Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Excel - wykaz dni pomiędzy datami

25 Oct 2012 10:00 2394 6
  • Level 13  
    Witam

    mam kalendarz w postaci 12-wierszy i 31-kolumn
    na którym chciałbym zaznaczyć symbolem "X" dzień w którym pracownik był na zwolnieniu wskazaniem byłyby tu daty OD DO kiedy pracownik był na zwolnieniu
    w jaki sposób można to uczynić dla zobrazowania zagadnienia plik w załączniku

    pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 43  
    Jedna z prostych metod, wstawiasz między kolumny kalendarza dodatkowe kolumny "techniczne", w których zaznaczasz dni, w których pracownik był na zwolnieniu. Komórki z kalendarzem sformatuj warunkowo, mniej więcej tak: "jeżeli w komórce obok (np. z lewej strony) jest jedynka, to zmień kolor tła na żółty. Przed prezentacją/wydrukiem należy ukryć kolumny techniczne, jeśli jest to czynność powtarzalna, zrób dwa proste makra: ukryj/odkryj kolumny techniczne.
  • Level 13  
    formatowanie warunkowe mogę uczynić bez kolumny technicznej,to potrafię

    mnie zależy na tym by przeszukał nazwiska to mogę z kolei za pomocą wyszukaj.pionowo
    ale jak odznaczyć "X" różne zakresy dat

    gdyby to była 1 data 1 zwolnienie ale pracownik może brać L-4 na przestrzeni roku kilka razy i tu nie wiem jak tę przypadłość rozwiązać
    :(
  • Level 40  
    W załączeniu pół rozwiązania.

    Lista pracowników (wybór) jest na zasadzie sprawdzania poprawności danych. (korzystam z nazwanego zakresu)


    A co do głównego zadania i mankamentów mojego rozwiązania:

    Na chwilę obecną nie przewiduje więcej zwolnień niż jedno na dany miesiąc (liczba dni nie ma znaczenia).

    Jeżeli czas zwolnienia wypada między miesiącami należy "rozbić" takie zwolnienie na dwa okresy oddzielnie dla każdego miesiąca.


    Na razie nie mam więcej czasu
    może później pomyślę jak pozbyćsię tych mankamentów.
  • Level 13  
    co do listy i poprawności danych to znałem przepraszam że nie wspomniałem
    co do rozbicia jeśli przypada na przełomie miesiąca
    tak właśnie jest prowadzony rejestr z podziałem na daty do ostatniego dnia miesiąca i kontynuacja w kolejnym m-cu jako nowa data np.

    jeśli pracownik ma L-4 od 2012-09-20 - 2012-10-05
    zapis wygląda
    2012-09-20 - 2012-09-30
    2012-10-01 - 2012-10-05
    tu nie ma problemu

    i ten ostatni mankament nastręcza właśnie najwięcej problemów a takie zwolnienia się zdarzają tzn. pracownik ma kilka zwolnień w danym m-cu i nie jest to ciągłość jego absencji.

    jeżeli udało by Ci się rozwiązać to zagadnienie w wolnej chwili będę wielce zobowiązany.

    pozdrawiam
  • Level 40  
    W załączeniu przykład.

    Ponieważ uważasz że sam będziesz rozdzielał zwolnienia między miesiącami zostawiłem ten problem ... ale sygnalizuję taki błąd czerwienią w datach poprzez formatowanie warunkowe) gdyż do formuł brany jest dzień z takiej daty i ten dzień jest "dopisywany" do miesiąca jaki jest w komórce "od".

    Co do "reszty":
    Niestety muszą być jakieś ograniczenia (chyba że ktoś wpadnie na inną koncepcję)

    Założyłem że max może być 7 zwolnień na miesiąc (oczywiście dodając kolumny w tabelce pomocniczej i dodając dodatkowy warunek w tabeli głównej można to poszerzyć)
    Jeżeli będzie więcej niż 7 zwolnień w danym miesiącu dla wybranego pracownika pojawi się nad jego nazwiskiem stosowny komunikat.

    i jeszcze jedno:

    Nie ma tu zabezpieczenia odwrotnego wpisania data od i do. Jeżeli data od będzie później niz nata do takie zwolnienie się nie ukaże na wykresie.

    edit:
    Przed chwilą dodałem do formatrowania warunkowego by pokazywał też cofnięcie daty.
  • Level 13  
    marek003 jesteś wielki, teraz na spokojnie przeanalizuję sobie użyte formuły kiedyś mogą się przydać w innym projekcie, serdecznie dziękuję
    pozdrawiam