Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LCD SAMSUNG LE32R32B, nie włącza się, dioda miga 5 razy.

adas864 26 Paź 2012 12:24 48720 63
  • #1 26 Paź 2012 12:24
    adas864
    Poziom 10  

Posiadam telewizor Samsung LE32R32B, płyta główna to BN41-00811B a zasilacz to BN96-03822B. Telewizor najczęściej nie daje się włączyć, nie reaguje na pilota, ale czasem jak zareaguje to się włącza, wtedy normalnie działa i normalnie widać obraz, jednak tuż po włączeniu czerwona dioda power miga 5 razy. Co może być uszkodzone, czy wymiana płyty głównej coś pomoże, nie mam doświadczenia w wymianie elementów smd. Zasilacz niby jest sprawny, są wszystkie napięcia zgodnie z podanymi wartościami na płytce. Proszę o poradę jeśli ktoś się spotkał z takim problemem.

1 29
  • #2 26 Paź 2012 13:34
    zbyszekskibinski
    Poziom 33  

W Samsungach LCD nie ma kodów błedu, przyjrzyj się czy nie ma zimnych lutów w zasilaczu.

0
  • #3 26 Paź 2012 14:12
    adas864
    Poziom 10  

Z tego co już przeczytałem w internecie i na forach, to są kody błędów i nazywają się SOS LED. mignięcie diody power 5 razy oznacza coś że na procesorze napięcie 5V jest nieprawidłowe, jednak z zasilacza wychodzi idealnie 5V. Z tego wygląda, że na płycie jest ono zniekształcane. Zasilacz wydaje się sprawny, nie widać zimnych lutów, próbowałem już nawet podgrzewać płytkę zasilacza oraz płytę główną nagrzewnicą oraz chłodzić specjalnym aerozolem do elektroniki do wykrywania uszkodzeń, ale nic nie pomaga, wymieniłem w zasilaczu nawet kilka kondensatorów, napięcia są OK na mierniku. Jak telewizor załapie, to działa trochę, a potem czasem sam się wyłącza. Jednym słowem pracuje niestabilnie a najczęściej wogóle nie chce się załączyć ani pilotem ani klawiaturą w telewizorze. Wchodziłem w menu serwisowe, ale nie za bardzo widać tam, co może być uszkodzone. Co mogę jeszcze zrobić??

0