Jak w temacie 850-tka z silnikiem: B5202S. Otóż trafiło do mnie na lawecie to auto - powód nie pali. W mig doszukałem się, że nie ma iskry na świecach. Po dłuższym szukaniu (wymieniłem kopułkę, palec, przewody WN i świece - wsio było złom!) doszedłem w końcu, że coś nie halo z czujnikiem położenia wału korbowego. Oscyloskop pokazywał cuda... Demontaż czujnika, sprawdziłem "na stole" = w 100% sprawny. Wyczyściłem koło foniczne, czujnik z powrotem, znów oscyloskop i wszystko jest tak, jak powinno być. Wsiadłem do auta, przekręciłem kluczyk - autko pali.
Mam jednak pewien kłopot (może to zmęczenie już dziś...), otóż elektronika głupieje... Najczęściej dzieje się to poniżej 1000obr/min., ale to (patrz film) pojawia się w każdym zakresie obrotów. Sprawdziłem przekaźnik systemowy (nawet go ominąłem), sprawdziłem wszystkie masy w komorze silnika, które znalazłem (6 punktów przeczyściłem), sprawdziłem zasilania sterownika i masy - wszystko w porządku a dalej to samo... Wiązki również sprawdzone. Pytanie moje jest: w którym dokładnie miejscu znajduje się punkt masowy EP4 (dwa czarne i brązowy), bo ze schematu tak mi wynika, a w aucie nie doszukałem się... Nie mam jak sprawdzić tych zasileń i mas na pracującym silniku, bo raz kiepski dostęp, a dwa, to zbyt krótko to trwa. Tester diagnostyczny (WOW i Salus - gniazdo 16-pinowe) na uruchomionym silniku "twierdzą" zgodnie, że wszystkie systemy ok - brak usterek. Z kolei na włączonym tylko zapłonie (14V w sieci
) w ogóle się nie łączą ze sterownikiem silnika - wszystko inne się łączy (prawidłowo)...
Czyżby sterownik?
Mam jednak pewien kłopot (może to zmęczenie już dziś...), otóż elektronika głupieje... Najczęściej dzieje się to poniżej 1000obr/min., ale to (patrz film) pojawia się w każdym zakresie obrotów. Sprawdziłem przekaźnik systemowy (nawet go ominąłem), sprawdziłem wszystkie masy w komorze silnika, które znalazłem (6 punktów przeczyściłem), sprawdziłem zasilania sterownika i masy - wszystko w porządku a dalej to samo... Wiązki również sprawdzone. Pytanie moje jest: w którym dokładnie miejscu znajduje się punkt masowy EP4 (dwa czarne i brązowy), bo ze schematu tak mi wynika, a w aucie nie doszukałem się... Nie mam jak sprawdzić tych zasileń i mas na pracującym silniku, bo raz kiepski dostęp, a dwa, to zbyt krótko to trwa. Tester diagnostyczny (WOW i Salus - gniazdo 16-pinowe) na uruchomionym silniku "twierdzą" zgodnie, że wszystkie systemy ok - brak usterek. Z kolei na włączonym tylko zapłonie (14V w sieci

Czyżby sterownik?