Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chrysler voyager 3.3 97 - skrzynia huczy na P i N na biegu przestaje

24 Paź 2012 21:47 4983 16
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem z skrzynią automatem podczas wyprzedzania pod górę auto przestało przyspieszać po zatrzymaniu się i włączeniu P ze skrzyni zaczął dochodzić jęk , po przyjechaniu do domu postanowiłem odłączyć akumulator na całą noc lecz niestety po ponownym podłączeniu problem nie zniknął czyli na wolnych obrotach na P i N huczy na biegach jest cisza auto jedzie do przodu i do tyłu jazdy szybszej nie kontynuuje ponieważ boję się że rozwalę mocniej skrzynię. Olej(dexron 6 ) jest ok. poziom też na bagnecie nie widać opiłków wcześniej skrzynia pracowała dobrze, auto ma przejechane 245000 .Proszę o pomoc
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Jakie masz doświadczenie w naprawie automatów?
  • Poziom 8  
    Średnie a raczej bardziej teoretyczne.
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    willy41 napisał:
    Średnie a raczej bardziej teoretyczne.


    To zapewne wymontować skrzynkę z pojazdu potrafisz. Po wymontowaniu wysuń z niej sprzęgło hydrokinetyczne i oddaj do regeneracji.
  • Poziom 8  
    hmm... szczerze mówiąc, myślałem że pogrzebie przy elektrozaworach i to pomoże ale jak fachowiec mówi do dostosuję sie do zaleceń, tylko dziwi mnie dlaczego stało się to tak nagle an nie stopniowo i jak wrzucam D albo R to odrazu ciągnie a przy rozwalonym sprzęgle powinien działać raczej z opóźnieniem :cry:
  • Poziom 8  
    Witam ponownie.
    Dzisiaj postanowiłem pogrzebać w skrzynce więc wykreciłem elektrozawory i powymieniałem w nich wszystkie możliwe gumki (miałem zrobić to już dawno), potem wykręciłem czujnik prędkości wciowej i czujnik prędkości wałka , nie było na nich żadnych opiłków więc uszkodzenie echaniczne w skrzyni nie wchodzi raczej w grę ale żeby się dalej upweniać postanowiłem odkręcić kapę z boku skrzyni i tam też opiłków brak ale jak wiadomo po odkręceniu kapy wyleciało trochę oleju do wcześniej przygotowanego zbiornika i tu moje zdziwienie, olej który na bagnecie nie wyglądał źle w pojemniku był czarny pomimo że przejechane było na nim ze 30 000 i tu pytanie, dlacze po tak niewielkim przebiegu taki olej, i czy on może powodować taki jęk prawdopodobnie w konwerterze bo mniej więcej z tamtąd dochodzi i tu chylę czoła Romualdzie-F (poniżej fotka, aż mi wstyd) chrysler voyager 3.3 97 - skrzynia huczy na P i N na biegu przestaje
  • Poziom 8  
    Witam ponownie.
    Dzisiaj wymieniłem olej na nowy moparowski ponieważ myślałem że skrzynia nie ma ciśnienia bo stary jest przepalony i nie ma swoich właściwości, niestety nic to nie pomogło tak więc twierdzę że Romuald-f miał rację co do konwertera więc niestety skrzynia do wyjęcia ale jak już miałem ją wyjętą to za jedną robotą postanowiłem ją rozebrać i co ? część po części i doszedłem do pierwszej planetarki która okazała się niestety peknięta i objechana na wielofrezach :-( Reszta wzrokowo wygląda ok. więc jak tylko załatwię planetarkę i konwerter to ją poskładam, kupię przy okazji komplet wszystkich uszczele i oringów. Jak wszystko poskładam to dam znać.
    p.s. Czy ktoś z czytających orientuje się jak wkładać tarcze cierne (nie są one symetryczne) za podpowiedzi z góry dziękuję. chrysler voyager 3.3 97 - skrzynia huczy na P i N na biegu przestaje
  • Poziom 15  
    Witam serdecznie,ja również mam problem ze swoim voyagerem mianowicie ,od kilku dni zaczęło podczas dłuższej jazdy zgrzytać w skrzyni biegów,lecz działo się to sporadycznie ,ale dziś po przyjechaniu do firmy zobaczyłem na śniegu kreskę oleju ciągnącą się aż pod skrzynię samochodu.Po włączeniu silnika na biegu jałowym i na "P" ze skrzyni zaczął wyciekać olej, w okolicy przyłącza do silnika ,jest tam blacha jak w skrzyniach manualnych jakby klapka inspekcyjna i z tego miejsca wycieka olej ciurkiem ale tylko przy włączonym silniku ,skrzynia na razie jeździ ok płynnie zmienia biegi nie szarpie itp,w plamie oleju zauważyłem opiłki metalu ale po zbadaniu magnesem stwierdzam że jest to aluminium ,nie wiem od czego zacząć moja wiedza na temat automatów również jest teoretyczna,na . Prowadzę serwis quadów i motocykli,w przeszłości naprawiałem samochody osobowe i ciężarowe więc temat mechaniki nie jest mi obcy ,jeśli mogę to proszę o jakieś wskazówki. Samochór chrysler grand voyager 3,3i 97 r,pozdrawiam Mirek.
  • Poziom 8  
    Jeśli wycieka olej na łączeniu skrzyni ze silnikiem to moim zdaniem rozpada się sprzęgło hydrokinetyczne, są do niego przyspawane cztery mocowania które lubią rdzewieć i stąd ten wyciek albo po prostu uszczelniacz na sprzęgle , tak czy inaczej proponuję zdjąć tę blachę i zerknąć do środka, jest jeszcze jeden problem dotyczący skrzyń z tego rocznika, a mianowicie w mechanizmie różnicowym ścina się zabezpieczenie i wysuwa się trzpień ( jeśli to nie jest zrobione proponuję od razu w sklepie internetowym MIDPARTS kupić specjalne klipy za ok. 65zł i przykręcić je ściągając tylko osłonę mechanizmu bez demontażu skrzyni) trzymający koła mechanizmu rozwalając korpus skrzyni ale wtedy wyciek byłby gdzie indziej.
  • Poziom 8  
    Planetarka kupiona, konwerter zregenerowany, skrzynia poskładana zamontowana do auta i zalana olejem moparowskim oczywiście i auto chodzi. Tematu nie kończę ponieważ może będę mógł pomóc przedmówcy :D
  • Poziom 15  
    Witam ponownie i dziękuje za wyczerpujące informacje,nie wspomniałem że podczas tej awarii zaczęła ciężko pracować kierownica co daje mi do myślenia w sprawie układu różnicowego,w sobotę wyciągam skrzynię i dam znać ja wygląda sprawa ,pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Ciężko pracująca kierownica nie ma nic wspólnego ze skrzynią biegów, może leci z przekładni kierowniczej, to ten sam olej.
  • Poziom 15  
    Nie chcę się wymądrzać ale pracuje ze z pojazdami typu quad gdzie po zablokowaniu przedniego mostu czuć wyraźnie że kierownica pracuje ciężej a w szczególności przy większym skręcie nawet kiedy quad posiada wspomaganie kierownicy, należy pamiętać że kiedy mamy zablokowany układ różnicowy oba koła obracają się z tą samą prędkością , więc wnioskuję że jest coś nie tak z układem różnicowym , ale żeby nie gdybać po rozebraniu zobaczę co jest i wtedy wyciągniemy wnioski pozdrawiam Mirek.
  • Poziom 8  
    Jest w tym jakiś sens ;)
  • Poziom 15  
    Witam ponownie, po długim i żmudnym wyciąganiu skrzyni muszę powiedzieć że moje przeczucie co do układy planetarnego sprawdziły się ,olej wyciekał dla tego że oś zębatek planetarki wysunęła się bo zostało zerwane zabezpieczenie ,liche jak włos po czym rozwaliło skrzynie i stąd wyciek oleju,niebawem wstawię zdjęcia. Jeszcze jak ma ktoś pomysł jak zabezpieczyć tę nieszczęsna oś układy planetarnego żeby już się nie wysuną ,bo jakoś te zabezpieczenie jak na mój gust jest prymitywnym rozwiązaniem ,myślałem o przyspawaniu co wy na to??.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Nie wolno spawać, należy założyć zabezpieczenia: chrysler voyager 3.3 97 - skrzynia huczy na P i N na biegu przestaje