Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 3,0 l 2008 - czuć spaliny , faluje na wolnych obrotach

27 Paź 2012 12:33 8037 6
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich :D

    Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Ducato 3,0 L 160 km .Kupiłem go sprowadzonego z Francji , już jak jechałem do domu z pod wtryskiwaczy leciała ropa sprzedawca firma Grand Car której nie polecam powiedziała konkretnie właściciel , że to wina jakiegoś mechanika choć w opisie było napisane auto igła bez nakładów finansowych :D :D .Poradziłem sobie z tym problemem w srewisie fiata w Toruniu oczywiście kosztowało mnie odpowiednio.
    Problem z jakim zwracam się do was dotyczy innej rzeczy mianowicie jak go odpalam
    przez jakiś czas słychać dziwny hałas czuć spaliny w kabinie i faluje na wolnych obrotach .W Fiacie powiedzieli , że wszystko jest ok. komputer niczego nie wykrył.
    Ja wiem , że nie jest ok bo mnie to drażni . Rozmawiałem z kolegą który mówi , że to EGR .Proszę o pomoc i podpowiedz w zlokalizowaniu usterki .Dodam filmik który znalazłem, a przybliży ten dziwny hałas o którym pisałem http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BSc05lDskJU
  • Poziom 36  
    Masz w okolicy speców , nawet z forum ,co za problem zdiagnozować?
    Rocznik 2008 , nie ma szans być naprawiony przez nagrania na youtubku
    Z jednej strony masz akcesoria lekko licząc 3500 , z drugiej strony niemal drugie tyle , komplet sprzęgła.
    Swąd spalin w kabinie nie ma związku z zaworem EGR , chyba że nie przykręcony , raczej poszukaj nieszczelności wydechu
  • Poziom 18  
    Hasła klucze: podciśnienia oraz elektrozawór EGR - do sprawdzenia
  • Poziom 1  
    Mam dokładnie taki sam problem z silnikiem przedstawionym na powyższym filmiku. Diagnosta uważał że przyczyną falujących obrotów i nadmiernego kopcenia byla wadliwa przepustnica, którą wymieniłem i o dziwo nic nie pomogło. Sprawdziłem takze zawór egr, który również okazał sie sprawny. Nie mam pojęcia, gdzie szukać przyczyny usterki. Dodam, że po wypięciu kostki od przepustnicy silnik pracuje równo, nie kopci z tymże brakuje mocy. Prosze o pomoc
  • Poziom 1  
    Witam, mam Ducato 3.0 160 KM z tym samym problemem,falujące obroty, śmierdzące spaliny, okazało się, ze był zawalony EGR, wyjmij, przeczyść i tyle, ewentualnie może być zapchany filtr DPF, wówczas sa podobne obiawy.
  • Poziom 20  
    Podczepie się pod temat, bo od dwóch dni walczę z tym samym problemem tyle że w Jumperze, EGR nowy, zawór turbiny w kolektorze nowy, przepustnica wyczyszczona, sterownik podciśnień sprawny.Błędów nie ma wcale. Po odpięciu sterownika podciśnień lub zaworu turbiny przestaje kopcić ale oczywiście wywala checka. Parametry: komenda EGR 78 % i dopiero po mocnym wciśnieciu gazu spada na 0%.Tak samo po puszczeniu pedału, Panowie pod powiedźcie coś bo w poniedziałek klient ma tym lecieć za granice a ja dalej w lesie
  • Poziom 20  
    Podsumowując bo odpowiedzi nie uzyskałem, w 3.0 Jumperze pomogła podmiana przepływki, choć podobnież się nie psują. w Ducato udrożnienie podciśnień i wymycie bardzo dokładne kolektora ssącego. Pozdrawiam