Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja parownika Lovato rg92 i centralki Bingo m. 1.8 adr Audi a4 b5

kamilcomp 25 Paź 2012 18:24 9309 13
  • #1 25 Paź 2012 18:24
    kamilcomp
    Poziom 20  

    Witam, wymieniłem membrany w parowniku w mojej a4 b5 1.8 adr 125km i ze spalania 13l gazu zrobiło mi się 17l. Parownik to Lovtec rg92 (elektronik) .Kompletnie nie wiem jak go teraz wyregulować, szukałem w internecie opisów ale nic sensownego nie ma. Umie ktoś to wytłumaczyć na chłospki rozum w jaki sposób to wyregulować?

    0 13
  • Texa Poland
  • #2 25 Paź 2012 18:25
    maszan
    Poziom 23  

    Jakas elektronika jest ?czy instalka na srube?

    0
  • #3 25 Paź 2012 18:27
    kamilcomp
    Poziom 20  

    Jest tam silniczek krokowy na przewodzie do mixera.
    Posiadam interface do tej elektroniki. Jest to bingo m

    0
  • Pomocny post
    #4 26 Paź 2012 10:29
    maszan
    Poziom 23  

    Zobacz jaka masz ustawiona wartosc PWA - to byla wartosc dla poprzedniego reduktora.Potem wkrec silnik na ok 3000obr i zobacz wokol jakiej wartosci aktuator pracuje.Jesli jest to wartosc zblizona do PWA to teraz sprawdz w jakim zakresie aktuator pracuje na wolnych obrotach.Jesli pracuje sporo nizej to musisz przykrecic srube plastikowa naprezenia membran tak zeby oscylowal w wartosciach podobnych jak przy 3000obr-analogicznie jesli pracuje wyzej to trzeba srube odkrecac.Generalnie chodzi o to zeby na wolnych i na srednich obr aktuator pracowal wokol PWA .Wzgledem PWA masz ustawione zakresy pracy aktuatora.Jesli uda ci sie ustawic oscylacje aktuatora dla wolnych i srednich obrotow w podobnym zakresie mozesz sam zmienic PWA (jesliby sie bardzo roznilo od tego co jest teraz).
    Inna opcja to ustawienie reduktora na bable lub syczenie- sa opisy jak to zrobic i potem zrobienie autoadaptacji w programie.
    Jak masz mozliwosc zrob screeny z ustawien jakie masz i z oscylogramow na wolnych obr i srednich.

    0
  • Texa Poland
  • #5 26 Paź 2012 11:51
    kamilcomp
    Poziom 20  

    Jak wrócę ze szkoły to zrobię screeny.
    A jest taka opcja, że sonda jest uszkodzona i pokazuje ciągle ubogą mieszankę i sterownik "pompuje" gaz do mixera żeby to wyrównać i zrobić stechiometryczną?
    Próbowałem wyregulować reduktor metodą z "bombelkami". Nie udało się. Wyregulowałem albo tak mi się zdaje na słuch. Po podłączeniu elektrozaworów na krótko odkręcałem śrubę od regulacji czułości parownika tak aż leciuteńko zacznie syczeć gaz z przewodu do mixera. Po zmontowaniu z powrotem wszystkiego do kupy odpaliłem auto "attuator" po doregulowaniu czułości membrany i obr biegu jałowego oscyluje w granicy 95-130 niezależnie czy to są obroty rzędu 850 czy 3000. Zastanawia mnie fakt dlaczego po wkręceniu śruby od obr biegu jałowego do końca, samochód nie gaśnie. Wykres sondy lambdy jest praktycznie idealnie prosty. W żadnym wypadku nie przypomina sinusa. Poprostu pozioma kreska czasem z jakąś minimalną odchyłką. W momencie w którym klikam przycisk "nauka" pisze tylko zwiększ obroty do 2500-3000obr i gdy to zrobię nic się nie dzieje. Auto przyspiesza i trzyma obroty w należytym porządku. Te wartości powinny takie być jak podałem czy bardzo odbiegają od normy? Dlaczego nie działa mi ta "nauka". Co to znaczyTPS?

    1
  • Pomocny post
    #6 27 Paź 2012 12:59
    maszan
    Poziom 23  

    Sonde mozesz sprawdzic przy pracy na benzynie - najpierw zrob mu reset przez odlaczenie akumularora, a potem dopiero praca na benzynie - oczywiscie dobrze rozgrzany motor.Jesli sonda oscyluje to jest ok.Wstepnie reduktor ustawiles dobrze.Aktuator powinien miec nieco mniejszy zakres pracy wokol PWA.
    TPS to czujnik polozenia przepustnicy

    0
  • #7 29 Paź 2012 23:02
    kamilcomp
    Poziom 20  

    Po regulacji czułości parownika, po adaptacji przepustnicy i po "Nauce" w programie bingo m Silnik znów wrócił do spalania 13l/100km. Ale zauważyłem pewną poprawę bo po przerzuceniu z benzyny na gaz obroty nie falują, nic się kompletnie nie dzieje. Samochód zachowuje się na gazie tak samo jak na benzynie. Nie mam już problemu z gasnącym autem po przerzuceniu z benzyny na gaz.
    Oto screny o których mówiłem:





    Teraz moje pytanie brzmi, co muszę tu pozmieniać aby jeszcze mniej spalała :)

    0
  • Pomocny post
    #8 31 Paź 2012 12:32
    maszan
    Poziom 23  

    A ten typ sondy jest dobrze wybrany?tam nie jest sonda 0-0.8V?

    0
  • #9 31 Paź 2012 16:35
    kamilcomp
    Poziom 20  

    Po czym poznać ilu voltowa ona jest?
    Nie mogę nigdzie znaleźć ile V ona ma w tym silniku i w tym aucie

    0
  • #10 31 Paź 2012 23:13
    maszan
    Poziom 23  

    A na benzynie ten oscyloskop dziala?zobacz przebieg na benzynie albo zapnij sie miernikiem do przewodu sygnalowego i bedziesz widzial.

    0
  • #11 02 Lis 2012 18:27
    kamilcomp
    Poziom 20  

    Na chwilę obecną nie sprawdzę tego ponieważ laptop do diagnozy przestał mi działać. Co by się stało gdybym ten silniczek krokowy ustawił w każdym polu na zero kroków? Na jakiej zasadzie działa ten silniczek?

    0
  • #12 03 Lis 2012 18:08
    kamilcomp
    Poziom 20  

    Zmieniłem typ sondy na sondę 0-1V i wygląda to teraz tak, że już nie pokazuje tylko ubogiej mieszanki tylko skacze z ubogiej na bogatą i tak ciągle

    0
  • #13 04 Lis 2012 18:50
    maszan
    Poziom 23  

    Wiec jest niezle.Teraz ustaw tak naprezeniem membran zeby sonda ocylowala na wolnych i srednich obrotach i aktuator tez oscylowal w podobnych polozeniach.

    0
  • #14 04 Lis 2012 19:58
    kamilcomp
    Poziom 20  

    Teraz kolejny problem, po przestawieniu tej sądy auto na luzie zwieksza obroty normalnie do 6tys a podczas jazdy jest coś takiego, że przyspiesza do 2k obr, pedał w podłodze, zaczyna szarpać prychać strzelać i po chwili dopiero zaczyna przyspieszać, ale i tak nie w pełnym zakresie obrotów. Przestawiłem z powrotem te sondę na 0,8-1,6v i niby jest lepiej ale nie jest to co powinno być. Jaka tu powinna być ustawiona sonda? Mam do wyboru:
    0-1v,
    0-5v -,
    0-5v +,
    5-0v -,
    5-0v +,
    0,8-1,6v.

    Typ emulacji sonda lambda mam ustawiony na przebieg.
    Co do typu czujnika TPS to też nie wiem czy jest wybrany prawidłowy. Ustawiony jest lin.0-5v

    0