywany stary silnik stosowany m.in. w golfie i passacie 80KM z chłodnicą powietrza jako TDI - jest to zwykły TD zwany z komorą wstępną w głowicy który dla podniesienia mocy dostał intercooler - np. taki golf zwał sie GTD. W passacie przed od 88 do 96 były silniki 1.6td 80km mot. RA, SB) z chłodnicą, 1.9 td 75km (AAZ) bez chłodnicy i 1.9 tdi 90km (1Z) z komorą w tłoku (direct injection) i chłodnicą i 1.9 tdi 110km (AFN) z komorą w tłoku (direct injection) i chłodnicą. Był też diesel wolnossący ale to już inna sprawa. SDI to saugdiesel direct injection a TDI to turbo direct injection. No chyba że ktos ma sdi z intercoolerem... :D

  • #52 08 Kwi 2006 22:24
    camel09
    Poziom 19  

    jak to nie było silnika 1,6 TDi ? no chyba że nie ma bo ty tak mówisz i basta! jasne że TDi to nie TDI. myśle że w tym temacie powiedzieć wszystkiego sie nie da. dalsze męczenie tego tematu (dla mnie) jest bez sensu.
    pozdrawiam

  • #53 29 Kwi 2006 09:29
    motoria
    Poziom 10  

    wytłumacz co znaczy w takim przypadku skrót SDI.tam nie ma turbiny i intercoolera



    ote="makarena"]Też obstawiam że literka I w TDI to intercooler czyli chłodnica powietrza doładowanego.
    No bo bez przesady, kto widział bezpośredni wtrysk w Golfie III z 94 roku, a takowe autko ma znajomy ;)[/quote]

  • #54 30 Kwi 2006 15:49
    Marcus69
    Poziom 10  

    D = Diesel
    TD = Turbodiesel
    TDI = Turbodiesel Direct Injection
    SDI = Suctiondiesel Direct Injection
    IC = Intercooler
    PD = Pumpe-Düse - czyli pompowtryskiwacz

    Injection - znaczy wtrysk, to chyba proste
    A moze ktos jeszcze twierdzi ze w silniku SDI "I" ozacza intecooler ??? Tylko po co intercooler w wolnossacym (niedoladowanym) silniu ???!!!!