Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla r12 vs. Mazda 6 - Wybór samochodu

marcinbz 26 Oct 2012 11:00 2649 4
  • #1
    marcinbz
    Level 9  
    Dzień dobry

    Mam pytanie dotyczące wyboru samochodu. Aktualnie waham się pomiędzy Toyotą Corollą (diesel 2.0 90km), a Mazdą 6 (diesel 2.0). Obydwa samochody w kombi i z silnikami diesla. Mój budżet to ok 22 000 zł.

    Szukam samochodu jak najbardziej bezawaryjnego. Codziennie czeka mnie do przejechania ponad 100 km do pracy, więc i ekonomia jazdy również jest ważna. Kombi dlatego, iż nie chcę już małego samochodu, gdyż na dzień dzisiejszy muszę mieć miejsce do przewozu osoby niepełnosprawnej+wózek, a w przyszłości planuję założenie rodziny i nie chcę kupować nowego samochodu.

    Prześledziłem już trochę rynek i samochodem, który zdecydowanie częściej pojawia się na rynku to mazda. Mam jednak przeświadczenie o tym, że to Toyota jest samochodem bardziej bezawaryjnym. Bardzo proszę o opinie dotyczące wyboru samochodu waszym zdaniem, wiem że jest już dużo tematów dotyczących tych samochodów ale mnie interesuję konfrontacja tych właśnie dwóch :).

    Za wszelką pomoc i słuszne opinie, bardzo dziękuję,
    Marcin
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    wichurewicz
    Level 25  
    Chodzi o Corollę E12? To już nie jest dawna niezniszczalna E11, podobnie jak Mazda 6 ma swoje bolączki. Ale Mazda, zwłaszcza w dieslu, jest bardziej problematyczna (wtryskiwacze) i lubi rdzewieć na progach i nadkolach, więc z tych dwóch szukałbym Toyoty.
  • #3
    roney03
    Level 14  
    Mazda 6 2.0 diesel? - idealny silnik żeby się wyczyścić z kasy.Ścisła czołówka bubli silnikowych
    Jak ekonomia jest ważna to poszukaj samochodu z silnikiem który lubi LPG Wyjdzie chyba taniej niż loteria z dieslami
  • #4
    Kagetora
    Level 16  
    Mazda jest co prawda większa wewnątrz, ale koledzy maja rację, że stanowi nieocenione źródło dochodu warsztatów.

    Z mojej praktyki wynika że obucie silnika 1.4 d4d w Boscha nie było głupim pomysłem i śmiem twierdzić, że spisuje się lepiej niż układy Denso.

    Typowe bolączki corolli to:
    - często sypiąca się tylna wycieraczka
    - słabe silniczki w centralnych zamkach
    - świece żarowe czasem stawiają zacięty opór
    - panel sterowania klimatronika, wycierające się gumki dystansowe
    - nietrwałe głowice FM w fabrycznym radiu
    - skrzynia MMT, porażka jak w ogóle jedzie
    - delikatne obudowy klczuka/pilota

    A zalety to cała reszta + łatwość naprawy i obsługi + większa odporność na nasze genialne paliwo
  • #5
    cefaloid
    Level 32  
    Kagetora wrote:
    Z mojej praktyki wynika że obucie silnika 1.4 d4d w Boscha nie było głupim pomysłem i śmiem twierdzić, że spisuje się lepiej niż układy Denso.


    W mojej opinii silnik 1.4 D4D jest dobry ale do Yarisa. Na Corollę kombi za słaby - trzeba jeździć jak wiertarką inaczej nie jedzie. Mieliśmy jedną taką. Diesel - wiertarka. Kuriozum.
    W firmie mieliśmy te Corolle kombi i one sprawowały się (w porównaniu z innymi autami) rewelacyjnie. Ale benzyniaki. Z dieslami (1.4 i 2.0) niestety nie było już tak fajnie, sypały się. Tak samo Mazda 6. Bardzo dobry benzyniak 1.8 i kompletny niewypał diesel 2.0 (który wg wielu sygnałów jest po prostu silnikiem od Forda, i to nawet jak na Forda nieudanym :D ).

    Japończycy podobnie jak Amerykanie po prostu długo nie uznawali diesli i traktowali je jako zło konieczne. Albo w ogóle nie mieli własnych diesli i kupowali od kogoś innego, albo mieli byle jakie byle były. Jeśli chcesz dobrego diesla z tamtych lat to niestety tylko auto europejskie. Jeśli chcesz benzyniaka to jak najbardziej możesz myśleć o japońskim bo ich benzyniaki są jednymi z najlepszych.

    Podkreślam że moja opinia nie dotyczy japońskich diesli z ostatnich kilku lat (od kiedy wszyscy japońscy producenci opracowali własne nowoczesne jednostki). Nie znam ich i się nie wypowiadam.