Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla r12 vs. Mazda 6 - Wybór samochodu

marcinbz 26 Oct 2012 11:00 2742 4
  • #1
    marcinbz
    Level 10  
    Dzień dobry

    Mam pytanie dotyczące wyboru samochodu. Aktualnie waham się pomiędzy Toyotą Corollą (diesel 2.0 90km), a Mazdą 6 (diesel 2.0). Obydwa samochody w kombi i z silnikami diesla. Mój budżet to ok 22 000 zł.

    Szukam samochodu jak najbardziej bezawaryjnego. Codziennie czeka mnie do przejechania ponad 100 km do pracy, więc i ekonomia jazdy również jest ważna. Kombi dlatego, iż nie chcę już małego samochodu, gdyż na dzień dzisiejszy muszę mieć miejsce do przewozu osoby niepełnosprawnej+wózek, a w przyszłości planuję założenie rodziny i nie chcę kupować nowego samochodu.

    Prześledziłem już trochę rynek i samochodem, który zdecydowanie częściej pojawia się na rynku to mazda. Mam jednak przeświadczenie o tym, że to Toyota jest samochodem bardziej bezawaryjnym. Bardzo proszę o opinie dotyczące wyboru samochodu waszym zdaniem, wiem że jest już dużo tematów dotyczących tych samochodów ale mnie interesuję konfrontacja tych właśnie dwóch :).

    Za wszelką pomoc i słuszne opinie, bardzo dziękuję,
    Marcin
  • #2
    wichurewicz
    Level 25  
    Chodzi o Corollę E12? To już nie jest dawna niezniszczalna E11, podobnie jak Mazda 6 ma swoje bolączki. Ale Mazda, zwłaszcza w dieslu, jest bardziej problematyczna (wtryskiwacze) i lubi rdzewieć na progach i nadkolach, więc z tych dwóch szukałbym Toyoty.
  • #3
    roney03
    Level 14  
    Mazda 6 2.0 diesel? - idealny silnik żeby się wyczyścić z kasy.Ścisła czołówka bubli silnikowych
    Jak ekonomia jest ważna to poszukaj samochodu z silnikiem który lubi LPG Wyjdzie chyba taniej niż loteria z dieslami
  • #4
    Kagetora
    Level 16  
    Mazda jest co prawda większa wewnątrz, ale koledzy maja rację, że stanowi nieocenione źródło dochodu warsztatów.

    Z mojej praktyki wynika że obucie silnika 1.4 d4d w Boscha nie było głupim pomysłem i śmiem twierdzić, że spisuje się lepiej niż układy Denso.

    Typowe bolączki corolli to:
    - często sypiąca się tylna wycieraczka
    - słabe silniczki w centralnych zamkach
    - świece żarowe czasem stawiają zacięty opór
    - panel sterowania klimatronika, wycierające się gumki dystansowe
    - nietrwałe głowice FM w fabrycznym radiu
    - skrzynia MMT, porażka jak w ogóle jedzie
    - delikatne obudowy klczuka/pilota

    A zalety to cała reszta + łatwość naprawy i obsługi + większa odporność na nasze genialne paliwo
  • #5
    cefaloid
    Level 33  
    Kagetora wrote:
    Z mojej praktyki wynika że obucie silnika 1.4 d4d w Boscha nie było głupim pomysłem i śmiem twierdzić, że spisuje się lepiej niż układy Denso.


    W mojej opinii silnik 1.4 D4D jest dobry ale do Yarisa. Na Corollę kombi za słaby - trzeba jeździć jak wiertarką inaczej nie jedzie. Mieliśmy jedną taką. Diesel - wiertarka. Kuriozum.
    W firmie mieliśmy te Corolle kombi i one sprawowały się (w porównaniu z innymi autami) rewelacyjnie. Ale benzyniaki. Z dieslami (1.4 i 2.0) niestety nie było już tak fajnie, sypały się. Tak samo Mazda 6. Bardzo dobry benzyniak 1.8 i kompletny niewypał diesel 2.0 (który wg wielu sygnałów jest po prostu silnikiem od Forda, i to nawet jak na Forda nieudanym :D ).

    Japończycy podobnie jak Amerykanie po prostu długo nie uznawali diesli i traktowali je jako zło konieczne. Albo w ogóle nie mieli własnych diesli i kupowali od kogoś innego, albo mieli byle jakie byle były. Jeśli chcesz dobrego diesla z tamtych lat to niestety tylko auto europejskie. Jeśli chcesz benzyniaka to jak najbardziej możesz myśleć o japońskim bo ich benzyniaki są jednymi z najlepszych.

    Podkreślam że moja opinia nie dotyczy japońskich diesli z ostatnich kilku lat (od kiedy wszyscy japońscy producenci opracowali własne nowoczesne jednostki). Nie znam ich i się nie wypowiadam.