Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 306 świruje silnik

alexy 09 Mar 2003 23:43 12714 13
  • #1 09 Mar 2003 23:43
    alexy
    Poziom 13  

    od kilku dni mam problemy z silnikiem , odpala normalnie ale póżniej
    reakcje są różne,albo nie ma wolnych obrotów,albo przerywa wczasie
    jazdy tak jakby wyłączał zapłon.jest to model z 1997r z silnikiem 1.4
    wtysk magneti marelli 1AP.40 do którego nigdzie nie udało mi się
    znależć schematu,może ktoś na forum coś ma?chciałbym go sam
    zdiagnozować ale nie mogę nigdzie namieżyć schematu interfejsu.
    każda pomoc mile widziana.

    0 13
  • #2 10 Mar 2003 19:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 10 Mar 2003 19:35
    alexy
    Poziom 13  

    to oznaczenie które podałem odczytałem na ECU i nie byłem z tego zadowolony ponieważ jak podałem nigdzie nie spotkałem opisu i schematu takiego wtrysku

    0
  • #4 10 Mar 2003 20:13
    Seweryn82
    Poziom 19  

    a przewody wysokiego napięcia tż masz z 97 roku?

    0
  • #5 10 Mar 2003 21:28
    alexy
    Poziom 13  

    przewody i świece to pierwsze elemety które wymieniłem,ale jeśli onie pytasz to powiedz mi dlaczego zimny silnik odpala bez problemu a po rozgrzaniu cały czas utrzymuje obroty pomiędzy 2.5 -3tys,

    0
  • #6 10 Mar 2003 23:27
    Seweryn82
    Poziom 19  

    słuchaj to są właśnie przewody i swiece ich usterki są bardzo rózne wiec wszystko możliwe. Ja tak miałem ze odpalał mi w miare dobrze a po rozgrzaniu silnika kichał na niskich a nawet czasami na wysokich obrotach. A odpalał bo mam akumulator od diesla wiec nie ma wała żeby nie odpalił

    0
  • #7 11 Kwi 2003 10:46
    lebiodek
    Poziom 11  

    Jeśli mogę się wtrącić....
    Sprawdź świece!! Mam Peugeot 306 1.1 (wtrysk jednopunktowy Bosch) Wymieniłem świece (na starych przejechałem 65kkm) na świece Bosch Super coś tam (4-elektrodowe) i... nie mogłem na ciepłym silniku w ogóle prześpieszyć. Cały czas kichał i przerywał szczególnie przy gwałtownym przyśpieszaniu. Świece które wkręciłem były przeznaczone ponoć do tego modelu ale jak się okazało nie bardzo się sprawdziły. Wymieniłem je na oryginalnie montowane i problem zniknął.
    A zapomniałem że wymieniałem również przewody, bo po jeździe na tamtych świecach jedna z fajek odparowała ;-) Przewody założyłem silikonowe od Citroen-a. Pozdrawiam

    1
  • #8 24 Kwi 2003 21:50
    2krzysiek1
    Poziom 1  

    Prawdopodobnie masz uszkodzony silniczek krokowy biegu jałowego, jest on zatarty i zatrzymuje sie gdzie mu pasuje dlatego: raz autko gasnie, innym razem dostaje wysokich obrotow; rozwiazaniem tego problemu jest zamontowanie nowego silniczka awryjnie mozna go zdemontowac, przedmuchac, przesmarowac; powinno pomoc na jakis czas. Cena nowego silniczka ok. 250 PLN.
    Pozdrawiam

    1
  • #9 25 Kwi 2003 00:31
    nipper
    Poziom 16  

    Witam. Silnik krokowy nie powoduje gaśnięcia silnika podczas jazdy , jeśli już to na biegu jałowym więc raczej odpada. Na znalezienie interfejsu i softu raczej nie licz .... W nowych Peugeotach lecą układy WN . Opisz jaką masz cewkę i kto jest jej producentem.

    0
  • #10 25 Kwi 2003 08:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 27 Kwi 2003 23:25
    alexy
    Poziom 13  

    Panowie, dzięki za porady .
    trochę czasu upłyneło i zproblemem już sobie poradziłem. silnik nie gasł na wolnych obrotach tylko kręcił około 3000 obr, silniczek krokowy nadawał się tylko do śmietnika,założyłem nowy , nawet cena się zgadza z tym co piszecie. drugim elementem układanki był potencjometr przepustnicy, środkowy odczep nie miał kontaku,dało się rozebrać inaprawić klejem przewodzącym-za nowy żądają ok 370zł. nadal jestem zainteresowany schematem całej elektryki iwszyskim co się wiąże zdignozowaniem tego autka-muszę z nim się męczyć jeszcze dwa lata(kredyt).
    pozdrawiam.
    alexy.

    1
  • #12 06 Lip 2005 23:59
    Tomasz
    Poziom 18  

    elektrit napisał:
    Tak ,ale ten efekt (cewki)występuje w P.1,4 z układem Sagem SL98-leci wtedy UDQ w kompie.Cewka jak walnie to od razu,najczęściej nie pali na 2i3 gar.Cewki Sagem lecą często,zmienia się na L'Electrifil.



    Czy UDQ w sterowniku można wymienić , czy raczej cały ECU?

    0
  • #13 05 Lis 2005 09:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto