Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf III 1.6 CL z 1994 gaśnie podczas jazdy.

miisiek22 31 Jan 2005 09:14 4799 18
  • #1
    miisiek22
    Level 11  
    Mam golfika III 1.6 CL z 1994 r. od jakichś 3 msc. Mam założoną instalację gazową. Mam problem bo podczas jazdy zdarza się że poprostu gaśnie. Zapalam go i jadę dalej. Tak jakby coś miała z dopływem gazu bądź czasem tak jakby brakowało mu chwilowo prądu. Nie wiem co mam robić pomocy
  • #2
    monterek3
    Level 16  
    Jedz do gazownika na regulacje, być może problem to sonda lambda, a może źle założona jest instalacja:). Czy ten problem pojawia się na przykład przy dojeźszaniu do skrzyżowania, hamowania silnikiem itp. Sprecyzuj problem:)

    Pozdrawiam
  • #3
    darens
    Level 22  
    jeżeli to się dzieje na wolnych obrotach to zapewne dostaje za dużo powietrza wtedy najlepiej przysłoń troche wlot powietrza do filtra np. wygiętą w L blaszkę
  • #4
    miisiek22
    Level 11  
    monterek3 wrote:
    Jedz do gazownika na regulacje, być może problem to sonda lambda, a może źle założona jest instalacja:). Czy ten problem pojawia się na przykład przy dojeźszaniu do skrzyżowania, hamowania silnikiem itp. Sprecyzuj problem:)

    Pozdrawiam

    Nie nie gaśnie przy dojeżdzaniu do skrzyżowania. Jadę sobie prosto bez jakichś tam wariactw i nagle bum i silnik gaśnie tylko same kontrolki się pala. Muszę znów wyzerować kluczyk i znów zapalić i jadę dalej. Nie dzieje sie to często ale to może kiedyś sie źle skończyć.Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    darens wrote:
    jeżeli to się dzieje na wolnych obrotach to zapewne dostaje za dużo powietrza wtedy najlepiej przysłoń troche wlot powietrza do filtra np. wygiętą w L blaszkę

    Na wolnych obrotach chodzi bardzo równo. Tylko na benzynie troszkę dziwnie chodzi po przegazówce dziwnie spada z obrotów. Ale problem jest przy jeździe na gazie.
    Pozdrawiam
  • #5
    elektronik system
    Level 13  
    prawdopodobnie dostaje za dużo powietrza,przysłomn wlot powietrza,lub żle założona instalacja
  • #6
    Artwin
    Level 16  
    Ja stawiam na halla albo moduł.Bez próbowania chyba nie znajdziesz.Kup z używek i podstawiaj.
  • #7
    Nowotczyński
    Level 15  
    Czy na benzynie tez to sie dzieje?Jesli nie,to co hall ma do tego?
  • #8
    czarunio
    Level 16  
    Zle wyregulowany komputer i silnik krokowy od gazu za pózno podnosi obroty(nie zdąża zwiększyć dawki gazu)
  • #9
    miisiek22
    Level 11  
    ale to mi się dzieje przy bardzo stabilnej jezie samochodem. Nigdy przy jakichś wariactwach. Najprawdopodobniej dzieje się coś z napięciem lub chwilową utratą napięcia. A wracając do jazdy na benzynie to nie wiem bo zaraz jak go kupiłem to założyłem LPG.
    Pozdrawiam
  • #10
    000andrzej
    Level 37  
    miisiek22 wrote:
    ...Jadę sobie prosto bez jakichś tam wariactw i nagle bum i silnik gaśnie tylko same kontrolki się pala...


    Czy mam rozumieć że Ci strzela, czy też ten "bum" wyrażał ekspresyjnie ciche zgaśnięcie silnika?
    Jeśli Ci strzela to sprawdź układ WN. Czyli świece i przede wszystkim przewody wysokiego napięcia. Typowymi objawami przebicia na przewodach przy zasilaniu gazem są "wystrzały".
  • #11
    jozgaw
    Level 15  
    Witam!
    Ja miałe podobną sytuację w Vectrze A, też gasł mi silnik podczas jazdy (to bardzo niebezpieczne) więc wymontowalem immobilayser i jak świętą ręką odjął jeżdżę już cztery miesiące po tym zabiegu i wszystko jest OK. Może i Ty masz jakieś zabezpieczenie przed kradzieżą kture warjuje i wyłącza silnik w nieodpowiednim czasie.
    Pozdrawiam
  • #12
    miisiek22
    Level 11  
    Bum to wcale nie oznacza wystrzału tylko najzwyklejsze zgaśnięcie silnika bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów osłabnięcia czy coś takiego.
    Apropo immobilajzera to z tego co wiem to mam tylko jakiś zamek centralny ciśnieniowy czy hydrauliczny i migającą kontrolkę po zamknięciu drzwi. Nie wiem czy założenie zamka centralnego wymusza założenie kontrolki lub jakiejś diody. Być może jest tam coś w stylu immobilajzera ale chyba głęboko schowane.
    Pozdrwaiam
  • #13
    Szczerbax
    Level 13  
    Problem może byc bardzo prosty mianowicie źle ustawion parownik, podkręć trochę na parowniku (tylko nie tak żeby na jałowym miał 3000 obr/min) i pojeźdź z tym trochę. Jeśli nie będzie gasło to znaczy że mieszanka gazu jet źle ustawiona a jak dalej gaśnie to musisz szukać przyczyny w elektronice
  • #14
    diamondsoft
    Level 11  
    Miałem ten sam problem w Audi 100 2.8 V6. Silnk dostawał za dużo powietrza. Przysłanianie wlotu powietrza nic nie dało. Poradziłem sobie w ten sposób, że ściągnąłem zupełnie wlot powietrza do filtra i pobiera teraz bezpośrednio (oczywiście przez filtr) powietrze z komory silnika. Od tego momentu wszystko gra i buczy. I wg. mnie jest to jedyna przyczyna a spotkałem sie z tym problemem już w nie jednym aucie.
    Powodzenia
  • #15
    peterwkz
    Level 11  
    witam. mam podobny (chyba identyczny) problem w Bravie 1.6 (lpg). takze z niewiadomo z jakich przyczyn gasnie (tylko czasami) - mozna przejechac 500km i nic az nagle przy jezdzie np. 100km/h gasnie silnik i trzeba wylaczyc kluczyk na off i dopiero odpala. czyli jest to zwiazane z elektryka (moze jakis przekaznik) poniewaz gdy gasnie samochod caly czas ma zasilani (jedzie jak z popychu), po wysprzegleniu gasnie (swieca sie kontrolki) i dopiero odpala - bez problemu!!! moze ktos juz zdiagnozowal taki problem?
  • #16
    bysiu3
    Level 11  
    Witam, miałem podobny problem w passacie b5, przy normalnej jeździe np 100 km/h gdy wcisnąłem sprzęgło np. żeby zmienić bieg albo wrzuciłem luz potrafił zgasnąć. Pomogło rozpięcie plastików doprowadzających powietrze do slinika, teraz jest ono brane z komory silnika i problem zniknął. Przesłanianie wlotu powietrza raczej na niewiele się zda, zresztą w warsztacie do którego pojechałem, pierwsze co zrobili mechanicy po opisaniu problemu to podnieśli maskę i rozpięli dolot powietrza. Proste rozwiązanie i w większości przypadków skuteczne. Pozdrawiam.
  • #17
    peterwkz
    Level 11  
    przy gasnieciu na gazie zmiana dolotu skutkuje ale w tym poscie nie o to chodzi.....!!!
  • #18
    wrMarcin
    Level 11  
    to że golf gaśnie to jak juz pewien kolega wspomniał, radził bym wymienić świece i przewody, tylko na porządną marke, potem wyregulował gaz można samemu na pewne sposoby, na słuch lub voltomierzem wpinając się pod sonde lambda pod warunkiem że sonda jest dobra, bo przeważnie padają po 25 tyś. i opserwować się będzie działo....

    Moderated By Pawel wawa:

    Po pierwsze pisownia, po drugie - kilka lat minęło, myślisz, że Twoje pisanie jest coś warte? Po trzecie to piszesz bzdury. Jeszcze raz zobaczę tego typu porady i wylecisz z forum!

  • #19
    User removed account
    User removed account